Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

+38
GIORGOS VFR
sernodas
tomakos
pektis
kostas VFR800F
Νίκος
VEEFARIOS
tragos
pab-lo
Roberto
VfrOldschoolz
vagelis78
Fanrider
SCORPIOS
vtecpatra
dirty
easy rider
da_beazt
georgevfr
Vvag
padelis
chr1s_86
VEFALIFT
DENTOCOP
Caracal
Ο φυσικός
XLGeorge
teacher
DoctorAbo
Παναγιώτης Κ.
Rossifumi_46
alexandervf
sotosvfr
ELENA
Apsilos
anastasis
apostat
Ledbyzeppelin
42 posters
Go down
teacher
teacher
Κολλημένο μέλος
Κολλημένο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-23
Mηνύματα : 590
Ηλικία : 44
Μοντέλο : VFR800 V-tec (2005)
Κράνος : SHOEI XR-1000 Diabolic, SHOEI XR-1100

Never ride faster than your angel can fly...
http://www.couchsurfing.com/profile.html?id=3HHTV5

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

28/4/2013, 2:32 pm
Για τη νέα αρχή παρήγγειλα και εγώ τον compufire:

http://www.amazon.com/dp/B0035U7LRM/ref=pe_309540_26725410_item

anastasis
anastasis
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100

Wo Es war, soll Ich werden

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

25/5/2013, 4:32 am
anastasis wrote:
teacher wrote:
Μετά με την Fluke 376/E (αμπεροτσιμπίδα) θέλω να τσεκάρω να δω τι βγάζει η κάθε φάση από το πηνίο.... έτσι για να έχω μια αναφορά τώρα που είναι καινούγιο...
είδομεν........

Αυτό να το κάνουμε μαζί για σύγκριση!

Κάναμε μια πρώτη σύγκριση μεταξύ Compufire, FH012AA, SH689FA (μαμά). Με τον Compufire, η ένταση στο πρωτεύον (στο πηνίο) δείχνει από 40% έως 50% μείωση Thumbsup.

Λόγω της Αρχής της Διατηρήσεως της Ενέργειας Razz , η βελτίωση δείχνει να οφείλεται στον τρόπο σταθεροποίησης.
Πολύ χονδρικά, και πιθανά να πέφτω έξω, αλλά υπολογίζω ότι στον μαμά, 150W θερμικής ενέργειας διοχετεύονται πάνω στην ψύκτρα από τον τρόπο σταθεροποίησης και μόνο!!!!!!!


teacher
teacher
Κολλημένο μέλος
Κολλημένο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-23
Mηνύματα : 590
Ηλικία : 44
Μοντέλο : VFR800 V-tec (2005)
Κράνος : SHOEI XR-1000 Diabolic, SHOEI XR-1100

Never ride faster than your angel can fly...
http://www.couchsurfing.com/profile.html?id=3HHTV5

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

26/5/2013, 6:35 pm
Καλησπέρα,
μετά το 2 πηνίο τελικά παρέγγειλα και πηνίο μαμά και Compufire ανορθωτή απο Αμέρικα (κόστος 160ευρώ έκαστο) και στο ενδιάμεσο πατέρας μου προσφέρθηκε να αξιοποιήσει το χρόνο του τυλίγοντας μου το παλιό! Ευτυχώς ξέρει και ασχολείται αρκετά με τέτοιου είδους μαστορέματα οπότε έπειτα από πολύτιμη βοήθεια του Αναστάση, πήρα τα υλικά, τα έστειλα στον πατέρα μου και αφού γύρισα από τις 10ήμερες διακοπές μου στη Σικελία Smile το πηνίο ήταν έτοιμο...

Οπότε βολεύει να κάνω διάφορες μετρήσεις να δω αν όλα είναι οκ.... ώστε να μην φοβάμαι βάζοντας το γνήσιο ότι θα το ξανακάψει.....

βουαλά λοιπόν....

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Dsc00205large



Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Dsc00208large



Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Dsc00218large



Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Dsc00221large



Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Dsc00225large





Αφού λοιπόν τοποθετήθηκε το τυλιγμένο αναφέρω και στα γρήγορα κάποιες από τις πρώτες μετρήσεις που έγιναν:

1. Μέτρηση τάσης (DC): 14,3volt σταθερά ανεξάρτητα από αλλαγές σε στροφές, φώτα, φορτία κτλ

2. Μέτρηση ρεύματος (AC) σε κάθε φάση που βγαίνει από τον πυκνωτή: 22 - 25Α (κατάσταση ρελαντί, με φώτα μικρή σκάλα μόνιμα αναμένα)

Μήπως είναι πολύ αυτό ρε γαμώτο???????

3. Μέτρηση ρεύματος (DC) μετά τον ανορθωτή: 24 - 25Α (κατάσταση ρελαντί)

4. Μέτρηση τάσης (AC) ανά φάση χωρίς ανορθωτή: 23V ανά φάση (κατάσταση ρελαντί με αποσύνδεση τελείως του ανορθωτή - βγαλμένη φίσα - με φορτισμένη μπαταρία για να κρατήσει....)


Αυτό που προλάβαμε να μετρήσουμε στου Αναστάση το μηχανάκι, με χειροποίητο επίσης πηνίο και ανορθωτή Compufire στην αντίστοιχη 2η μέτρηση η μέτρηση ρεύματος (AC) σε κάθε φάση ήταν από 13-13.5 Α (υπήρχε μια μικρή διακύμανση αλλά οφείλεται στο ότι στο τύλιγμα, έγινε κάποια "παρατυπία")
anastasis
anastasis
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100

Wo Es war, soll Ich werden

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

26/5/2013, 8:21 pm
Respect
teacher wrote:Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Dsc00205large
alexandervf
alexandervf
Ανερχόμενο μέλος
Ανερχόμενο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

26/5/2013, 8:45 pm
Clapping2 Clapping2 Thumbsup Thumbsup


Respect
teacher
teacher
Κολλημένο μέλος
Κολλημένο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-23
Mηνύματα : 590
Ηλικία : 44
Μοντέλο : VFR800 V-tec (2005)
Κράνος : SHOEI XR-1000 Diabolic, SHOEI XR-1100

Never ride faster than your angel can fly...
http://www.couchsurfing.com/profile.html?id=3HHTV5

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

3/6/2013, 7:16 pm
Εδώ και μέρες έχω στο κουτί και ένα γνήσιο πηνίο που παρείγγειλα έτσι για να έχω Smile

Δείτε λοιπόν το μαμα που ήρθε απο Honda America

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Img4590large



Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Img4591large



Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Img4592large



Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Img4594large


anastasis
anastasis
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100

Wo Es war, soll Ich werden

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

3/6/2013, 9:08 pm
Είδες η τελευταίες σειρές πως διαφέρουν στον αριθμό των σπειρών;
teacher
teacher
Κολλημένο μέλος
Κολλημένο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-23
Mηνύματα : 590
Ηλικία : 44
Μοντέλο : VFR800 V-tec (2005)
Κράνος : SHOEI XR-1000 Diabolic, SHOEI XR-1100

Never ride faster than your angel can fly...
http://www.couchsurfing.com/profile.html?id=3HHTV5

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

3/6/2013, 9:48 pm
Ω... ναι... it makes me wonder....!! Κάτι ξέρουν που δεν ξέρουμε ή απλά δεν παίζει σημαντικό ρόλο...?
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

3/6/2013, 11:06 pm
teacher wrote:Εδώ και μέρες έχω στο κουτί και ένα γνήσιο πηνίο που παρείγγειλα έτσι για να έχω Smile

Δείτε λοιπόν το μαμα που ήρθε απο Honda America

Εχω ακριβως το ιδιο κι'εγω Smile αγοραστηκε για να αλλαχτει πιθανα προληπτικα σαν αναλωσιμο - το παρελαβα μολις την περασμενη βδομαδα. Και περιμενω αυτη τη βδομαδα και ανορθωτη compu-fire ο οποιος θα μπει πανω συντομα.

Γιωργο, την επομενη βδομαδα που θα μαστορεψω θα μετρησω και το δικο μου μηχανακι (μαμα ανορθωτης / μαμα πηνιο) για να εχεις συγκριση με το δικο σου (μαμα ανορθωτης / teacher-τυλιγμενο πηνιο) και του Ανασταση (compu-fire ανορθωτης / anastasis-τυλιγμενο πηνιο) Very Happy
Rossifumi_46
Rossifumi_46
Μέλος
Μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2010-05-19
Mηνύματα : 264
Ηλικία : 39
Μοντέλο : CBR 600 Fi Sport FS1 PC35
Κράνος : AGV K3 Rossi MotoGP Blue, HJC CS-14 Manly Red

-Quarantasei-

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

3/6/2013, 11:28 pm
@ Teacher

Το δεύτερο πηνίο, aftermarket, που κάηκε, τι μάρκας ήταν;
Αναφέρθηκε κάπου μήπως και μου διαφεύγει;
anastasis
anastasis
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100

Wo Es war, soll Ich werden

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

4/6/2013, 12:27 am
Rossifumi_46 wrote:Το δεύτερο πηνίο, aftermarket, που κάηκε, τι μάρκας ήταν;

Mekapses, made in Germany lol!
Rossifumi_46
Rossifumi_46
Μέλος
Μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2010-05-19
Mηνύματα : 264
Ηλικία : 39
Μοντέλο : CBR 600 Fi Sport FS1 PC35
Κράνος : AGV K3 Rossi MotoGP Blue, HJC CS-14 Manly Red

-Quarantasei-

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

4/6/2013, 12:51 am
anastasis wrote:Mekapses, made in Germany lol!

Laughing Laughing Laughing

Kaikame!

Κάνοντας προεπισκόπηση σ' αυτό που έγραψα, μου πέρασε κι εμένα απ' το μυαλό, αλλά το άφησα..
teacher
teacher
Κολλημένο μέλος
Κολλημένο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-23
Mηνύματα : 590
Ηλικία : 44
Μοντέλο : VFR800 V-tec (2005)
Κράνος : SHOEI XR-1000 Diabolic, SHOEI XR-1100

Never ride faster than your angel can fly...
http://www.couchsurfing.com/profile.html?id=3HHTV5

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

17/6/2013, 4:53 pm
Την προηγούμενη εβδομάδα μετά από πολύ καιρό.... και με τη βοήθεια του Αναστάση Worshipμπήκε ο νέος ανορθωτής και συνδέθηκε. Έχω τυλιγμένο πηνίο ώστε να κάνω μετρήσεις και να σιγουρευτώ ότι δεν φτάιει κάτι άλλο στη μηχανή και ότι το προηγούμενο κάηκε γιατί ηταν τελείως "μάπα"... βέβαια επειδή όποιος καεί με το χυλό φυσάει και το γιαούρτι, έχω και ένα γνήσιο πηνίο από Αμέρικα σαν backup! Το λοιπόν... παραθέτω κάποιες τιμές μπας και υπάρχει κι άλλος ανώμαλος σαν εμένα....


Μετρήσεις Πηνίου – Ανορθωτή
 
Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε κάθε αγωγό του πηνίου και ήταν όμοιες με πολύ μικρές διαφορές. Θεωρήστε λοιπόν τις μετρήσεις σαν μέσες τιμές για κάθε ένα από τους 3 αγωγούς που βγαίνουν από το πηνίο. Επίσης, στη μέτρηση για τυχόν διαρροή μέτρησα 1,5÷2,0 mA, όπου οι καταναλώσεις είναι ότι αναβοσβήνει το led του HISS και δουλεύει και το ρολόι, οπότε υποθέτω είναι φυσιολογικό…..
 
 
Πίνακας: Μετρήσεις που αφορούν πηνίο (χειροποίητο τύλιγμα) και ανορθωτές (Honda χρησιμοποιημένο & Compufire καινούργιο)
 
Ένταση ρεύματος
πηνίου AC
(ρελαντί ÷ 10.000rpm)
Ένταση ρεύματος
πηνίου DC
μετά τον ανορθωτή
Ένταση ρεύματος
πηνίου DC
(ρελαντί ÷ 10.000rpm)
Τάση πηνίου AC
χωρίς φώτα
Τάση πηνίου AC
με φώτα
Τάση μπαταρίας DC
Τάση πηνίου AC
(ανά φάση μεταξύ τους)
 
με αποσυνδεδεμένο ανορθωτή
 
 
χωρίς φώτα
με φώτα
χωρίς φώτα
με φώτα
ρελαντί
5000rpm
ρελαντί
5000rpm
(ρελαντί ÷ 10.000rpm)
ρελαντί
5000rpm
Ανορθωτής Honda
(λειτουργεί ήδη
65.000Km)
23÷25 Α
23÷25 Α
24 Α
25 Α
 
 
 
 
14,2 V
21÷23 V
66 V
Ανορθωτής
Compufire 55402
(Καινούργιος)
10÷11 Α
15,5 ÷16,5 Α
6,2 Α
15,8Α
18 V
55 V
16 V
45 V
14,3 V
 
 
Το μόνο πρόβλημα που παρατήρησα είναι ότι όταν ανάβω φώτα μεγάλη σκάλα και πάρει μπροστά το βεντιλατέρ.... τότε η τάση πέφτει κάτω από 14V και είναι περίπου 13,8V και αν ανάψω και τα θερμαινόμενα χερούλια τότε βλέπω 13,6V.... οπότε με κάνει να αναρωτιέμαι.... ένα μαμά μηχανάκι.... με φορτία φουλ... τι τάση βλέπει?
Roberto
Roberto
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Info
Male
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

17/6/2013, 6:11 pm
teacher wrote: Το μόνο πρόβλημα που παρατήρησα είναι ότι όταν ανάβω φώτα μεγάλη σκάλα και πάρει μπροστά το βεντιλατέρ.... τότε η τάση πέφτει κάτω από 14V και είναι περίπου 13,8V και αν ανάψω και τα θερμαινόμενα χερούλια τότε βλέπω 13,6V.... οπότε με κάνει να αναρωτιέμαι.... ένα μαμά μηχανάκι.... με φορτία φουλ... τι τάση βλέπει?

To 13,8 που βλέπεις είναι νορμάλ. Με μαμά πηνίο-ανορθωτή καινούργια, τόσο δείχνει.
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

15/7/2013, 4:48 pm
Λοιπον, ανακινω αυτο το θεμα καθως την περασμενη Τεταρτη μαστορεψαμε το μηχανακι μου με τον Ανασταση (θενκς γετ εγκαιν Ανασταση Cool) και βαλαμε πανω ανορθωτη compu-fire. Η αλλαγη εγινε προληπτικα επειδη ο compu-fire ειναι τυπου shunt, καταπονειται λιγοτερο και - το κυριωτερο - καταπονει λιγοτερο και το πηνιο.

Η αλλαγη δεν ειναι plug-and-play (or pray Rolling Eyes) επειδη τα βυσματα δεν ειναι συμβατα, οποτε χρειαζεται κοψιμο/ενωσεις καλωδιων. Ενας αλλος λογος ειναι οτι ο compufire εχει τις ψυκτρες "καθετα" οποτε δεν επωφελειται απο την ροη του αερα, αρα ιδανικα πρεπει να περιστραφει κατα 90' και αυτο χρειαζεται ειδικη πλακετα - Γιωργο/Teacher ευχαριστω πολυ για την τελευταια.

Ενα τελευταιο: δεν ειχα αποσυνδεσει/κοιταξει ποτε τις φισες στην δεξια πλευρα του βιτεκιου μου: θελανε καθαρισμα με contact cleaner που εγινε και επισης η καποτα της μιας φισας ητανε ψιλοκαμενη, ολα μπηκανε πισω με προσοχη και δεματικα να κρατανε τις φισες/καλωδια στην σωστη θεση και αποσταση απο το δεξιο ψυγειο. Αν δεν τις εχετε κοιταξει/καθαρισει/τακοποιησει, ΚΑΝΤΕ ΤΟ.

Ο μαμισιος ανορθωτης εδεινε 14.8V στη μπαταρια στο ρελαντι, ο compu-fire δινει 14.2-14.3V. Αυτη η ταση δεν ανεβαινει με τις στροφες του κινητηρα. Οταν αναβει η μεγαλη σκαλα, η ταση πεφτει στα 13.3V αλλα ανεβαινει οταν αυξανονται οι στροφες κατα περιπου 0.5V. Αν δε αναψει και το βεντιλατερ, τοτε με τα μεγαλα φωτα αναμενα η ταση πεφτει στα 12.7V στο ρελαντι αλλα ανεβαινει οπως και πριν οταν ανεβουν οι στροφες.

Ενα τελευταιο: o compu-fire τοποθετημενος με τις ψυκτρες οριζοντια κατα τη ροη του αερα δεν ζεσταινεται σχεδον καθολου, τον επιασα στα Καμμενα Βουρλα εχοντας ταξιδεψει απο Αθηνα με 32'C και ητανε σχεδον χλιαρος. Μεσα στην πολη σε ξεκινα/σταματα ζεσταινεται σαφως πολυ περισοτερο. Ελπιζω να αποδειχθει μακροβιοτερος του μαμισιου ο οποιος ητανε μια χαρα για 65Κ χμ και να "ελαφρωσει" και το πηνιο.
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

8/12/2013, 12:11 am
Ναμαι κι'εγω παλι απο δω, αυτη τη φορα οχι για γενικα σχολια αλλα για τον γνωστο λογο ..oh yes :(  Πηνια kaput, ξεροψημενα οπως ολα τ'αλλα εδω μεσα Blink  Ειμουνα ετοιμος να φυγω για ταξιδι 330χμ και οπως παντα πριν απο ταξιδι, μετρησα την ταση της μπαταριας στο ρελαντι: 11.6V Shocked  Εγκατελειψα την ιδεα να φυγω και με αποσυνδεμενα φωτα πηγα να κανω κανα δυο δουλιτσες που επρεπε να κανω πριν φυγω. Στο γυρισμο σταματησα 100μ απο το σπιτι να παρω κατι και το μηχανακι δεν ξαπαπηρε μπροστα - ευτυχως εχει κατηφορα και ουτε καν χρειαστηκε να σπρωξω Wink 

Το περιμενα παντως καθως το μηχανακι εχει 67.5Κ χμ, πολλα απο αυτα σε καλοκαιρινα ταξιδια με ψηλες θερμοκρασιες. Ειχα παρει μαμα πηνια απο Αμερικη τα οποια μπηκανε πανω το ιδιο απογευμα στο πεζοδρομιο ..courtesy of Anastasis με ταχυτητα pit-stop Worthy Thumbsup Rock 

Και κατι αλλο: την τελευταια φορα που ημουνα παλι Ελλαδα και πηρα το μηχανακι, ειχαμε παει βολτα Κορινθο-Χιλιομοδι-Αργος-Ναυπλιο-Καντια-Ιρια-Παλια Επιδαυρο-Ισθμο-Αθηνα (350 χμ). Εκεινο το πρωι η ταση στην μπαταρια ητανε 14.3V - οπως παντα. Οταν ξαναμετρησα χθες το πρωι ηταβε 11.6V οπως ειπα, που σημαινει οτι οταν τα παιζει το πηνιο, η πτωση τασης δεν ειναι και πολυ σταδιακη - στην περιπτωση μου επεσε "στο γκρεμο" εχοντας κανει μονο 350χμ.

Το πηνιο στο VTEC αλλαζει σχετικα ευκολα και δεν χρειαζεται ουτε καν φλαντζα (αν και την ειχα κι'αυτη), απλα λιγη φλατζοκολα - οποτε παρτε ενα back-up πηνιο σε μακρινα ταξιδια ή αλλαξτε το πηνιο προληπτικα μετα απο περιπου 60Κ. Ευτυχως το ταξιδι που εχασα δεν ητανε κρισιμο και δεν υπηρξε και επακολουθο χασιμο αεροπλανου κλπ κλπ  Αυτια, you have been warned (again)!
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

11/12/2013, 2:03 pm
VFGeorge wrote:
Το πηνιο στο VTEC αλλαζει σχετικα ευκολα και δεν χρειαζεται ουτε καν φλαντζα (αν και την ειχα κι'αυτη), απλα λιγη φλατζοκολα - οποτε παρτε ενα back-up πηνιο σε μακρινα ταξιδια ή αλλαξτε το πηνιο προληπτικα μετα απο περιπου 60Κ. Ευτυχως το ταξιδι που εχασα δεν ητανε κρισιμο και δεν υπηρξε και επακολουθο χασιμο αεροπλανου κλπ κλπ  Αυτια, you have been warned (again)!

Επανερχομαι στο θεμα τωρα που εχω λιγο παραπανω χρονο. Οπως εγραψα πιο πανω, τελικα δεν ειναι δυσκολο να αλλαχτει το πηνιο ακομη και στο δρομο. Και καθως αυτη ειναι και η μονη σοβαρη βλαβη που σ'αφηνει στα VTEC (ο ανορθωτης ειναι σπανια περιπτωση καθως εχει μεταφερθει μπροστα και δεν υπερθερμαινεται), ας πω δυο λογια για το τι ακριβως χρειαζεται.

- Αρχικα για ναμαστε βεβαιοι οτι ειναι το πηνιο, πρεπει να βγει το δεξι πλαστικο και να μετρηθει η αντισταση της καθε φασης του πηνιου με τη γειωση με (φορητο) πολυμετρο. Αν η αντισταση δεν ειναι απειρη αλλα εχει καποια μικρη τιμη, τα πηνια ειναι kaput, δεστε και εδω:
http://www.vfrh.net/t4219p24-topic#96201

- Οντας βεβαιοι πια οτι ειναι τα πηνια, αποσυνδεουμε το white plug των τριων φασεων απο το καλωδιο. Αυτο ειναι σχετικα δυσκολο να γινει αν δεν ξερει κανεις πως ακριβως (ευχαριστω Γιωργο-Teacher  Thumbsup) και χρειαζεται ενα μικρο κατσαβιδακι (δεν υπαρχει τετοιο στα εργαλεια). Αφου αποσυνδεσουμε το plug, δενουμε στο κι αλωδιο εναν ιμαντα ή κατι παρομοιο για να χρησιμοποιησουμε σαν οδηγο για το βαλε.

- Βγαζουμε και το αριστερο πλαστικο και τραβαμε το καλωδιο των πηνιων να περασει ολο αριστερα με τον οδηγο (πχ ιμαντα) που βαλαμε. Μετα παραμεριζουμε καλωδιωσεις και λυνουμε τις βιδες του αριστερου καπακιου - εδω χρειαζεται για ευκολια ενα φορητο σετ καρυδακια που παιρνουμε μαζι οταν ταξιδευουμε. Το καπακι θελει δυναμη για να βγει λογω μαγνητη αλλα και προσοχη να μη χαλασουμε τη φλαντζα.

- Αφου απολαυσουμε τη θεα των καβουρδισμενων πηνιων Very Happy λυνουμε τις μεσα βιδες και βγαζουμε/βαζουμε το πηνιο, αφου και στο καινουργιο πηνιο εχουμε βγαλει το white plug. Στο βγαλσιμο του πηνιου θα χαλασει μαλλον το κομματακι της φλαντζας στο σημειο που περναει "εξω" το καλωδιο αλλα αυτο δεν ειναι προβλημα καθως το βαζουμε πανω με λιγη φλαντζοκολα.

- Βαζουμε πανω το καπακι που ειναι επισης tricky λογω μαγνητη, υπαρχουν οδηγοι και πρεπει να βεβαιωθουμε οτι το βαλαμε / εχει πατησει σωστα. Δενουμε τις βιδες αντιδιαμετρικα με ροποκλειδο το χερι  Wink

- Τραβαμε προσεκτικα απο δεξια τον οδηγο (ιμαντα) ωστε να περασει το καλωδιο. Και στο βγαλσιμο αλλα και στο βαλσιμο πρεπει ναχουμε καλυψει την ενωση καλωδιου/οδηγου με μονωτικη ταινια για να ειναι smooth. Αφου περασει δεξια το καλωδιο, συνδεουμε το while plug και το κουμπωνουμε στην πλεξουδα.

- Ειμαστε ετοιμοι, βαζουμε μπροστα και μετραμε την ταση που ερχεται στη μπαταρια που πρεπει να ειναι >14V στο ρελαντι. Βαζουμε πανω τα δυο πλαστικα και κανουμε βολτα για να φορτωσει η μπαταρια που συνηθως εχει ξεφορτιστει αν δεν το ειχαμε παρει χαμπαρι νωρις απο βολτομετρο κλπ.

Αυτα, τα μονα επιπλεον εργαλεια/πραγματα που χρειαζονται ειναι τα εξης: μικρο κατσαβιδακι, μονωτικη τανια, ενα μικρο σωληνακι φλαντζοκολα, ενας ιμαντας ή κατι παρομοιο, ενα φορητο πολυμετρο και ενα μικρο/φορητο σετ καρυδακια με τα κοινα μεγεθη (8, 10, 12, 14) συν φυσικα δευτερο πηνιο. Απο καποια χιλιομετρα και μετα, τα παιρνουμα αυτα μαζι σε μεγαλα ταξιδια ή αλλαζουμε προληπτικα το πηνιο καθε περιπου 50Κ χμ. Και να υπενθυμισω οτι το βρηκα πριν μ'αφησει τελειως λογω τακτικου ελεγχου τασης, οποτε ενα βολτομετρακι ειναι εκ των ουκ ανευ - θα βαλω συντομα πανω αυτο το ledο-βολτομετρο που εχω παρει εδω και καιρο.

Ευχαριστω και παλι τους Ανασταση και Teacher για την πολυτιμη συνεισφορα τους  Rock
cheers cheers
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 11:58 am
Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 IMG-20131208-00136

Φωτο απο κινητο με φως δωματιου βραδυ και χωρις φλας. Η κατασταση οπως και στα αλλα καμενα πηνια.
Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 12:19 pm
Εύχομαι πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.

VFGeorge wrote:

Και κατι αλλο: την τελευταια φορα που ημουνα παλι Ελλαδα και πηρα το μηχανακι, ειχαμε παει βολτα Κορινθο-Χιλιομοδι-Αργος-Ναυπλιο-Καντια-Ιρια-Παλια Επιδαυρο-Ισθμο-Αθηνα (350 χμ). Εκεινο το πρωι η ταση στην μπαταρια ητανε 14.3V - οπως παντα. Οταν ξαναμετρησα χθες το πρωι ηταβε 11.6V οπως ειπα, που σημαινει οτι οταν τα παιζει το πηνιο, η πτωση τασης δεν ειναι και πολυ σταδιακη - στην περιπτωση μου επεσε "στο γκρεμο" εχοντας κανει μονο 350χμ.

Νομίζω ότι αυτό θα έπρεπε να το περιμένουμε. Το πηνίο "καίγεται" όταν κοπεί κάπου η περιτύλιξή του και πρακτικά το κύκλωμα φόρτισης βγει εκτός λειτουργίας. Αυτό συμβαίνει ξαφνικά. Ίσως για ένα μικρό χρόνικό διάστημα η αντίσταση να βαίνει σταδιακά από τα 2 περίπου Ohm στα "άπειρα" Ohm (κομμένο καλώδιο) αλλά το όλο φαινόμενο συμβαίνει πολύ γρήγορα. Μόλις το καλώδιο κοπεί  η τάση που μετράμε στην μπαταρία είναι...της μπαταρίας μόνο.


Last edited by Ο φυσικός on 14/12/2013, 12:54 pm; edited 1 time in total
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 12:51 pm
Ο φυσικός wrote:
VFGeorge wrote:

Και κατι αλλο: την τελευταια φορα που ημουνα παλι Ελλαδα και πηρα το μηχανακι, ειχαμε παει βολτα Κορινθο-Χιλιομοδι-Αργος-Ναυπλιο-Καντια-Ιρια-Παλια Επιδαυρο-Ισθμο-Αθηνα (350 χμ). Εκεινο το πρωι η ταση στην μπαταρια ητανε 14.3V - οπως παντα. Οταν ξαναμετρησα χθες το πρωι ηταβε 11.6V οπως ειπα, που σημαινει οτι οταν τα παιζει το πηνιο, η πτωση τασης δεν ειναι και πολυ σταδιακη - στην περιπτωση μου επεσε "στο γκρεμο" εχοντας κανει μονο 350χμ.

Νομίζω ότι αυτό θα έπρεπε να το περιμένουμε. Το πηνίο "καίγεται" όταν κοπεί κάπου η περιτύλιξή του και πρακτικά το κύκλωμα φόρτισης βγει εκτός λειτουργίας. Αυτό συμβαίνει ξαφνικά. Ίσως για ένα μικρό χρόνικό διάστημα η αντίσταση να βαίνει σταδιακά από τα 2 περίπου Ohm στα "άπειρα" Ohm (κομμένο καλώδιο) αλλά το όλο φαινόμενο συμβαίνει πολύ γρήγορα. Μόλις το καλ΄βδιο κοπεί  η τάση που μετράμε στην μπαταρία είναι...της μπαταρίας μόνο.

Τακη, πολυ λογικο αυτο και το σκεφτομουνα κι'εγω. Βεβαια η συνεπεια ειναι οτι και βολτομετρο ναχει κανεις πανω, δεν θαχει πολυ περιθωριο χρονου αφ'οτου η ταση φορτισης πεσει κατω απο 13V και παρει "alarm". Σ'αυτη την περιπτωση τραβαμε τις φισες της μεσαιας σκαλας και εχουμε ακομη καποιο χρονο λειτουργιας (περιπου 1 ωρα) με βαση το φορτιο της μπαταριας για να φτασουμε καπου οπου πιθανα θα μαστορεψουμε.

Η γνωμη μου ειναι οτι πρεπει κανεις ν'ανοιγει το αριστερο καπακι και να τσεκαρει την κατασταση των πηνιων πχ καθε δευτερη φορα που αλλαζει φιλτρο ή καθε 24000χμ οποτε και χρειαζεται να βγει το αριστερο φαιρινγκ. Ειναι κατι αρκετα ευκολο και δεν χαλαει και η φλαντζα καθολου αν το πηνιο δεν αλλαχτει. Η κατασταση καβουρδισματος που εχουμε δει σε καμενα πηνια ειναι κατι που πιστευω οτι επερχεται σταδιακα, οποτε αν δει κανεις το πηνιο σε τετοια κατασταση πχ στα 50Κ χμ τοτε το αλλαζει προληπτικα. Και ενα κοστος ανταλλακτικου της ταξης των 200 ευρω καθε 50+Κ χμ δεν ειναι δα και φοβερο προβλημα καθως το μηχανακι ειναι μηχανολογικα βραχος.

Θενκς Τακη και για τις ευχες, οπως εγραψα στο αλλο νημα πιστευω να μην ασχοληθω παλι με τα ηλεκτρικα για τα επομενα 50-60Κ χμ.

 cheers 

Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 12:55 pm
Ναι, το βολτόμετρο θα μας ενημερώσει όχι για το ότι η ζημιά έρχεται, αλλά για το ότι η ζημιά ήρθε και έχουμε λίγο χρόνο για να δούμε τι θα κάνουμε.  Smile 
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 1:14 pm
Αν κοπεί σπείρα που γράφετε, αυτό γίνεται μπαμ κι όξω, οπότε το βολτόμετρο θα σε προειδοποιήσει ότι έχεις χάσει μια φάση επειδή θα πέσει πολύ η τάση. Πάλι κάτι θα φορτίζει όμως, ενδεχομένως με σβηστά φώτα να συνεχίσεις για πολύ καιρό ακόμα, οπότε μια χαρά πρόβλεψη σου κάνει το βολτόμετρο.

Να κοπούν και οι τρεις φάσεις ταυτόχρονα, αυτό δείχνει άλλου είδους ζημιά, π.χ. σπάσανε οι μαγνήτες στο τύμπανο και γδάραν το πηνίο.

Αν όμως καίγεται-εκφυλίζεται το διηλεκτρικό ανάμεσα στις σπείρες, με αποτέλεσμα οι σπείρες σταδιακά να ενώνονται και να χάνει σταδιακά σε ισχύ η γεννήτρια, αυτό γίνεται πολύύύύύ αργά.

Στην δεύτερη περίπτωση που είναι και η πιο συχνή, με το βολτόμετρο έχουμε μήνες να κάνουμε κάτι πριν μείνουμε.

Οπότε μια χαρά μας προειδοποιεί το βολτόμετρο σαν πρόληψη.
Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 2:01 pm
Caracal wrote:Αν κοπεί σπείρα που γράφετε, αυτό γίνεται μπαμ κι όξω, οπότε το βολτόμετρο θα σε προειδοποιήσει ότι έχεις χάσει μια φάση επειδή θα πέσει πολύ η τάση. Πάλι κάτι θα φορτίζει όμως, ενδεχομένως με σβηστά φώτα να συνεχίσεις για πολύ καιρό ακόμα, οπότε μια χαρά πρόβλεψη σου κάνει το βολτόμετρο.

Να κοπούν και οι τρεις φάσεις ταυτόχρονα, αυτό δείχνει άλλου είδους ζημιά, π.χ. σπάσανε οι μαγνήτες στο τύμπανο και γδάραν το πηνίο.

Αν όμως καίγεται-εκφυλίζεται το διηλεκτρικό ανάμεσα στις σπείρες, με αποτέλεσμα οι σπείρες σταδιακά να ενώνονται και να χάνει σταδιακά σε ισχύ η γεννήτρια, αυτό γίνεται πολύύύύύ αργά.

Στην δεύτερη περίπτωση που είναι και η πιο συχνή, με το βολτόμετρο έχουμε μήνες να κάνουμε κάτι πριν μείνουμε.

Οπότε μια χαρά μας προειδοποιεί το βολτόμετρο σαν πρόληψη.

Μιχάλη για το πρώτο θέμα (μία φάση εκτός) μάλλον έχεις δίκιο, αφού ουσιαστικά το πηνίο μας είναι 3 πηνία (κάτι που πάντα ξεχνώ).

Για το δεύτερο αν και θεωρητικά έχεις δίκιο αναρωτιέμαι αν είναι όντως έτσι. Όσο ενώνονται οι σπείρες η αντίσταση του πηνίου μειώνεται με αποτέλεσμα να αυξάνεται ανάλογα η ένταση που το διαρρέει και να αυξάνεται στο τετράγωνο η θερμότητα που απελευθερώνεται στο πηνίο άρα και η πιθανότητα να πάθει ζημιά. Μήπως, λοιπόν, η μείωση της τάσης θα είναι τόσο μικρή αρχικά που δεν θα της δώσει προσοχή ο αναβάτης (πχ 0.5 Volts στα 14.5) μέχρι που ξαφνικά τα φτύσει το πηνίο.

Για να είμαι σαφής, πάντως, το βολτόμετρο το θεωρώ απόλυτα απαραίτητο και θα είναι η επόμενη αλλαγή στο VFR μου.

Για το δεύτερο (εκφυλισμός διηλεκτρικού) δεν είμαι σίγουρος αν έχεις δίκιο.
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 3:05 pm
Ο φυσικός wrote:Για το δεύτερο αν και θεωρητικά έχεις δίκιο αναρωτιέμαι αν είναι όντως έτσι. Όσο ενώνονται οι σπείρες η αντίσταση του πηνίου μειώνεται με αποτέλεσμα να αυξάνεται ανάλογα η ένταση που το διαρρέει και να αυξάνεται στο τετράγωνο η θερμότητα που απελευθερώνεται στο πηνίο άρα και η πιθανότητα να πάθει ζημιά. Μήπως, λοιπόν, η μείωση της τάσης θα είναι τόσο μικρή αρχικά που δεν θα της δώσει προσοχή ο αναβάτης (πχ 0.5 Volts στα 14.5) μέχρι που ξαφνικά τα φτύσει το πηνίο.

Η αντίσταση του πηνίου μειώνεται ναι, μειώνεται όμως και μια σπείρα κάθε φορά. Μια σπείρα μείον, μια επιμέρους τάση από επαγωγή μείον. Μικρότερη συνολική τάση, λιγότερο ρεύμα που θα περάσει τελικά από στάνταρ αντίσταση ηλεκτρικών της μοτό, κακή φόρτιση, όλο και πιο λίγη, όλο και πιο οριακή όσο λιγοστεύουν οι σπείρες...

Αυτό το n*... (αριθμός σπειρών) στους τύπους της Φυσικής για την τάση από επαγωγή, για αυτό το βάζουμε βρε Φυσικέ μου...

Και επειδή αυτά είναι λιγο ''θεωρία'', την οποία δεν την έγραψα φιλοσοφώντας με θέα τα αμπέλια των Μεσογείων, αλλά επειδή σκέφτηκα το γιατί επί παρατηρηθέντος και υπαρκτού φαινόμενου:

Το έχω πάθει αυτό ακριβώς στην πράξη, στο vfr400K το πηνίο του οποίου είχε εκφυλιστεί με αυτόν ακριβώς τον τρόπο. Προς το τέλος μιας διαδικασίας που κράτησε κανά χρόνο, είχε μείνει η μοτοσυκλέτα για χρήση μέρας μόνο, αν πήγαινες κάπου νύχτα και άναβες φώτα, την επόμενη έβρησκες την μπαταρία ξεφόρτιστη.

Φυσικά ούτε ανοίξει είχε κάποιο πηνίο (0.6 - 0.7 Ω έλεγε το πολύμετρο από κάθε φάση σε άλλη), ούτε αγωγιμότητα με την γείωση είχε, και η αλλαγή ανορθωτών δεν έκανε διαφορά. Απλά δεν φόρτιζε επαρκώς.

Έ αλλάχθηκε το πηνίο, και ω του θαύματος λήξανε με μιας και τα θέματα υπο-φόρτισης.

Το ίδιο μου κάνει τώρα και το NC30, πράγμα που ΦΑΙΝΕΤΑΙ στο βολτόμετρο, αλλά είναι στην αρχή και δεν δημιουργεί πρόβλημα ακόμα. Τυλίγεται εκ νέου άλλη γεννήτρια τώρα που μιλάμε, μέχρι να απασχολήσει το θέμα, εκτιμώ στο καλοκαίρι 2014, θα έχει ΚΑΙ αλλαχθεί.
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 5:54 pm
Caracal wrote:
Αν όμως καίγεται-εκφυλίζεται το διηλεκτρικό ανάμεσα στις σπείρες, με αποτέλεσμα οι σπείρες σταδιακά να ενώνονται και να χάνει σταδιακά σε ισχύ η γεννήτρια, αυτό γίνεται πολύύύύύ αργά.

Στην δεύτερη περίπτωση που είναι και η πιο συχνή, με το βολτόμετρο έχουμε μήνες να κάνουμε κάτι πριν μείνουμε.

Οπότε μια χαρά μας προειδοποιεί το βολτόμετρο σαν πρόληψη.

Αυτο φανταζομουνα κι'εγω και επειδη το μηχανακι μου ητανε στα χιλιομετρα που αλλα μηχανακια δουλεμενα "ζεστα" ειχανε καψει πηνιο (γυρω στα 65Κ), μετραγα την ταση ΚΑΘΕ πρωι που τοβαζα μπροστα με φορητο βολτομετρακι που εχω στο tank-bag. Η λογικη ητανε οτι αν αρχιζε να φθινει, θα μου εδειχνε σταδιακα μικροτερη ταση. Να επαναλαβω εδω οτι αυτο δεν εγινε ποτε: την μια μερα μετρησα τα στανταρ 14.3V που μετραγα καθε φορα και πηγα βολτα 350χμ, το αφησα δυο εβδομαδες καθως ειμουνα - ως συνηθως - εκτος Ελλαδας και οταν ξαναμετρησα το αλλο πρωι εδειχνε 11.6V, που σημαινει οτι ειχε παψει να φορτιζει και επισης οτι καποιο απο το φορτιο της μπαταριας ειχε ηδη ξοδευτει.

Μακαρι Μιχαλη να ειναι οπως τα λες και οπως συνεβη σε σενα αλλα στη δικη μου περιπτωση δεν πηρα καθολου προειδοποιηση καθως μετραγα μονο καθε πρωι. Αν ειχα βεβαια βαλει πανω το led-βολτομετρακι πουχα ηδη παρει απο καιρο Rolling Eyes θα ειχα περισοτερη πληροφορια για το τι γινεται οταν το πηνιο "παραδιδει πνευμα".
Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 8:18 pm
Μιχάλη δεν συμφωνώ απόλυτα και θα το εξηγήσω.

Η ένταση του μαγνητικού πεδίου αλλά και η επαγόμενη τάση είναι πράγματι ανάλογη του αριθμού των σπειρών. Άρα μισές σπείρες=μισή τάση και θα συμφωνήσω μαζί σου μέχρι εδώ. Άλλωστε σε αυτό έχω συμφωνήσει από την αρχή (ναι, κάπου έχω δει το n... Smile )

Η ένταση του ρεύματος, τώρα, είναι ανάλογη της επαγόμενης τάσης και αντιστρόφως ανάλογη της ολικής αντίστασης του πηνίου.
Η αντίσταση του πηνίου είναι το γινόμενο της αντίστασης κάθε σπείρας επί τον αριθμό των σπειρών. Όμως αν οι σπείρες γίνουν οι μισές επειδή ενώθηκαν ανά δύο η αντίσταση δεν έχει γίνει η μισή αλλά το ένα τέταρτο γιατί έχει αυξηθεί η διατομή των σπειρών.

Άρα η ένταση του ρεύματος έχει διπλασιαστεί (και δεν μειώνεται όπως λες) και η θερμότητα λόγω φαινομένου Joule έχει τετραπλασιαστεί όπως και το ζόρι που "τραβά" το πηνίο.

Το ερώτημα, στο οποίο μόνο πειραματικά θα μπορούσαμε να απαντήσουμε, είναι αν η μείωση της τάσης είναι αρκετά μεγάλη για να παρατηρηθεί πριν το πηνίο τα παίξει. Στην περίπτωση της μηχανής σου φάνηκε πως ναι, και αυτό είναι πολύ σημαντικό.
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 8:59 pm
Εντός του πηνίου και της γεννήτριας, συμβαίνουν αυτά που λες, καμία αντίρηση, ΟΜΩΣ

Εδώ μιλάμε για το τι κάνει το ηλεκτρικό ρεύμα που κινείται στην μοτοσυκλέτα, εκτός της γεννήτριας, αυτό άλλωστε θα μας υποδείξει το βολτόμετρο στα όργανα.

Και η αντίσταση του κυκλώματος της μοτό, με τα ίδια πράγματα αναμμένα και την μπαταρία σε τάδε ποσοστό φόρτισης, δεν αλλάζει.

Αν λοιπόν η τάση στις φάσεις μειώνεται λόγω λιγότερων σπειρών, τότε το ρεύμα που θα τρέξει ΕΞΩ από την γεννήτρια, αφού περάσει από τις κατάλληλες ''προσθέσεις'' των τριών φάσεων, με την ίδια φορά στην ανόρθωση, θα είναι λιγότερο.

Ε αυτό ακριβώς είναι και που θα δείξει το βολτόμετρο στα όργανα.
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 9:12 pm
Για τις περιπτώσεις τώρα του ξαφνικού θάνατου στο σύστημα, νομίζω αυτές είναι ή ζημειά της ανόρθωσης μια και όξω, ή βραχυκύκλωμα της γεννήτριας με την γείωση που τα ψήνει όλα (πηνεία, ανόρθωση, φις) μέσα σε πολύ λίγο χρόνο αν δεν το πάρουμε χαμπάρι (περίπτωση VFGeorge πιθανολογώ).
VEEFARIOS
VEEFARIOS
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-22
Mηνύματα : 463
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR800FIW-XRV750P
Κράνος : ανθρακωρυχου

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

14/12/2013, 9:26 pm
Η ένταση του μαγνητικού πεδίου αλλά και η επαγόμενη τάση είναι πράγματι ανάλογη του αριθμού των σπειρών. Άρα μισές σπείρες=μισή τάση και θα συμφωνήσω μαζί σου μέχρι εδώ. Άλλωστε σε αυτό έχω συμφωνήσει από την αρχή (ναι, κάπου έχω δει το n... Smile )

Η ένταση του ρεύματος, τώρα, είναι ανάλογη της επαγόμενης τάσης και αντιστρόφως ανάλογη της ολικής αντίστασης του πηνίου.
Η αντίσταση του πηνίου είναι το γινόμενο της αντίστασης κάθε σπείρας επί τον αριθμό των σπειρών. Όμως αν οι σπείρες γίνουν οι μισές επειδή ενώθηκαν ανά δύο η αντίσταση δεν έχει γίνει η μισή αλλά το ένα τέταρτο γιατί έχει αυξηθεί η διατομή των σπειρών.

Άρα η ένταση του ρεύματος έχει διπλασιαστεί (και δεν μειώνεται όπως λες) και η θερμότητα λόγω φαινομένου Joule έχει τετραπλασιαστεί όπως και το ζόρι που "τραβά" το πηνίο.

Το ερώτημα, στο οποίο μόνο πειραματικά θα μπορούσαμε να απαντήσουμε, είναι αν η μείωση της τάσης είναι αρκετά μεγάλη για να παρατηρηθεί πριν το πηνίο τα παίξει. Στην περίπτωση της μηχανής σου φάνηκε πως ναι, και αυτό είναι πολύ σημαντικό.[/quote]

με βαση προηγουμενη εμπειρια Τακη θα συμφωνησω και με τον caracal για την καταστροφη του διηλεκτρικου των σπειρων ,ειναι αλλωστε αυτο που βλεπουμε σαν αποτελεσμα αυτων που αναφερεις εσυ παρακατω με κυριο γνωρισμα τις καψιαλιασμενες σπειρες με το ευθραυστο ,καρβουνιασμενο πλεον βερνικη. Για την ενταση του ρευματος δεν μπορω να μιλησω καθοτι δεν εχω αμπερομετρο,ομως στον ελεγχο τασης που εκανα απευθειας στα 3 καλωδια της γενητριας(πριν τον ανoρθωτη) πηρα απο καθε μια φαση απο 5 εως 8VAC ενω  επρεπε να εχω ταση> 80VAC.(SUZUKI) αρα υπαρχει οντως πτωση τασης .
Πιστευω παντως οτι αν και το βολτομετρο θα μας δειξει κατι την ωρα που συμβαινει ωστοσο υπαρχει επαρκης χρονος για να φτασει καποιος σε ασφαλη προοσρισμο εξαρτωμενος φυσικα αποτην καλη κατασταση της μπαταριαςτου.
XLGeorge
XLGeorge
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4

Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε? - Page 8 Empty Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?

16/12/2013, 6:19 pm
Μιλαγα με ενα φιλο που ειχε θεμα με πηνια σε Βαραντερο, κατι αρκετα σπανιο - ειχε δυο Βαρα, εκανε 130Κ χμ με το πρωτο και πανω απο 100Κ με το δευτερο, τωρα εχει GS1200 Adventure του 2008.

Το πρωτο Βαρα τουβγαλε πηνιο στα 80K και πρωτα βρηκε την μπαταρια αδεια και την αλλαξε γιατι ητανε ηδη παλια. Μετα απο λιγο το ιδιο και νομιζε οτι ειναι ανορθωτης τον οποιο αλλαξε χωρις λογο. Στην τριτη φορα που ξεφορτισε μπαταρια αλλαξε πηνια και ολα ενταξει. Αυτη η περιπτωση ειναι παρομοια με του Caracal, δηλ. σταδιακη αποδυναμωση του πηνιου.

Ειμαι περιεργος να δω τι θα δειξει το βολτομετρο σε κανενα βιτεκι που ειναι να μεινει, δε θελω να γλωσοφαω κανεναν αλλα βαλτε πανω ενα βολτομετρακι εσεις με τα πολλα χμ  Wink Very Happy
Back to top
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum