Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
+38
GIORGOS VFR
sernodas
tomakos
pektis
kostas VFR800F
Νίκος
VEEFARIOS
tragos
pab-lo
Roberto
VfrOldschoolz
vagelis78
Fanrider
SCORPIOS
vtecpatra
dirty
easy rider
da_beazt
georgevfr
Vvag
padelis
chr1s_86
VEFALIFT
DENTOCOP
Caracal
Ο φυσικός
XLGeorge
teacher
DoctorAbo
Παναγιώτης Κ.
Rossifumi_46
alexandervf
sotosvfr
ELENA
Apsilos
anastasis
apostat
Ledbyzeppelin
42 posters
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
26/4/2013, 9:10 pm
Μεγάλο λόγο μην λες,vagelis78 wrote:anastasis wrote:vagelis78 wrote:
Μην τρως πολύ , είναι γενετικά μεταλλαγμένο. Άμα σε χαλάσει μετά δεν γίνεται τίποτα
Εαν είναι γενετικά μεταλλαγμένο μόνο να με φτιάξει μπορεί.
".... the step between ecstatic vision and sinful frenzy is all too brief."
THE NAME OF THE ROSE
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 11:20 am
Αλλάγω κουβέντα... και βάζω καμιά φωτογραφία....
Έτσι το παρέλαβα από ebay και με εγγύηση (μου είπαν να το στείλω και θα μου στείλουν άλλο...) πριν από 320 Km
Τώρα όμως πραγματικά αναρωτιέμαι......... Εσείς λέτε να κάηκε;;
Και για να τα έχουμε μαζεμένα έτσι ηταν το πηνίο της μαμάς που κάηκε έπειτα από 67.000Km:
Έτσι το παρέλαβα από ebay και με εγγύηση (μου είπαν να το στείλω και θα μου στείλουν άλλο...) πριν από 320 Km
Τώρα όμως πραγματικά αναρωτιέμαι......... Εσείς λέτε να κάηκε;;
Και για να τα έχουμε μαζεμένα έτσι ηταν το πηνίο της μαμάς που κάηκε έπειτα από 67.000Km:
- VEFALIFTΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2011-02-01
Mηνύματα : 1984
Ηλικία : 58
Μοντέλο : GSXR 750,TRANSALP 700, SYM 200 ST
Κράνος : SHOEI XR1100
Γρηγορότερος είναι αυτός που επιστρέφει . . .
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 11:30 am
teacher wrote:
Τώρα όμως πραγματικά αναρωτιέμαι......... Εσείς λέτε να κάηκε;;
Όχι Γιώργο, δεν κάηκε απλά, ΑΠΟΤΕΦΡΩΘΗΚΕ ! ! !
Ταπεινή μου γνώμη, μάλλον έχει λόγο (βραχυκύκλωμα ή κάτι άλλο), δεν δείχνει αστοχία υλικού (πηνία)
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 12:32 pm
VEFALIFT wrote:
Όχι Γιώργο, δεν κάηκε απλά, ΑΠΟΤΕΦΡΩΘΗΚΕ ! ! !
Ταπεινή μου γνώμη, μάλλον έχει λόγο (βραχυκύκλωμα ή κάτι άλλο), δεν δείχνει αστοχία υλικού (πηνία)
Η απλα η ποιοτητα του αφτερμαρκετ πηνιου ητανε απλα τραγικη Αλλα θελει προσεκτικο ψαξιμο ολο το ηλεκτρικο κυκλωμα μηπως υπαρχει κατι αλλο (βραχυκυκλωμα) που τραβαει πολυ ρευμα. Παντως καμμενο πηνιο σε τετοια κατασταση δεν εχω ξαναδει σε φωτο
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 12:42 pm
anastasis wrote:@VFGeorge
Εδώ θα βρεις ένα θαυμασιο άρθρο επί του θέματος.
Αντί του Compufire χρησιμοποιεί έναν άλλο σειριακό ονόματι CE 605 SB
Φαίνεται πιο ισχυρός στα 50Α. Αν το ψάξεις και άλλο πες κ' εμάς.
Τα 1125 Buel έχουν τηγανιστεί για τα καλά και αυτός ο Hildstrom το έχει ψάξει το θέμα αρκετά.
http://www.badweatherbikers.com/buell/messages/290431/681786.html
Θενκς Ανασταση. Το εψαξα αρκετα το θεμα για τον Compu-fire 55402 που φτιαχνεται για Harley που επισης τηγανιζουν τα πηνια τους στην Καλιφορνια, υπαρχει ενα εκτεταμενο θεμα στο vfrdiscussion.com το οποιο λεει πολλα ενδιαφεροντα:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/index.php/topic/66106-just-installed-a-compufire-series-regulator/
Λεω να αλλαξω τον μαμισιο ανορθωτη (αντιστασης εκτροπης - shunt) με τον σειριακο Compu-fire ωστε να ελαφρυνει το φορτιο/θερμοκρασια στα πηνια, βαριεμαι να κοιταξω και τον CE605SB. Επισης θα βαλω και βολτομετρακι και θα ανοιξω να κοιταξω και την κατασταση των πηνιων οπως εχω πει (65Κ χμ). Προσεχω για να εχω
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 12:52 pm
VFGeorge wrote:VEFALIFT wrote:
Όχι Γιώργο, δεν κάηκε απλά, ΑΠΟΤΕΦΡΩΘΗΚΕ ! ! !
Ταπεινή μου γνώμη, μάλλον έχει λόγο (βραχυκύκλωμα ή κάτι άλλο), δεν δείχνει αστοχία υλικού (πηνία)
Η απλα η ποιοτητα του αφτερμαρκετ πηνιου ητανε απλα τραγικη Αλλα θελει προσεκτικο ψαξιμο ολο το ηλεκτρικο κυκλωμα μηπως υπαρχει κατι αλλο (βραχυκυκλωμα) που τραβαει πολυ ρευμα. Παντως καμμενο πηνιο σε τετοια κατασταση δεν εχω ξαναδει σε φωτο
Αυτό που φαίνεται ευτελές σίγουρα είναι η ποιότητα της ρητίνης. Σαν καμένο κολοκυθάκι είναι (χωρίς τζατζίκι).
- tragosΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-03-06
Mηνύματα : 122
Ηλικία : 34
Μοντέλο : VFR 800 vtec 2002
Κράνος : agv k3 sv
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 1:46 pm
εγινε ετσι σε τοσο λιγα χιλιομετρα?? Πραγματικα εχει καει τελειως!
εχεις κανει ηλεκτρικες επεμβασεις στο μηχανακι?
εχεις κανει ηλεκτρικες επεμβασεις στο μηχανακι?
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 8:39 pm
[quote="teacher"]Αλλάγω κουβέντα... και βάζω καμιά φωτογραφία....
Έτσι το παρέλαβα από ebay και με εγγύηση (μου είπαν να το στείλω και θα μου στείλουν άλλο...) πριν από 320 Km
Τώρα όμως πραγματικά αναρωτιέμαι......... Εσείς λέτε να κάηκε;;
[quote="teacher"]
JESUS CHRIST AND MARY JOSEPH!!!!! (Που λεμε και στην καθαρεύουσα δηλαδή)
Ρε συ Γιώργο ΤΟ 'ΚΑΨΕΣ ΤΟ ΦΑΙ!!!
Νομίζω πως έχουν πρόβλημα ή μήπως με ένα καθάρισμα με WD40 παίξουν.....;;;;;;
Πέρα απο την πλάκα ..... ΚΡΙΜΑ. Ζήτα τους refund αν μπορείς, μην νομίζεις πως θα σου στείλουν την νέα βελτιωμένη έκδοση.
Αυτα δείχνουν σαν να πήραν φωτιά στην κυριολεξία (εσωτερικά) και λογω της έλειψης οξυγόνου η φωτιά έσβησε απο μόνη της.
Δεν νομίζω να 'χεις βρχυκύκλωμα αλλού, μην ψάχνεις άδικα, το καρπούζι ήταν ΜΑΠΑ.
Έτσι το παρέλαβα από ebay και με εγγύηση (μου είπαν να το στείλω και θα μου στείλουν άλλο...) πριν από 320 Km
Τώρα όμως πραγματικά αναρωτιέμαι......... Εσείς λέτε να κάηκε;;
[quote="teacher"]
JESUS CHRIST AND MARY JOSEPH!!!!! (Που λεμε και στην καθαρεύουσα δηλαδή)
Ρε συ Γιώργο ΤΟ 'ΚΑΨΕΣ ΤΟ ΦΑΙ!!!
Νομίζω πως έχουν πρόβλημα ή μήπως με ένα καθάρισμα με WD40 παίξουν.....;;;;;;
Πέρα απο την πλάκα ..... ΚΡΙΜΑ. Ζήτα τους refund αν μπορείς, μην νομίζεις πως θα σου στείλουν την νέα βελτιωμένη έκδοση.
Αυτα δείχνουν σαν να πήραν φωτιά στην κυριολεξία (εσωτερικά) και λογω της έλειψης οξυγόνου η φωτιά έσβησε απο μόνη της.
Δεν νομίζω να 'χεις βρχυκύκλωμα αλλού, μην ψάχνεις άδικα, το καρπούζι ήταν ΜΑΠΑ.
- FanriderΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-10
Mηνύματα : 2290
Ηλικία : 59
Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
Κράνος : Shoei XR-1000
Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
27/4/2013, 11:02 pm
teacher wrote:
Γιατί δεν πάς τη μηχανή σε ένα ηλεκτρολόγο που είναι και η δουλεία του , απο το να παιδευεσαι .
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
28/4/2013, 10:35 am
Φάνη μου ναι θα ήταν μια λύση... αλλά για διάφορους λόγους (οικονομικοί, εμπιστοσύνης, μαζοχισμού!!) όντως ακόμα παιδεύομαι...
Προσωπικά πάντα προτιμώ σε μια βλάβη να ξέρω ακριβώς τι και πως φτιάχτηκε... οπότε... θα δούμε...
Προσωπικά πάντα προτιμώ σε μια βλάβη να ξέρω ακριβώς τι και πως φτιάχτηκε... οπότε... θα δούμε...
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
28/4/2013, 2:32 pm
Για τη νέα αρχή παρήγγειλα και εγώ τον compufire:
http://www.amazon.com/dp/B0035U7LRM/ref=pe_309540_26725410_item
http://www.amazon.com/dp/B0035U7LRM/ref=pe_309540_26725410_item
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
25/5/2013, 4:32 am
anastasis wrote:teacher wrote:
Μετά με την Fluke 376/E (αμπεροτσιμπίδα) θέλω να τσεκάρω να δω τι βγάζει η κάθε φάση από το πηνίο.... έτσι για να έχω μια αναφορά τώρα που είναι καινούγιο...
είδομεν........
Αυτό να το κάνουμε μαζί για σύγκριση!
Κάναμε μια πρώτη σύγκριση μεταξύ Compufire, FH012AA, SH689FA (μαμά). Με τον Compufire, η ένταση στο πρωτεύον (στο πηνίο) δείχνει από 40% έως 50% μείωση .
Λόγω της Αρχής της Διατηρήσεως της Ενέργειας , η βελτίωση δείχνει να οφείλεται στον τρόπο σταθεροποίησης.
Πολύ χονδρικά, και πιθανά να πέφτω έξω, αλλά υπολογίζω ότι στον μαμά, 150W θερμικής ενέργειας διοχετεύονται πάνω στην ψύκτρα από τον τρόπο σταθεροποίησης και μόνο!!!!!!!
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
26/5/2013, 6:35 pm
Καλησπέρα,
μετά το 2 πηνίο τελικά παρέγγειλα και πηνίο μαμά και Compufire ανορθωτή απο Αμέρικα (κόστος 160ευρώ έκαστο) και στο ενδιάμεσο πατέρας μου προσφέρθηκε να αξιοποιήσει το χρόνο του τυλίγοντας μου το παλιό! Ευτυχώς ξέρει και ασχολείται αρκετά με τέτοιου είδους μαστορέματα οπότε έπειτα από πολύτιμη βοήθεια του Αναστάση, πήρα τα υλικά, τα έστειλα στον πατέρα μου και αφού γύρισα από τις 10ήμερες διακοπές μου στη Σικελία το πηνίο ήταν έτοιμο...
Οπότε βολεύει να κάνω διάφορες μετρήσεις να δω αν όλα είναι οκ.... ώστε να μην φοβάμαι βάζοντας το γνήσιο ότι θα το ξανακάψει.....
βουαλά λοιπόν....
Αφού λοιπόν τοποθετήθηκε το τυλιγμένο αναφέρω και στα γρήγορα κάποιες από τις πρώτες μετρήσεις που έγιναν:
1. Μέτρηση τάσης (DC): 14,3volt σταθερά ανεξάρτητα από αλλαγές σε στροφές, φώτα, φορτία κτλ
2. Μέτρηση ρεύματος (AC) σε κάθε φάση που βγαίνει από τον πυκνωτή: 22 - 25Α (κατάσταση ρελαντί, με φώτα μικρή σκάλα μόνιμα αναμένα)
Μήπως είναι πολύ αυτό ρε γαμώτο???????
3. Μέτρηση ρεύματος (DC) μετά τον ανορθωτή: 24 - 25Α (κατάσταση ρελαντί)
4. Μέτρηση τάσης (AC) ανά φάση χωρίς ανορθωτή: 23V ανά φάση (κατάσταση ρελαντί με αποσύνδεση τελείως του ανορθωτή - βγαλμένη φίσα - με φορτισμένη μπαταρία για να κρατήσει....)
Αυτό που προλάβαμε να μετρήσουμε στου Αναστάση το μηχανάκι, με χειροποίητο επίσης πηνίο και ανορθωτή Compufire στην αντίστοιχη 2η μέτρηση η μέτρηση ρεύματος (AC) σε κάθε φάση ήταν από 13-13.5 Α (υπήρχε μια μικρή διακύμανση αλλά οφείλεται στο ότι στο τύλιγμα, έγινε κάποια "παρατυπία")
μετά το 2 πηνίο τελικά παρέγγειλα και πηνίο μαμά και Compufire ανορθωτή απο Αμέρικα (κόστος 160ευρώ έκαστο) και στο ενδιάμεσο πατέρας μου προσφέρθηκε να αξιοποιήσει το χρόνο του τυλίγοντας μου το παλιό! Ευτυχώς ξέρει και ασχολείται αρκετά με τέτοιου είδους μαστορέματα οπότε έπειτα από πολύτιμη βοήθεια του Αναστάση, πήρα τα υλικά, τα έστειλα στον πατέρα μου και αφού γύρισα από τις 10ήμερες διακοπές μου στη Σικελία το πηνίο ήταν έτοιμο...
Οπότε βολεύει να κάνω διάφορες μετρήσεις να δω αν όλα είναι οκ.... ώστε να μην φοβάμαι βάζοντας το γνήσιο ότι θα το ξανακάψει.....
βουαλά λοιπόν....
Αφού λοιπόν τοποθετήθηκε το τυλιγμένο αναφέρω και στα γρήγορα κάποιες από τις πρώτες μετρήσεις που έγιναν:
1. Μέτρηση τάσης (DC): 14,3volt σταθερά ανεξάρτητα από αλλαγές σε στροφές, φώτα, φορτία κτλ
2. Μέτρηση ρεύματος (AC) σε κάθε φάση που βγαίνει από τον πυκνωτή: 22 - 25Α (κατάσταση ρελαντί, με φώτα μικρή σκάλα μόνιμα αναμένα)
Μήπως είναι πολύ αυτό ρε γαμώτο???????
3. Μέτρηση ρεύματος (DC) μετά τον ανορθωτή: 24 - 25Α (κατάσταση ρελαντί)
4. Μέτρηση τάσης (AC) ανά φάση χωρίς ανορθωτή: 23V ανά φάση (κατάσταση ρελαντί με αποσύνδεση τελείως του ανορθωτή - βγαλμένη φίσα - με φορτισμένη μπαταρία για να κρατήσει....)
Αυτό που προλάβαμε να μετρήσουμε στου Αναστάση το μηχανάκι, με χειροποίητο επίσης πηνίο και ανορθωτή Compufire στην αντίστοιχη 2η μέτρηση η μέτρηση ρεύματος (AC) σε κάθε φάση ήταν από 13-13.5 Α (υπήρχε μια μικρή διακύμανση αλλά οφείλεται στο ότι στο τύλιγμα, έγινε κάποια "παρατυπία")
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
26/5/2013, 8:21 pm
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
26/5/2013, 8:45 pm
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
3/6/2013, 9:08 pm
Είδες η τελευταίες σειρές πως διαφέρουν στον αριθμό των σπειρών;
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
3/6/2013, 9:48 pm
Ω... ναι... it makes me wonder....!! Κάτι ξέρουν που δεν ξέρουμε ή απλά δεν παίζει σημαντικό ρόλο...?
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
3/6/2013, 11:06 pm
teacher wrote:Εδώ και μέρες έχω στο κουτί και ένα γνήσιο πηνίο που παρείγγειλα έτσι για να έχω
Δείτε λοιπόν το μαμα που ήρθε απο Honda America
Εχω ακριβως το ιδιο κι'εγω αγοραστηκε για να αλλαχτει πιθανα προληπτικα σαν αναλωσιμο - το παρελαβα μολις την περασμενη βδομαδα. Και περιμενω αυτη τη βδομαδα και ανορθωτη compu-fire ο οποιος θα μπει πανω συντομα.
Γιωργο, την επομενη βδομαδα που θα μαστορεψω θα μετρησω και το δικο μου μηχανακι (μαμα ανορθωτης / μαμα πηνιο) για να εχεις συγκριση με το δικο σου (μαμα ανορθωτης / teacher-τυλιγμενο πηνιο) και του Ανασταση (compu-fire ανορθωτης / anastasis-τυλιγμενο πηνιο)
- Rossifumi_46Μέλος
-
Εγγραφή : 2010-05-19
Mηνύματα : 264
Ηλικία : 39
Μοντέλο : CBR 600 Fi Sport FS1 PC35
Κράνος : AGV K3 Rossi MotoGP Blue, HJC CS-14 Manly Red
-Quarantasei-
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
3/6/2013, 11:28 pm
@ Teacher
Το δεύτερο πηνίο, aftermarket, που κάηκε, τι μάρκας ήταν;
Αναφέρθηκε κάπου μήπως και μου διαφεύγει;
Το δεύτερο πηνίο, aftermarket, που κάηκε, τι μάρκας ήταν;
Αναφέρθηκε κάπου μήπως και μου διαφεύγει;
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
4/6/2013, 12:27 am
Rossifumi_46 wrote:Το δεύτερο πηνίο, aftermarket, που κάηκε, τι μάρκας ήταν;
Mekapses, made in Germany
- Rossifumi_46Μέλος
-
Εγγραφή : 2010-05-19
Mηνύματα : 264
Ηλικία : 39
Μοντέλο : CBR 600 Fi Sport FS1 PC35
Κράνος : AGV K3 Rossi MotoGP Blue, HJC CS-14 Manly Red
-Quarantasei-
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
4/6/2013, 12:51 am
anastasis wrote:Mekapses, made in Germany
Kaikame!
Κάνοντας προεπισκόπηση σ' αυτό που έγραψα, μου πέρασε κι εμένα απ' το μυαλό, αλλά το άφησα..
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
17/6/2013, 4:53 pm
Την προηγούμενη εβδομάδα μετά από πολύ καιρό.... και με τη βοήθεια του Αναστάση μπήκε ο νέος ανορθωτής και συνδέθηκε. Έχω τυλιγμένο πηνίο ώστε να κάνω μετρήσεις και να σιγουρευτώ ότι δεν φτάιει κάτι άλλο στη μηχανή και ότι το προηγούμενο κάηκε γιατί ηταν τελείως "μάπα"... βέβαια επειδή όποιος καεί με το χυλό φυσάει και το γιαούρτι, έχω και ένα γνήσιο πηνίο από Αμέρικα σαν backup! Το λοιπόν... παραθέτω κάποιες τιμές μπας και υπάρχει κι άλλος ανώμαλος σαν εμένα....
Μετρήσεις Πηνίου – Ανορθωτή
Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε κάθε αγωγό του πηνίου και ήταν όμοιες με πολύ μικρές διαφορές. Θεωρήστε λοιπόν τις μετρήσεις σαν μέσες τιμές για κάθε ένα από τους 3 αγωγούς που βγαίνουν από το πηνίο. Επίσης, στη μέτρηση για τυχόν διαρροή μέτρησα 1,5÷2,0 mA, όπου οι καταναλώσεις είναι ότι αναβοσβήνει το led του HISS και δουλεύει και το ρολόι, οπότε υποθέτω είναι φυσιολογικό…..
Πίνακας: Μετρήσεις που αφορούν πηνίο (χειροποίητο τύλιγμα) και ανορθωτές (Honda χρησιμοποιημένο & Compufire καινούργιο)
Το μόνο πρόβλημα που παρατήρησα είναι ότι όταν ανάβω φώτα μεγάλη σκάλα και πάρει μπροστά το βεντιλατέρ.... τότε η τάση πέφτει κάτω από 14V και είναι περίπου 13,8V και αν ανάψω και τα θερμαινόμενα χερούλια τότε βλέπω 13,6V.... οπότε με κάνει να αναρωτιέμαι.... ένα μαμά μηχανάκι.... με φορτία φουλ... τι τάση βλέπει?
Μετρήσεις Πηνίου – Ανορθωτή
Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν σε κάθε αγωγό του πηνίου και ήταν όμοιες με πολύ μικρές διαφορές. Θεωρήστε λοιπόν τις μετρήσεις σαν μέσες τιμές για κάθε ένα από τους 3 αγωγούς που βγαίνουν από το πηνίο. Επίσης, στη μέτρηση για τυχόν διαρροή μέτρησα 1,5÷2,0 mA, όπου οι καταναλώσεις είναι ότι αναβοσβήνει το led του HISS και δουλεύει και το ρολόι, οπότε υποθέτω είναι φυσιολογικό…..
Πίνακας: Μετρήσεις που αφορούν πηνίο (χειροποίητο τύλιγμα) και ανορθωτές (Honda χρησιμοποιημένο & Compufire καινούργιο)
Ένταση ρεύματος πηνίου AC (ρελαντί ÷ 10.000rpm) | Ένταση ρεύματος πηνίου DC μετά τον ανορθωτή | Ένταση ρεύματος πηνίου DC (ρελαντί ÷ 10.000rpm) | Τάση πηνίου AC χωρίς φώτα | Τάση πηνίου AC με φώτα | Τάση μπαταρίας DC | Τάση πηνίου AC (ανά φάση μεταξύ τους) με αποσυνδεδεμένο ανορθωτή | |||||
χωρίς φώτα | με φώτα | χωρίς φώτα | με φώτα | ρελαντί | 5000rpm | ρελαντί | 5000rpm | (ρελαντί ÷ 10.000rpm) | ρελαντί | 5000rpm | |
Ανορθωτής Honda (λειτουργεί ήδη 65.000Km) | 23÷25 Α | 23÷25 Α | 24 Α | 25 Α | 14,2 V | 21÷23 V | 66 V | ||||
Ανορθωτής Compufire 55402 (Καινούργιος) | 10÷11 Α | 15,5 ÷16,5 Α | 6,2 Α | 15,8Α | 18 V | 55 V | 16 V | 45 V | 14,3 V |
Το μόνο πρόβλημα που παρατήρησα είναι ότι όταν ανάβω φώτα μεγάλη σκάλα και πάρει μπροστά το βεντιλατέρ.... τότε η τάση πέφτει κάτω από 14V και είναι περίπου 13,8V και αν ανάψω και τα θερμαινόμενα χερούλια τότε βλέπω 13,6V.... οπότε με κάνει να αναρωτιέμαι.... ένα μαμά μηχανάκι.... με φορτία φουλ... τι τάση βλέπει?
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
17/6/2013, 6:11 pm
teacher wrote: Το μόνο πρόβλημα που παρατήρησα είναι ότι όταν ανάβω φώτα μεγάλη σκάλα και πάρει μπροστά το βεντιλατέρ.... τότε η τάση πέφτει κάτω από 14V και είναι περίπου 13,8V και αν ανάψω και τα θερμαινόμενα χερούλια τότε βλέπω 13,6V.... οπότε με κάνει να αναρωτιέμαι.... ένα μαμά μηχανάκι.... με φορτία φουλ... τι τάση βλέπει?
To 13,8 που βλέπεις είναι νορμάλ. Με μαμά πηνίο-ανορθωτή καινούργια, τόσο δείχνει.
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
15/7/2013, 4:48 pm
Λοιπον, ανακινω αυτο το θεμα καθως την περασμενη Τεταρτη μαστορεψαμε το μηχανακι μου με τον Ανασταση (θενκς γετ εγκαιν Ανασταση ) και βαλαμε πανω ανορθωτη compu-fire. Η αλλαγη εγινε προληπτικα επειδη ο compu-fire ειναι τυπου shunt, καταπονειται λιγοτερο και - το κυριωτερο - καταπονει λιγοτερο και το πηνιο.
Η αλλαγη δεν ειναι plug-and-play (or pray ) επειδη τα βυσματα δεν ειναι συμβατα, οποτε χρειαζεται κοψιμο/ενωσεις καλωδιων. Ενας αλλος λογος ειναι οτι ο compufire εχει τις ψυκτρες "καθετα" οποτε δεν επωφελειται απο την ροη του αερα, αρα ιδανικα πρεπει να περιστραφει κατα 90' και αυτο χρειαζεται ειδικη πλακετα - Γιωργο/Teacher ευχαριστω πολυ για την τελευταια.
Ενα τελευταιο: δεν ειχα αποσυνδεσει/κοιταξει ποτε τις φισες στην δεξια πλευρα του βιτεκιου μου: θελανε καθαρισμα με contact cleaner που εγινε και επισης η καποτα της μιας φισας ητανε ψιλοκαμενη, ολα μπηκανε πισω με προσοχη και δεματικα να κρατανε τις φισες/καλωδια στην σωστη θεση και αποσταση απο το δεξιο ψυγειο. Αν δεν τις εχετε κοιταξει/καθαρισει/τακοποιησει, ΚΑΝΤΕ ΤΟ.
Ο μαμισιος ανορθωτης εδεινε 14.8V στη μπαταρια στο ρελαντι, ο compu-fire δινει 14.2-14.3V. Αυτη η ταση δεν ανεβαινει με τις στροφες του κινητηρα. Οταν αναβει η μεγαλη σκαλα, η ταση πεφτει στα 13.3V αλλα ανεβαινει οταν αυξανονται οι στροφες κατα περιπου 0.5V. Αν δε αναψει και το βεντιλατερ, τοτε με τα μεγαλα φωτα αναμενα η ταση πεφτει στα 12.7V στο ρελαντι αλλα ανεβαινει οπως και πριν οταν ανεβουν οι στροφες.
Ενα τελευταιο: o compu-fire τοποθετημενος με τις ψυκτρες οριζοντια κατα τη ροη του αερα δεν ζεσταινεται σχεδον καθολου, τον επιασα στα Καμμενα Βουρλα εχοντας ταξιδεψει απο Αθηνα με 32'C και ητανε σχεδον χλιαρος. Μεσα στην πολη σε ξεκινα/σταματα ζεσταινεται σαφως πολυ περισοτερο. Ελπιζω να αποδειχθει μακροβιοτερος του μαμισιου ο οποιος ητανε μια χαρα για 65Κ χμ και να "ελαφρωσει" και το πηνιο.
Η αλλαγη δεν ειναι plug-and-play (or pray ) επειδη τα βυσματα δεν ειναι συμβατα, οποτε χρειαζεται κοψιμο/ενωσεις καλωδιων. Ενας αλλος λογος ειναι οτι ο compufire εχει τις ψυκτρες "καθετα" οποτε δεν επωφελειται απο την ροη του αερα, αρα ιδανικα πρεπει να περιστραφει κατα 90' και αυτο χρειαζεται ειδικη πλακετα - Γιωργο/Teacher ευχαριστω πολυ για την τελευταια.
Ενα τελευταιο: δεν ειχα αποσυνδεσει/κοιταξει ποτε τις φισες στην δεξια πλευρα του βιτεκιου μου: θελανε καθαρισμα με contact cleaner που εγινε και επισης η καποτα της μιας φισας ητανε ψιλοκαμενη, ολα μπηκανε πισω με προσοχη και δεματικα να κρατανε τις φισες/καλωδια στην σωστη θεση και αποσταση απο το δεξιο ψυγειο. Αν δεν τις εχετε κοιταξει/καθαρισει/τακοποιησει, ΚΑΝΤΕ ΤΟ.
Ο μαμισιος ανορθωτης εδεινε 14.8V στη μπαταρια στο ρελαντι, ο compu-fire δινει 14.2-14.3V. Αυτη η ταση δεν ανεβαινει με τις στροφες του κινητηρα. Οταν αναβει η μεγαλη σκαλα, η ταση πεφτει στα 13.3V αλλα ανεβαινει οταν αυξανονται οι στροφες κατα περιπου 0.5V. Αν δε αναψει και το βεντιλατερ, τοτε με τα μεγαλα φωτα αναμενα η ταση πεφτει στα 12.7V στο ρελαντι αλλα ανεβαινει οπως και πριν οταν ανεβουν οι στροφες.
Ενα τελευταιο: o compu-fire τοποθετημενος με τις ψυκτρες οριζοντια κατα τη ροη του αερα δεν ζεσταινεται σχεδον καθολου, τον επιασα στα Καμμενα Βουρλα εχοντας ταξιδεψει απο Αθηνα με 32'C και ητανε σχεδον χλιαρος. Μεσα στην πολη σε ξεκινα/σταματα ζεσταινεται σαφως πολυ περισοτερο. Ελπιζω να αποδειχθει μακροβιοτερος του μαμισιου ο οποιος ητανε μια χαρα για 65Κ χμ και να "ελαφρωσει" και το πηνιο.
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/12/2013, 12:11 am
Ναμαι κι'εγω παλι απο δω, αυτη τη φορα οχι για γενικα σχολια αλλα για τον γνωστο λογο ..oh yes Πηνια kaput, ξεροψημενα οπως ολα τ'αλλα εδω μεσα Ειμουνα ετοιμος να φυγω για ταξιδι 330χμ και οπως παντα πριν απο ταξιδι, μετρησα την ταση της μπαταριας στο ρελαντι: 11.6V Εγκατελειψα την ιδεα να φυγω και με αποσυνδεμενα φωτα πηγα να κανω κανα δυο δουλιτσες που επρεπε να κανω πριν φυγω. Στο γυρισμο σταματησα 100μ απο το σπιτι να παρω κατι και το μηχανακι δεν ξαπαπηρε μπροστα - ευτυχως εχει κατηφορα και ουτε καν χρειαστηκε να σπρωξω
Το περιμενα παντως καθως το μηχανακι εχει 67.5Κ χμ, πολλα απο αυτα σε καλοκαιρινα ταξιδια με ψηλες θερμοκρασιες. Ειχα παρει μαμα πηνια απο Αμερικη τα οποια μπηκανε πανω το ιδιο απογευμα στο πεζοδρομιο ..courtesy of Anastasis με ταχυτητα pit-stop
Και κατι αλλο: την τελευταια φορα που ημουνα παλι Ελλαδα και πηρα το μηχανακι, ειχαμε παει βολτα Κορινθο-Χιλιομοδι-Αργος-Ναυπλιο-Καντια-Ιρια-Παλια Επιδαυρο-Ισθμο-Αθηνα (350 χμ). Εκεινο το πρωι η ταση στην μπαταρια ητανε 14.3V - οπως παντα. Οταν ξαναμετρησα χθες το πρωι ηταβε 11.6V οπως ειπα, που σημαινει οτι οταν τα παιζει το πηνιο, η πτωση τασης δεν ειναι και πολυ σταδιακη - στην περιπτωση μου επεσε "στο γκρεμο" εχοντας κανει μονο 350χμ.
Το πηνιο στο VTEC αλλαζει σχετικα ευκολα και δεν χρειαζεται ουτε καν φλαντζα (αν και την ειχα κι'αυτη), απλα λιγη φλατζοκολα - οποτε παρτε ενα back-up πηνιο σε μακρινα ταξιδια ή αλλαξτε το πηνιο προληπτικα μετα απο περιπου 60Κ. Ευτυχως το ταξιδι που εχασα δεν ητανε κρισιμο και δεν υπηρξε και επακολουθο χασιμο αεροπλανου κλπ κλπ Αυτια, you have been warned (again)!
Το περιμενα παντως καθως το μηχανακι εχει 67.5Κ χμ, πολλα απο αυτα σε καλοκαιρινα ταξιδια με ψηλες θερμοκρασιες. Ειχα παρει μαμα πηνια απο Αμερικη τα οποια μπηκανε πανω το ιδιο απογευμα στο πεζοδρομιο ..courtesy of Anastasis με ταχυτητα pit-stop
Και κατι αλλο: την τελευταια φορα που ημουνα παλι Ελλαδα και πηρα το μηχανακι, ειχαμε παει βολτα Κορινθο-Χιλιομοδι-Αργος-Ναυπλιο-Καντια-Ιρια-Παλια Επιδαυρο-Ισθμο-Αθηνα (350 χμ). Εκεινο το πρωι η ταση στην μπαταρια ητανε 14.3V - οπως παντα. Οταν ξαναμετρησα χθες το πρωι ηταβε 11.6V οπως ειπα, που σημαινει οτι οταν τα παιζει το πηνιο, η πτωση τασης δεν ειναι και πολυ σταδιακη - στην περιπτωση μου επεσε "στο γκρεμο" εχοντας κανει μονο 350χμ.
Το πηνιο στο VTEC αλλαζει σχετικα ευκολα και δεν χρειαζεται ουτε καν φλαντζα (αν και την ειχα κι'αυτη), απλα λιγη φλατζοκολα - οποτε παρτε ενα back-up πηνιο σε μακρινα ταξιδια ή αλλαξτε το πηνιο προληπτικα μετα απο περιπου 60Κ. Ευτυχως το ταξιδι που εχασα δεν ητανε κρισιμο και δεν υπηρξε και επακολουθο χασιμο αεροπλανου κλπ κλπ Αυτια, you have been warned (again)!
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
11/12/2013, 2:03 pm
VFGeorge wrote:
Το πηνιο στο VTEC αλλαζει σχετικα ευκολα και δεν χρειαζεται ουτε καν φλαντζα (αν και την ειχα κι'αυτη), απλα λιγη φλατζοκολα - οποτε παρτε ενα back-up πηνιο σε μακρινα ταξιδια ή αλλαξτε το πηνιο προληπτικα μετα απο περιπου 60Κ. Ευτυχως το ταξιδι που εχασα δεν ητανε κρισιμο και δεν υπηρξε και επακολουθο χασιμο αεροπλανου κλπ κλπ Αυτια, you have been warned (again)!
Επανερχομαι στο θεμα τωρα που εχω λιγο παραπανω χρονο. Οπως εγραψα πιο πανω, τελικα δεν ειναι δυσκολο να αλλαχτει το πηνιο ακομη και στο δρομο. Και καθως αυτη ειναι και η μονη σοβαρη βλαβη που σ'αφηνει στα VTEC (ο ανορθωτης ειναι σπανια περιπτωση καθως εχει μεταφερθει μπροστα και δεν υπερθερμαινεται), ας πω δυο λογια για το τι ακριβως χρειαζεται.
- Αρχικα για ναμαστε βεβαιοι οτι ειναι το πηνιο, πρεπει να βγει το δεξι πλαστικο και να μετρηθει η αντισταση της καθε φασης του πηνιου με τη γειωση με (φορητο) πολυμετρο. Αν η αντισταση δεν ειναι απειρη αλλα εχει καποια μικρη τιμη, τα πηνια ειναι kaput, δεστε και εδω:
http://www.vfrh.net/t4219p24-topic#96201
- Οντας βεβαιοι πια οτι ειναι τα πηνια, αποσυνδεουμε το white plug των τριων φασεων απο το καλωδιο. Αυτο ειναι σχετικα δυσκολο να γινει αν δεν ξερει κανεις πως ακριβως (ευχαριστω Γιωργο-Teacher ) και χρειαζεται ενα μικρο κατσαβιδακι (δεν υπαρχει τετοιο στα εργαλεια). Αφου αποσυνδεσουμε το plug, δενουμε στο κι αλωδιο εναν ιμαντα ή κατι παρομοιο για να χρησιμοποιησουμε σαν οδηγο για το βαλε.
- Βγαζουμε και το αριστερο πλαστικο και τραβαμε το καλωδιο των πηνιων να περασει ολο αριστερα με τον οδηγο (πχ ιμαντα) που βαλαμε. Μετα παραμεριζουμε καλωδιωσεις και λυνουμε τις βιδες του αριστερου καπακιου - εδω χρειαζεται για ευκολια ενα φορητο σετ καρυδακια που παιρνουμε μαζι οταν ταξιδευουμε. Το καπακι θελει δυναμη για να βγει λογω μαγνητη αλλα και προσοχη να μη χαλασουμε τη φλαντζα.
- Αφου απολαυσουμε τη θεα των καβουρδισμενων πηνιων λυνουμε τις μεσα βιδες και βγαζουμε/βαζουμε το πηνιο, αφου και στο καινουργιο πηνιο εχουμε βγαλει το white plug. Στο βγαλσιμο του πηνιου θα χαλασει μαλλον το κομματακι της φλαντζας στο σημειο που περναει "εξω" το καλωδιο αλλα αυτο δεν ειναι προβλημα καθως το βαζουμε πανω με λιγη φλαντζοκολα.
- Βαζουμε πανω το καπακι που ειναι επισης tricky λογω μαγνητη, υπαρχουν οδηγοι και πρεπει να βεβαιωθουμε οτι το βαλαμε / εχει πατησει σωστα. Δενουμε τις βιδες αντιδιαμετρικα με ροποκλειδο το χερι
- Τραβαμε προσεκτικα απο δεξια τον οδηγο (ιμαντα) ωστε να περασει το καλωδιο. Και στο βγαλσιμο αλλα και στο βαλσιμο πρεπει ναχουμε καλυψει την ενωση καλωδιου/οδηγου με μονωτικη ταινια για να ειναι smooth. Αφου περασει δεξια το καλωδιο, συνδεουμε το while plug και το κουμπωνουμε στην πλεξουδα.
- Ειμαστε ετοιμοι, βαζουμε μπροστα και μετραμε την ταση που ερχεται στη μπαταρια που πρεπει να ειναι >14V στο ρελαντι. Βαζουμε πανω τα δυο πλαστικα και κανουμε βολτα για να φορτωσει η μπαταρια που συνηθως εχει ξεφορτιστει αν δεν το ειχαμε παρει χαμπαρι νωρις απο βολτομετρο κλπ.
Αυτα, τα μονα επιπλεον εργαλεια/πραγματα που χρειαζονται ειναι τα εξης: μικρο κατσαβιδακι, μονωτικη τανια, ενα μικρο σωληνακι φλαντζοκολα, ενας ιμαντας ή κατι παρομοιο, ενα φορητο πολυμετρο και ενα μικρο/φορητο σετ καρυδακια με τα κοινα μεγεθη (8, 10, 12, 14) συν φυσικα δευτερο πηνιο. Απο καποια χιλιομετρα και μετα, τα παιρνουμα αυτα μαζι σε μεγαλα ταξιδια ή αλλαζουμε προληπτικα το πηνιο καθε περιπου 50Κ χμ. Και να υπενθυμισω οτι το βρηκα πριν μ'αφησει τελειως λογω τακτικου ελεγχου τασης, οποτε ενα βολτομετρακι ειναι εκ των ουκ ανευ - θα βαλω συντομα πανω αυτο το ledο-βολτομετρο που εχω παρει εδω και καιρο.
Ευχαριστω και παλι τους Ανασταση και Teacher για την πολυτιμη συνεισφορα τους
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
14/12/2013, 11:58 am
Φωτο απο κινητο με φως δωματιου βραδυ και χωρις φλας. Η κατασταση οπως και στα αλλα καμενα πηνια.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
14/12/2013, 12:19 pm
Εύχομαι πολλά απροβλημάτιστα χιλιόμετρα.
Νομίζω ότι αυτό θα έπρεπε να το περιμένουμε. Το πηνίο "καίγεται" όταν κοπεί κάπου η περιτύλιξή του και πρακτικά το κύκλωμα φόρτισης βγει εκτός λειτουργίας. Αυτό συμβαίνει ξαφνικά. Ίσως για ένα μικρό χρόνικό διάστημα η αντίσταση να βαίνει σταδιακά από τα 2 περίπου Ohm στα "άπειρα" Ohm (κομμένο καλώδιο) αλλά το όλο φαινόμενο συμβαίνει πολύ γρήγορα. Μόλις το καλώδιο κοπεί η τάση που μετράμε στην μπαταρία είναι...της μπαταρίας μόνο.
VFGeorge wrote:
Και κατι αλλο: την τελευταια φορα που ημουνα παλι Ελλαδα και πηρα το μηχανακι, ειχαμε παει βολτα Κορινθο-Χιλιομοδι-Αργος-Ναυπλιο-Καντια-Ιρια-Παλια Επιδαυρο-Ισθμο-Αθηνα (350 χμ). Εκεινο το πρωι η ταση στην μπαταρια ητανε 14.3V - οπως παντα. Οταν ξαναμετρησα χθες το πρωι ηταβε 11.6V οπως ειπα, που σημαινει οτι οταν τα παιζει το πηνιο, η πτωση τασης δεν ειναι και πολυ σταδιακη - στην περιπτωση μου επεσε "στο γκρεμο" εχοντας κανει μονο 350χμ.
Νομίζω ότι αυτό θα έπρεπε να το περιμένουμε. Το πηνίο "καίγεται" όταν κοπεί κάπου η περιτύλιξή του και πρακτικά το κύκλωμα φόρτισης βγει εκτός λειτουργίας. Αυτό συμβαίνει ξαφνικά. Ίσως για ένα μικρό χρόνικό διάστημα η αντίσταση να βαίνει σταδιακά από τα 2 περίπου Ohm στα "άπειρα" Ohm (κομμένο καλώδιο) αλλά το όλο φαινόμενο συμβαίνει πολύ γρήγορα. Μόλις το καλώδιο κοπεί η τάση που μετράμε στην μπαταρία είναι...της μπαταρίας μόνο.
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
14/12/2013, 12:51 pm
Ο φυσικός wrote:VFGeorge wrote:
Και κατι αλλο: την τελευταια φορα που ημουνα παλι Ελλαδα και πηρα το μηχανακι, ειχαμε παει βολτα Κορινθο-Χιλιομοδι-Αργος-Ναυπλιο-Καντια-Ιρια-Παλια Επιδαυρο-Ισθμο-Αθηνα (350 χμ). Εκεινο το πρωι η ταση στην μπαταρια ητανε 14.3V - οπως παντα. Οταν ξαναμετρησα χθες το πρωι ηταβε 11.6V οπως ειπα, που σημαινει οτι οταν τα παιζει το πηνιο, η πτωση τασης δεν ειναι και πολυ σταδιακη - στην περιπτωση μου επεσε "στο γκρεμο" εχοντας κανει μονο 350χμ.
Νομίζω ότι αυτό θα έπρεπε να το περιμένουμε. Το πηνίο "καίγεται" όταν κοπεί κάπου η περιτύλιξή του και πρακτικά το κύκλωμα φόρτισης βγει εκτός λειτουργίας. Αυτό συμβαίνει ξαφνικά. Ίσως για ένα μικρό χρόνικό διάστημα η αντίσταση να βαίνει σταδιακά από τα 2 περίπου Ohm στα "άπειρα" Ohm (κομμένο καλώδιο) αλλά το όλο φαινόμενο συμβαίνει πολύ γρήγορα. Μόλις το καλ΄βδιο κοπεί η τάση που μετράμε στην μπαταρία είναι...της μπαταρίας μόνο.
Τακη, πολυ λογικο αυτο και το σκεφτομουνα κι'εγω. Βεβαια η συνεπεια ειναι οτι και βολτομετρο ναχει κανεις πανω, δεν θαχει πολυ περιθωριο χρονου αφ'οτου η ταση φορτισης πεσει κατω απο 13V και παρει "alarm". Σ'αυτη την περιπτωση τραβαμε τις φισες της μεσαιας σκαλας και εχουμε ακομη καποιο χρονο λειτουργιας (περιπου 1 ωρα) με βαση το φορτιο της μπαταριας για να φτασουμε καπου οπου πιθανα θα μαστορεψουμε.
Η γνωμη μου ειναι οτι πρεπει κανεις ν'ανοιγει το αριστερο καπακι και να τσεκαρει την κατασταση των πηνιων πχ καθε δευτερη φορα που αλλαζει φιλτρο ή καθε 24000χμ οποτε και χρειαζεται να βγει το αριστερο φαιρινγκ. Ειναι κατι αρκετα ευκολο και δεν χαλαει και η φλαντζα καθολου αν το πηνιο δεν αλλαχτει. Η κατασταση καβουρδισματος που εχουμε δει σε καμενα πηνια ειναι κατι που πιστευω οτι επερχεται σταδιακα, οποτε αν δει κανεις το πηνιο σε τετοια κατασταση πχ στα 50Κ χμ τοτε το αλλαζει προληπτικα. Και ενα κοστος ανταλλακτικου της ταξης των 200 ευρω καθε 50+Κ χμ δεν ειναι δα και φοβερο προβλημα καθως το μηχανακι ειναι μηχανολογικα βραχος.
Θενκς Τακη και για τις ευχες, οπως εγραψα στο αλλο νημα πιστευω να μην ασχοληθω παλι με τα ηλεκτρικα για τα επομενα 50-60Κ χμ.
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
|
|