Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
+38
GIORGOS VFR
sernodas
tomakos
pektis
kostas VFR800F
Νίκος
VEEFARIOS
tragos
pab-lo
Roberto
VfrOldschoolz
vagelis78
Fanrider
SCORPIOS
vtecpatra
dirty
easy rider
da_beazt
georgevfr
Vvag
padelis
chr1s_86
VEFALIFT
DENTOCOP
Caracal
Ο φυσικός
XLGeorge
teacher
DoctorAbo
Παναγιώτης Κ.
Rossifumi_46
alexandervf
sotosvfr
ELENA
Apsilos
anastasis
apostat
Ledbyzeppelin
42 posters
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
9/8/2016, 9:13 pm
anastasis wrote:Verbal Kint wrote:Για να πω και 'γω τη παπαρια μου...
Εμενα με "ψυλιαζει" η θερμοκρασια λαδιου που εχουν τα Vtec, στο οποιο λαδι βεβαιως-βεβαιως κολυμπαει το πηνιο και συνουσιαζεται η ολη κατασταση. Ισως το οτι δουλευουν πιο ζεστά απο τα γραναζωτα να ειναι ο λογος που ψηνουν τα πηνια τοσο ευκολα.
Εδω και εδω υπαρχουν 2 μετατροπες στις οποιες φορανε ψυγειο λαδιου απο RC51 σε γραναζωτα. Οι χρηστες αναφερουν μεγαλη διαφορα στις θερμοκρασιες (μαλλον του ψυκτικου, γιατι θερμοκρασια λαδιου δεν υπαρχει σε καποιο vfr)
Μακροχρονια αποτελεσματικοτητα στα πηνια? Αγνωστη!
Αλλα πιστευω οτι αξιζει τον κοπο να το κανει καποιος (αν οχι για τα πηνια, σαν γενικη βελτιωση).
Εχεις δικιο για την θερμοκρασία. Στα 6ης γενιας το ψυγείο είναι μεγαλύτερο από της 5ης. Ακόμα μεγαλύτερο αμφιβάλλω αν χωράει. Ισως ενας μικρός ανεμιστήρας να βοηθούσε.
Παρατηρώντας σήμερα αν θα χωρούσε ο ανορθωτής κάπου μπροστά μου έκανε εντύπωση εκεί που είναι χωμένο το ψυγείο λαδιού. Στο 750 αν και πιο μικρό το ψυγείο η ροή του αέρα προς αυτό ήταν πάρα πολύ καλή.
- Verbal KintΤακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-03-09
Mηνύματα : 414
Ηλικία : 51
Μοντέλο : XRV 750 RD07A / VFR 800A3 Vtec
Κράνος : Arai Tour X-3 / Arai Chaser
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
10/8/2016, 1:15 am
anastasis wrote:
Εχεις δικιο για την θερμοκρασία. Στα 6ης γενιας το ψυγείο είναι μεγαλύτερο από της 5ης. Ακόμα μεγαλύτερο αμφιβάλλω αν χωράει. Ισως ενας μικρός ανεμιστήρας να βοηθούσε.
Αναστάση καλε μου Αναστάση εσυ που ξερεις τα παντα..δε με λες...ποσο μας παιρνει να παμε προς τα κατω το ηδη υπαρχων ψυγειο λαδιού?
(Μεταφραση: Ποσα κενα μας αφηνει η μπροστινη αναρτηση συμπιεσμενη πρωτου "βρει" το φτερο στο ψυγειο λαδιου?)
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
10/8/2016, 11:05 am
Verbal Kint wrote:anastasis wrote:
Εχεις δικιο για την θερμοκρασία. Στα 6ης γενιας το ψυγείο είναι μεγαλύτερο από της 5ης. Ακόμα μεγαλύτερο αμφιβάλλω αν χωράει. Ισως ενας μικρός ανεμιστήρας να βοηθούσε.
Αναστάση καλε μου Αναστάση εσυ που ξερεις τα παντα..δε με λες...ποσο μας παιρνει να παμε προς τα κατω το ηδη υπαρχων ψυγειο λαδιού?
(Μεταφραση: Ποσα κενα μας αφηνει η μπροστινη αναρτηση συμπιεσμενη πρωτου "βρει" το φτερο στο ψυγειο λαδιου?)
Δεν σου αφήνει ούτε εκατοστό νομίζω. Βγάλε τις τάπες απο τα πιρούνια και άσε το μπροστινό να συμπιεστεί πλήρως και θα δεις.
Ίσως αν μετακινηθεί μπροστά από τις εξαγωγές και αλλαχτεί με μεγαλύτερο. Μεγάλη αλλαγή.
Αλλά ένα μικρό blower από cpu θα μπορούσε να κάνει κάποια δουλειά.
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
10/8/2016, 11:35 am
Παιδες, νομιζω οτι υπαρχει air flow στο ψυγειο λαδιου, θα μπορουσε και καλυτερα αν ητανε χαμηλοτερα αλλα δεν γινεται. Νομιζω οτι η πιθανη λυση ειναι σειριακος ανορθωτης και αποφυγη μεγαλων θερμοκρασιων σε πορεια (>110'C) λογω αναποδης λειτουργιας του ενος βεντιλατερ. Δεν εχουμε ακομη δεδομενα για το ποσο βαστανε τα πηνια με σειριακο ανορθωτη αλλα ειναι πιθανο να βαστανε αρκετα περισοτερο απο τα 50-70Κ χμ με τον μαμα ανορθωτη.
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
10/8/2016, 1:29 pm
Ξεχάσαμε κάτι, θα πρέπει να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες ο κινητήρας για τους ρύπους, αλλιώς πάει περίπατο το euro5; αυτο έχει το μοτορι; Όσο για το ψυγείο λαδιού μπορεί να μεταφερθεί κάπου στη κεφάλη των μπροστινων κυλινδρων για καλύτερη ψύξη
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
10/8/2016, 4:21 pm
Το πρόβλημα δεν είναι όταν υπάρχει ροή αέρα αλλά όταν δεν υπάρχει.
Το να μετακινηθεί το ψυγείο θα έχει αποτέλεσμα μόνο αν είναι μεγαλύτερο.
Το να μετακινηθεί το ψυγείο θα έχει αποτέλεσμα μόνο αν είναι μεγαλύτερο.
- sernodasΝέο μέλος
-
Εγγραφή : 2015-05-04
Mηνύματα : 15
Ηλικία : 46
Μοντέλο : bros-transalp-glx
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
11/8/2016, 10:08 am
Διαβασα ολο το ποστ μιας κ φτανει κ μενα η βεφα μου κοντα τα 50χιλ km κ το θεμα πυνια με απασχολεί, ειδα της τιμες των Volt που αναφερονται απ του χρηστες κ βαση αυτων βγαίνει το συμπέρασμα αν εχουν κλασει τα πυνια η οχι...
Πιστευω οτι ειναι λαθος τροπος αυτος... η τιμες των βολτ που περνούμε ειναι τιμες που πρωτα εχουν περασει απο μπαταρια λαμπες ανορθωτή κ γενικα ολο το ηλ. κυκλωμα της μοτο με αποτελεσμα τα νουμερα να ειναι πλασματικά.Για το δικο μου βολτομετρακι εχω κλεψει ρευμα απο τις ψειρες στο φανάρι εχω μια ενδειξη που μολις αλλαξει θα αρχίσω να ανησυχώ,τα νουμερα που βλεπω δεν εχουν καμια σχεση με οτι αναφερετε σε αυτο το ποστ κατι 11,2 κατι 12 κανα 13 αναλογος της καταναλώσεις που ειναι on κ το χρονο λειτουργίας.
Να καταληξω λοιπόν στο συμπέρασμα το βολτομετρο ας λεει οτι θελει αρκη οι τιμες να ειναι στανταρ πχ με φωτα κ βεντιλατερ 11.2 με 11.5, σε ρελαντι 13,2 με 13 σε στρωμα που φωσκωνει απ την μπριζα 12 με 11 κ παει λεγοντας(η τιμες που αναφερω ειναι θεωρητικές) η μεγαλη αλλαγη των νουμερων που εχουν ως στανταρ θα πρέπει να ανησυχήσουν το χρηστη .
Τωρα ο ελεγχος των πυνιων θα πρεπει να γινετε με το μετρημα στην εξοδο των πυνιων με βολτομετρο σε θεση εναλλασσόμενο κ να περνουμε ταση ΝΟΜΙΖΩ 125v +- (θα το κοιταξω κ θα επανελθω) μεταξη των τυλιγμάτων 1.2.3 ετσι απομονώνουμε τα πυνια κ μπορουμε να δουμε αν εχουν σωστη ταση ολα τα τυλίγματα μας!!
Αυτα μακρια απο μας!!
Πιστευω οτι ειναι λαθος τροπος αυτος... η τιμες των βολτ που περνούμε ειναι τιμες που πρωτα εχουν περασει απο μπαταρια λαμπες ανορθωτή κ γενικα ολο το ηλ. κυκλωμα της μοτο με αποτελεσμα τα νουμερα να ειναι πλασματικά.Για το δικο μου βολτομετρακι εχω κλεψει ρευμα απο τις ψειρες στο φανάρι εχω μια ενδειξη που μολις αλλαξει θα αρχίσω να ανησυχώ,τα νουμερα που βλεπω δεν εχουν καμια σχεση με οτι αναφερετε σε αυτο το ποστ κατι 11,2 κατι 12 κανα 13 αναλογος της καταναλώσεις που ειναι on κ το χρονο λειτουργίας.
Να καταληξω λοιπόν στο συμπέρασμα το βολτομετρο ας λεει οτι θελει αρκη οι τιμες να ειναι στανταρ πχ με φωτα κ βεντιλατερ 11.2 με 11.5, σε ρελαντι 13,2 με 13 σε στρωμα που φωσκωνει απ την μπριζα 12 με 11 κ παει λεγοντας(η τιμες που αναφερω ειναι θεωρητικές) η μεγαλη αλλαγη των νουμερων που εχουν ως στανταρ θα πρέπει να ανησυχήσουν το χρηστη .
Τωρα ο ελεγχος των πυνιων θα πρεπει να γινετε με το μετρημα στην εξοδο των πυνιων με βολτομετρο σε θεση εναλλασσόμενο κ να περνουμε ταση ΝΟΜΙΖΩ 125v +- (θα το κοιταξω κ θα επανελθω) μεταξη των τυλιγμάτων 1.2.3 ετσι απομονώνουμε τα πυνια κ μπορουμε να δουμε αν εχουν σωστη ταση ολα τα τυλίγματα μας!!
Αυτα μακρια απο μας!!
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
11/8/2016, 10:31 am
Γιωργο, ευχαριστουμε για τη φωτο. Φυλο αλουμινιου ειχα βαλει και εγω.
Ενα φυλο βακελιτη, οπως λεει ο Tomakos, ειναι πιο σωστη επιλογη. Προσφέρει ακομα καλυτερη μονωση.
Εχω βαλει και ανεμιστηρα απο τροφοδοτικο υπολογιστη. Θα σας ανεβασω φωτο μολις γυρισω στην εδρα και λυσω τη μηχανη.
Αφου βγαζετε 60k με τα πηνια ειστε τυχεροι. Εμενα χτυπανε καθε 30k και παντα σε ταξιδι. Καθολου ευχαριστο.
Δεν μπορω να ξερω τωρα τι φταιει. Πρεπει πρωτα να μετρησω το κυκλωμα, να ελεγχθουν οι φισες, κτλ.
Θα σας ενημερωσω.
Το σιγουρο ειναι οτι αυτο το ρημαδο κυκλωμα ειτε βγαζει 60 ειτε 30, ειναι κακο σχεδιασμενο. Κατι συμβαινει και ζοριζεται με αποτελεσμα να μην αντεχει.
Ενα φυλο βακελιτη, οπως λεει ο Tomakos, ειναι πιο σωστη επιλογη. Προσφέρει ακομα καλυτερη μονωση.
Εχω βαλει και ανεμιστηρα απο τροφοδοτικο υπολογιστη. Θα σας ανεβασω φωτο μολις γυρισω στην εδρα και λυσω τη μηχανη.
Αφου βγαζετε 60k με τα πηνια ειστε τυχεροι. Εμενα χτυπανε καθε 30k και παντα σε ταξιδι. Καθολου ευχαριστο.
Δεν μπορω να ξερω τωρα τι φταιει. Πρεπει πρωτα να μετρησω το κυκλωμα, να ελεγχθουν οι φισες, κτλ.
Θα σας ενημερωσω.
Το σιγουρο ειναι οτι αυτο το ρημαδο κυκλωμα ειτε βγαζει 60 ειτε 30, ειναι κακο σχεδιασμενο. Κατι συμβαινει και ζοριζεται με αποτελεσμα να μην αντεχει.
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
11/8/2016, 8:45 pm
Παναγιωτη, το κυκλωμα ειναι σιγουρα κακοσχεδιασμενο Παντως ειναι σχετικα σπανιο να τα παιξουν τα μαμισια πηνια σε λιγοτερο απο 50Κ χμ, εχει συμβει βεβαια. Περιελιξεις και αφτερμαρκετ βαστανε σαφως λιγοτερο - εως πολυ λιγο καποια..
Η πλακετα απο βακελιτη (και πιθανα το ανεμιστηρακι) ειναι καλη ιδεα αλλα μονο για τον μαμισιο shunt και οχι mosfet ανορθωτη. Οι mosfet και σειριακοι ανορθωτες δεν ανεβαζουν θερμοκρασιες, να πω οτι ο κυριος λογος που βαλαμε πλακετα ητανε για να "περιστρεψουμε" τον Compu-fire κατα 90' ωστε να ειναι οι ψυκτρες παραλληλες με τη ροη του αερα καθως εχει σχεδιαστει για αμερικανικα μηχανακια που μαλλον εχουν βιδες πανω-κατω αντι αριστερα-δεξια.
Ειχα προχθες βγαλει τα πλαϊνα φαιρινγκ για να αλλαξω ψυκτικο και εκανα καποιες διαδρομες ετσι αφου το αλλαξα. Ο σειριακος Compu-fire δεν ζεσταινεται σχεδον καθολου, ητανε απλα χλιαρος ακομα και σε διαδρομη σε - σχετικα απλωμενο - αστικο περιβαλλον.
EDIT: Σε ταξιδι στην Ευρωπη θα επαιρνα ενα δευτερο σετ πηνια (αλλαζονται σχετικα ευκολα ακομη και στην ακρη του δρομου αν ξερει κανεις) οπως επισης και τον μαμισιο ανορθωτη που εχω καβατζα (τον αντικατεστησα προληπτικα με τον σειριακο Compu-fire στα 62Κ χμ). Αλλα ειναι απαραδεκτο για sports touring μηχανακι να χρειαζεται τοση προσοχη για να βγει κανεις μακρινο ταξιδι..
Η πλακετα απο βακελιτη (και πιθανα το ανεμιστηρακι) ειναι καλη ιδεα αλλα μονο για τον μαμισιο shunt και οχι mosfet ανορθωτη. Οι mosfet και σειριακοι ανορθωτες δεν ανεβαζουν θερμοκρασιες, να πω οτι ο κυριος λογος που βαλαμε πλακετα ητανε για να "περιστρεψουμε" τον Compu-fire κατα 90' ωστε να ειναι οι ψυκτρες παραλληλες με τη ροη του αερα καθως εχει σχεδιαστει για αμερικανικα μηχανακια που μαλλον εχουν βιδες πανω-κατω αντι αριστερα-δεξια.
Ειχα προχθες βγαλει τα πλαϊνα φαιρινγκ για να αλλαξω ψυκτικο και εκανα καποιες διαδρομες ετσι αφου το αλλαξα. Ο σειριακος Compu-fire δεν ζεσταινεται σχεδον καθολου, ητανε απλα χλιαρος ακομα και σε διαδρομη σε - σχετικα απλωμενο - αστικο περιβαλλον.
EDIT: Σε ταξιδι στην Ευρωπη θα επαιρνα ενα δευτερο σετ πηνια (αλλαζονται σχετικα ευκολα ακομη και στην ακρη του δρομου αν ξερει κανεις) οπως επισης και τον μαμισιο ανορθωτη που εχω καβατζα (τον αντικατεστησα προληπτικα με τον σειριακο Compu-fire στα 62Κ χμ). Αλλα ειναι απαραδεκτο για sports touring μηχανακι να χρειαζεται τοση προσοχη για να βγει κανεις μακρινο ταξιδι..
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
16/9/2016, 12:26 am
VFGeorge wrote:
EDIT: Σε ταξιδι στην Ευρωπη θα επαιρνα ενα δευτερο σετ πηνια (αλλαζονται σχετικα ευκολα ακομη και στην ακρη του δρομου αν ξερει κανεις) οπως επισης και τον μαμισιο ανορθωτη που εχω καβατζα (τον αντικατεστησα προληπτικα με τον σειριακο Compu-fire στα 62Κ χμ). Αλλα ειναι απαραδεκτο για sports touring μηχανακι να χρειαζεται τοση προσοχη για να βγει κανεις μακρινο ταξιδι..
Φυσικά και αλλάζουν εύκολα αν....βρεις κάτι να χτυπήσεις το καπάκι για να το βγάλεις. Δλδ, θα πρέπει να κουβαλάς μια μεγάλη ματσόλα μαζί σου ή να είσαι τόσο τυχερός και να βρεις ένα κομμάτι καδρόνι.
Τα λέω αυτά γιατί σήμερα άλλαζα πηνίο και το καπάκι δεν έβγαινε με τίποτα.
Γιώργο, σε παρακαλώ βρες μου λύση , μην μου πεις ότι στα ταξίδια πρέπει να κουβαλάω και την ματσόλα!
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
16/9/2016, 9:32 am
Roberto wrote:
Γιώργο, σε παρακαλώ βρες μου λύση , μην μου πεις ότι στα ταξίδια πρέπει να κουβαλάω και την ματσόλα!
Φορωντας τις μποτες της μηχανης (που θα φορας στα ταξιδια), το πλακωνεις στις κλωτσιες (αν και δεν φταιει αυτο, το πηνιο απο μεσα φταιει)!
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
18/9/2016, 12:59 am
Με αφορμή την ζημιά που είχα φέτος, θέλω να σημείωσω κάποια πράγματα για να γνωρίζουν όσοι δεν έχουν εμπειρία με αυτη τη ζημιά και κυρίως για μια χαλαρή αντιμετώπιση αν συμβεί σε ταξίδι.
Συμπτώματα:
Υποθέτωντας ότι υπάρχει μόνιμα τοποθετημένο βολτόμετρο, όταν αυτό αρχίσει να έχει ανώμαλες ενδείξεις, η ζημιά έχει γίνει ήδη και είναι μη αναστρέψιμη, όπως πολύ καλά έχουν πει Caracal και Anastasis, αν δεν κάνω λάθος.
Σε σωστή λειτουργία η μηχανή μου είχε μόνιμα 14,9 volt στη μπαταρία. Κάποια στιγμή είδα 14,7 και μετά πάλι ανεβηκε 14, 8 με 14,9. Σε κάθε περίπτωση δεν είχε την σταθερότητα που είχε πριν. Τότε είπα...δεν είναι κάτι να ανησυχώ....Όμως το πιο πιθανό να ήταν η αρχή της ζημιάς.
Η σύγχηση στις μετρήσεις ήταν έντονη. Χαρακτηριστικά θα πω ότι κάποια στιγμή η μηχανή δεν πήρε μπροστά με τη μίζα, αφού η μπαταρία πλέον είχε 11,8 volt και την έβαλα με σπρώξιμο. Αφού πήρε συνέχισα να έχω 14,8volt εν κινήση.
Ευτυχώς τα VFR παίρνουν με σπρώξιμο, άντε να είχαμε κανένα βρυκόλακα δικύλινδρο!
Από εκείνο το σημείο, γνώριζα ότι δεν θα πάω πολύ μακρυά. Όμως, έκανα περίπου 300χλμ και θα μπορούσα να κάνω πιο πολλά. Ήταν αρκετά για να φτάσω στην επόμενη μου διανυκτέρευση.
Διάγνωση:
Ακολουθώντας τη διαδικασία που περιγράφεται στο κεφαλαίο 17 του service manual, παίρνεις κάποιες μετρήσεις ώστε να ελεγχθούν πηνίο, ανορθωτής και καλωδίωση.
Η καλωδίωση βρέθηκε χωρίς βραχυκύκλωμα.
Ο ανορθωτής βρέθηκε καμμένος. Το επιβεβαίωσα επίσης μετρώντας τον με το πολύμετρο στην λειτουργία για διόδους.
Πάμε τώρα στο ενδιαφέρον κομμάτι.
Όσο αναφορά το πηνίο, το service manual αναφέρει ότι μετράς την ωμική του αντίσταση. Οι μετρήσεις της αντίστασης που πήρα ήταν μεταξύ των ορίων. Άρα, κανένα πρόβλημα.
Όμως, έχοντας 13 volt στη μπαταρία, κάτι δεν μου πήγαινε καλά οπότε μετρήσα και το παραγόμενο ρεύμα του πηνίου.
Πρώτη μέτρηση, η μηχανή κρύα και στο ρελάντι. Όλες οι φάσεις έβγαζαν 20-22 volt rms. Όλα καλά μέχρι εδώ. Μπορεί και να το γλυτώσαμε το πηνίο, σκέφτηκα.
Την επόμενη μέρα είπα να επαναλάβω την μέτρηση. Το αφήνω να ζεσταθεί, μετράω στο ρελάντι, 1η φάση 21v, 2η στα 4v, η 3η έβγαλε 12volt. H ανομοιομορφία των μετρήσεων υπήρχε και στις 5.000σαλ.
Εκει πλέον επιβεβαίωσα ότι πήραμε στο χέρι και το πηνίο.
Επισκευή:
Φυσικά και μπορεί να γίνει στην μέση του δρόμου ή πιο άνετα στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου (για να υπάρχει καφεδάκι και να μην φοράς τη στολή), εφόσον έχεις μαζί σου ένα σετ καλά εργαλεία και όχι αυτά της μηχανής.
Τα πιο δύσκολα σημεία είναι να ξεκολλήσεις το πλαϊνό καπάκι και να περάσεις το καλώδιο στην απέναντι πλευρά.
Για το δεύτερο, δεν χρειάζεται να λυθεί τίποτα. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα σκληρό σύρμα ή ένα κομμάτι λεπτό σχοινί, ώστε να πιαστεί το φις του πηνίου και να περάσει απέναντι.
Συμπτώματα:
Υποθέτωντας ότι υπάρχει μόνιμα τοποθετημένο βολτόμετρο, όταν αυτό αρχίσει να έχει ανώμαλες ενδείξεις, η ζημιά έχει γίνει ήδη και είναι μη αναστρέψιμη, όπως πολύ καλά έχουν πει Caracal και Anastasis, αν δεν κάνω λάθος.
Σε σωστή λειτουργία η μηχανή μου είχε μόνιμα 14,9 volt στη μπαταρία. Κάποια στιγμή είδα 14,7 και μετά πάλι ανεβηκε 14, 8 με 14,9. Σε κάθε περίπτωση δεν είχε την σταθερότητα που είχε πριν. Τότε είπα...δεν είναι κάτι να ανησυχώ....Όμως το πιο πιθανό να ήταν η αρχή της ζημιάς.
Η σύγχηση στις μετρήσεις ήταν έντονη. Χαρακτηριστικά θα πω ότι κάποια στιγμή η μηχανή δεν πήρε μπροστά με τη μίζα, αφού η μπαταρία πλέον είχε 11,8 volt και την έβαλα με σπρώξιμο. Αφού πήρε συνέχισα να έχω 14,8volt εν κινήση.
Ευτυχώς τα VFR παίρνουν με σπρώξιμο, άντε να είχαμε κανένα βρυκόλακα δικύλινδρο!
Από εκείνο το σημείο, γνώριζα ότι δεν θα πάω πολύ μακρυά. Όμως, έκανα περίπου 300χλμ και θα μπορούσα να κάνω πιο πολλά. Ήταν αρκετά για να φτάσω στην επόμενη μου διανυκτέρευση.
Διάγνωση:
Ακολουθώντας τη διαδικασία που περιγράφεται στο κεφαλαίο 17 του service manual, παίρνεις κάποιες μετρήσεις ώστε να ελεγχθούν πηνίο, ανορθωτής και καλωδίωση.
Η καλωδίωση βρέθηκε χωρίς βραχυκύκλωμα.
Ο ανορθωτής βρέθηκε καμμένος. Το επιβεβαίωσα επίσης μετρώντας τον με το πολύμετρο στην λειτουργία για διόδους.
Πάμε τώρα στο ενδιαφέρον κομμάτι.
Όσο αναφορά το πηνίο, το service manual αναφέρει ότι μετράς την ωμική του αντίσταση. Οι μετρήσεις της αντίστασης που πήρα ήταν μεταξύ των ορίων. Άρα, κανένα πρόβλημα.
Όμως, έχοντας 13 volt στη μπαταρία, κάτι δεν μου πήγαινε καλά οπότε μετρήσα και το παραγόμενο ρεύμα του πηνίου.
Πρώτη μέτρηση, η μηχανή κρύα και στο ρελάντι. Όλες οι φάσεις έβγαζαν 20-22 volt rms. Όλα καλά μέχρι εδώ. Μπορεί και να το γλυτώσαμε το πηνίο, σκέφτηκα.
Την επόμενη μέρα είπα να επαναλάβω την μέτρηση. Το αφήνω να ζεσταθεί, μετράω στο ρελάντι, 1η φάση 21v, 2η στα 4v, η 3η έβγαλε 12volt. H ανομοιομορφία των μετρήσεων υπήρχε και στις 5.000σαλ.
Εκει πλέον επιβεβαίωσα ότι πήραμε στο χέρι και το πηνίο.
Επισκευή:
Φυσικά και μπορεί να γίνει στην μέση του δρόμου ή πιο άνετα στο πάρκινγκ του ξενοδοχείου (για να υπάρχει καφεδάκι και να μην φοράς τη στολή), εφόσον έχεις μαζί σου ένα σετ καλά εργαλεία και όχι αυτά της μηχανής.
Τα πιο δύσκολα σημεία είναι να ξεκολλήσεις το πλαϊνό καπάκι και να περάσεις το καλώδιο στην απέναντι πλευρά.
Για το δεύτερο, δεν χρειάζεται να λυθεί τίποτα. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα σκληρό σύρμα ή ένα κομμάτι λεπτό σχοινί, ώστε να πιαστεί το φις του πηνίου και να περάσει απέναντι.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
18/9/2016, 1:27 am
Roberto εξαιρετική τόσο η ανάλυση όσο και η περιγραφή.
Εύχομαι πολλά και αξιόπιστα χιλιόμετρα.
Εύχομαι πολλά και αξιόπιστα χιλιόμετρα.
- vagelis78Παλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-07-07
Mηνύματα : 1041
Ηλικία : 45
Μοντέλο : VFR 800 ' 03
Κράνος : Shoei XR1100
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
19/9/2016, 12:16 am
Ευχαριστούμε. Οχι τίποτα άλλο, ετσι για να ξερουμε......
Για παν ενδεχόμενο ρε παιδί μου.
Για παν ενδεχόμενο ρε παιδί μου.
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
19/9/2016, 12:43 pm
Παναγιωτη, ενδιαφερον το οτι ειχες θεμα ανορθωτη στο VTEC, γραψε και σε ποσα χιλιομετρα. Εισαι ο δευτερος εδω μεσα μετα τον Σκορπιο, αναρωτιεμαι αν υπαρχουν κι'αλλοι..
Οποιαδηποτε, ακομα και μικρη διαφορα, και ανεβοκατεβασμα της τασης που βλεπουμε στο βολτομετρο ειναι σημα alarm, σταματαμε και κοιταμε τι παιζει ωστε να μπορεσουμε να οδηγησουμε (χωρις φωτα) μεχρι ασφαλες σημειο για αντικατασταση. Ειναι η μεταβολη της τασης απο τις συνηθεις τιμες που εχει σημασια και ΟΧΙ η απολυτη τιμη, οπως εγραψα πιο πανω εγω πχ στο δικο μου βλεπω 13.9-14.0V αντι για τα 14.9 του Ροβερτο (με διαφορετικο ανορθωτη βεβαια).
Οποιαδηποτε, ακομα και μικρη διαφορα, και ανεβοκατεβασμα της τασης που βλεπουμε στο βολτομετρο ειναι σημα alarm, σταματαμε και κοιταμε τι παιζει ωστε να μπορεσουμε να οδηγησουμε (χωρις φωτα) μεχρι ασφαλες σημειο για αντικατασταση. Ειναι η μεταβολη της τασης απο τις συνηθεις τιμες που εχει σημασια και ΟΧΙ η απολυτη τιμη, οπως εγραψα πιο πανω εγω πχ στο δικο μου βλεπω 13.9-14.0V αντι για τα 14.9 του Ροβερτο (με διαφορετικο ανορθωτη βεβαια).
- GIORGOS VFRΜέλος
-
Εγγραφή : 2013-01-10
Mηνύματα : 279
Ηλικία : 51
Μοντέλο : vfr 800 A '03 - ''Κινέζος'' no name για την αγγαρεία
Κράνος : Arai chaser (θέλει αλλαγή)
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
19/9/2016, 6:17 pm
Κι εγώ,κι εγώ! Στα 70 χιλιάδες χλμ με πηνία μαζί.Αντικαταστάθηκε με αυτόν που φοράνε τα R1,τεχνολογία και χαρακτηριστικά μην με ρωτάτε,προσπαθώ να το απωθήσω από τη μνήμη...VFGeorge wrote:Παναγιωτη, ενδιαφερον το οτι ειχες θεμα ανορθωτη στο VTEC, γραψε και σε ποσα χιλιομετρα. Εισαι ο δευτερος εδω μεσα μετα τον Σκορπιο, αναρωτιεμαι αν υπαρχουν κι'αλλοι..
- ermisΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-04-06
Mηνύματα : 127
Ηλικία : 58
Μοντέλο : vfr vtec 2004 abs blue, xciting 500 ABS, RX8 COSMO, Clio 3 tce
Κράνος : shoei xr 1100, nolan n90
Ο Φτερωτός, οικονομικός σας σύμβουλος!!
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
19/9/2016, 9:03 pm
Και εγω στα 25χ αλλαξα ανορθωτη με μαμα Honda.Μεχρι σημερα στα 50χ δουλευει ακομα.....
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
19/9/2016, 9:09 pm
ermis wrote:Και εγω στα 25χ αλλαξα ανορθωτη με μαμα Honda.Μεχρι σημερα στα 50χ δουλευει ακομα.....
Γιαννη εσυ πας αναποδα,πρωτα ανορθωτη και μετά
- ermisΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-04-06
Mηνύματα : 127
Ηλικία : 58
Μοντέλο : vfr vtec 2004 abs blue, xciting 500 ABS, RX8 COSMO, Clio 3 tce
Κράνος : shoei xr 1100, nolan n90
Ο Φτερωτός, οικονομικός σας σύμβουλος!!
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
19/9/2016, 11:07 pm
Πιπερι στο στομα θα σου βαλω...vtec patra!
- SCORPIOSΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-22
Mηνύματα : 3277
Ηλικία : 44
Μοντέλο : VFR800
Κράνος : shoei xr1100
δεν ειμαι του πνευματος ειμαι του οινοπνευματος…..
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
21/9/2016, 9:22 pm
Τελικά μαζευτήκαμε πολύ με ανορθωτή.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
21/9/2016, 9:43 pm
Σήμερα έμεινε από ανορθωτή καλός φίλος με CB 500. Θα ξέρει για τα πηνία αύριο...
- Verbal KintΤακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-03-09
Mηνύματα : 414
Ηλικία : 51
Μοντέλο : XRV 750 RD07A / VFR 800A3 Vtec
Κράνος : Arai Tour X-3 / Arai Chaser
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
23/9/2016, 4:49 pm
- VEEFARIOSΤακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-22
Mηνύματα : 463
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR800FIW-XRV750P
Κράνος : ανθρακωρυχου
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
23/9/2016, 5:58 pm
H ονομαστικη ταση δεν λεει απολυτως τιποτα . Σημασια εχει η χωρητικοτητα. Ειχα μπαταρια που εδειχνε 12,8 μολις ανοιγες διακοπτη επεφτε στα 10 και μολις παταγες μιζα κατεβαινε στα 4.
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
23/9/2016, 6:06 pm
Verbal Kint wrote:Για δε με λέτε...πως σας φαίνεται αυτη η μμπαταρία?
http://postimg.org/image/k5zygkgtv/
Θα έλεγα ότι είναι και γ@μώ τις μπαταρίες ,βεβαίως βεβαιως!
Αλλά σίγουρα κάποιο λάκο έχει η φάβα
- Verbal KintΤακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-03-09
Mηνύματα : 414
Ηλικία : 51
Μοντέλο : XRV 750 RD07A / VFR 800A3 Vtec
Κράνος : Arai Tour X-3 / Arai Chaser
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
23/9/2016, 7:32 pm
VEEFARIOS wrote:H ονομαστικη ταση δεν λεει απολυτως τιποτα . Σημασια εχει η χωρητικοτητα. Ειχα μπαταρια που εδειχνε 12,8 μολις ανοιγες διακοπτη επεφτε στα 10 και μολις παταγες μιζα κατεβαινε στα 4.
Αν όταν γυρίζες κλειδι (οόχι μμίζα κκλειδί λεμε) εέδειχνε 0,5 τι θα ψυλιαζοσουν? Το μμόνο που μμπορούσε να "σσηκώσει" ήταν το ρρολόι που εέσβηνε και ααυτό μμετά ααπό 5"...
Οτιδήποτε αάλλο ηήταν ννεκρό. ΟΟτιδήποτε λλέμε
Μολις γγυρίζες το κκλειδί στο Off ξαναπηγαινε στα 13V.
(Browser από κινητο)
- VEEFARIOSΤακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-22
Mηνύματα : 463
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR800FIW-XRV750P
Κράνος : ανθρακωρυχου
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
23/9/2016, 8:08 pm
ο πιο συνηθισμενος λογος για να αλλαξεις μπαταρια. μου εχει συμβει παμπολες φορες σε μοτο και auto.
Eνας απλος και αξιοπιστος τροπος για να εκτιμησης την κατασταση μιας μπαταριας ειναι η αντισταση στο φορτιο . δηλαδη ποσο γρηγορα πεφτει το βολταζ πχ με φωτα αναμενα σε δεδομενο χρονο εγω το ελεγχω στα 30δευτερα.Αν πλησιαζει τα 11 βολτ η μπαταρια προγραματιζεται για αντικατασταση.
Eνας απλος και αξιοπιστος τροπος για να εκτιμησης την κατασταση μιας μπαταριας ειναι η αντισταση στο φορτιο . δηλαδη ποσο γρηγορα πεφτει το βολταζ πχ με φωτα αναμενα σε δεδομενο χρονο εγω το ελεγχω στα 30δευτερα.Αν πλησιαζει τα 11 βολτ η μπαταρια προγραματιζεται για αντικατασταση.
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
26/9/2016, 10:39 pm
Για το λόγο ότι δεν ήθελα να περιμένω να έρθει το πηνίο από Αμερική και να κάνω μετατροπές στη φίσα του ανορθωτή, πήρα τα παρακάτω από το γερμανικό e-bay. Ήρθαν σε 3 μέρες και η επισκευή έγινε γρήγορα.
Πηνίο
Ανορθωτής
Φλάντζα
Συνολικό κόστος: 267,50€
Ο ανορθωτής είναι ίδιος με τον original και Made in Japan παρακαλώ.
Το πηνίο μιλάει άπταιστα κινέζικα και καντονέζικα. Ένα προβληματισμό για την διάρκεια ζωής του τον έχω.
Μέχρι στιγμής έχω κάνει 300χλμ. Η μηχανή δείχνει να δουλεύει σωστά. Στο ρελαντί έχει 12,9v και όσο αυξάνουν οι στροφές ανεβαίνει η τάση μέχρι τα 15v, όπου και μένει σταθερή.
Παραδόξως, αν το βεντιλατέρ ανοίξει εν κινήση βλέπω 15,2v.
Με πηνίο, ανορθωτή Honda, είχα 14,9v σταθερό από το ρελαντί. Αν άνοιγε το βεντιλατέρ η τάση έπεφτε περίπου στα 14,0.
Περίεργα πράγματα.....Ο χρόνος θα δείξει.
Πηνίο
Ανορθωτής
Φλάντζα
Συνολικό κόστος: 267,50€
Ο ανορθωτής είναι ίδιος με τον original και Made in Japan παρακαλώ.
Το πηνίο μιλάει άπταιστα κινέζικα και καντονέζικα. Ένα προβληματισμό για την διάρκεια ζωής του τον έχω.
Μέχρι στιγμής έχω κάνει 300χλμ. Η μηχανή δείχνει να δουλεύει σωστά. Στο ρελαντί έχει 12,9v και όσο αυξάνουν οι στροφές ανεβαίνει η τάση μέχρι τα 15v, όπου και μένει σταθερή.
Παραδόξως, αν το βεντιλατέρ ανοίξει εν κινήση βλέπω 15,2v.
Με πηνίο, ανορθωτή Honda, είχα 14,9v σταθερό από το ρελαντί. Αν άνοιγε το βεντιλατέρ η τάση έπεφτε περίπου στα 14,0.
Περίεργα πράγματα.....Ο χρόνος θα δείξει.
- TAKIS-SOLΜέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-11
Mηνύματα : 231
Ηλικία : 52
Μοντέλο : VFR 800 F1
Κράνος : ΧR 1100
εχει ο θεος....εμεις δεν εχουμε
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
4/11/2016, 3:23 pm
Παιδες καλησπερα..
Την κυριακη σε βολτα ειχα μια ψιλοδιακοπη στο δρομο..και μετα απο λιγο ενα σβησιμο ολικο στο δρομο(ευτηχως πηρε μπροστα καπακι)
Εχω βολτομετρακι εδω και καιρο..και μου δειχνει κουλες τιμες(με μπαταρια καινουργια)...13,4 STO δρομο..και με φωτα παλι στο δρομο..παει και στα 12.9
Μαλλον εχω θεμα..+ οτι ο ανορθωτης ζεματαει
Μηπως(λεω εγω )να την γλυτωσω με εναν αλλον γνησιο ανορθωτη?
Η βαζουμε βαθια το χερι στην τσεπη και παω και για πηνια?
VFR 800 F1 1998
Την κυριακη σε βολτα ειχα μια ψιλοδιακοπη στο δρομο..και μετα απο λιγο ενα σβησιμο ολικο στο δρομο(ευτηχως πηρε μπροστα καπακι)
Εχω βολτομετρακι εδω και καιρο..και μου δειχνει κουλες τιμες(με μπαταρια καινουργια)...13,4 STO δρομο..και με φωτα παλι στο δρομο..παει και στα 12.9
Μαλλον εχω θεμα..+ οτι ο ανορθωτης ζεματαει
Μηπως(λεω εγω )να την γλυτωσω με εναν αλλον γνησιο ανορθωτη?
Η βαζουμε βαθια το χερι στην τσεπη και παω και για πηνια?
VFR 800 F1 1998
- VEEFARIOSΤακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-22
Mηνύματα : 463
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR800FIW-XRV750P
Κράνος : ανθρακωρυχου
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
4/11/2016, 5:06 pm
TAKIS-SOL wrote:Παιδες καλησπερα..
Την κυριακη σε βολτα ειχα μια ψιλοδιακοπη στο δρομο..και μετα απο λιγο ενα σβησιμο ολικο στο δρομο(ευτηχως πηρε μπροστα καπακι)
Εχω βολτομετρακι εδω και καιρο..και μου δειχνει κουλες τιμες(με μπαταρια καινουργια)...13,4 STO δρομο..και με φωτα παλι στο δρομο..παει και στα 12.9
Μαλλον εχω θεμα..+ οτι ο ανορθωτης ζεματαει
Μηπως(λεω εγω )να την γλυτωσω με εναν αλλον γνησιο ανορθωτη?
Η βαζουμε βαθια το χερι στην τσεπη και παω και για πηνια?
VFR 800 F1 1998
Πριν λιγο καιρο ειχα και εγω περιπου το ιδιο προβλημα με αποτελεσμα να μεινω απο μπαταρια
Για κοιτα την φισα που ερχεται απο τα πηνεια στον ανορθωτη! Στην περιπτωση μου ειχε λειωσει και ειχε καει ενα μερος των καλωδιων. Αντικατασταθηκε το καμμενο τμημα της καλωδιωσης και ολα καλα.
ουτε πηνια ουτε ανορθωτης!........τουλαχιστον προς το παρον
Υ.Γ Μην παραλειψεις πριν απο οτιδηποτε να ελεγχεις οτι δεν εχεις κανα χαλαρο πολο στην μπαταρια
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
|
|