Go down
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι Empty Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι

6/8/2014, 1:31 am
Πως να αλλάξουμε λάδια ανάρτησης, στην πιο απλή περίπτωση τηλεσκοπικού πηρουνιού, το πηρούνι με βαλβίδες στο κάτω στέλεχος, χωρίς δλδ εξάρτημα cartridge.

To συγκεκριμένο παράδειγμα, έχει τάπες αποστράγγισης στο κάτω μέρος του, με τις οποίες το λάδι μπορεί να αλλαχθεί χωρίς να βγει το πηρούνι ή ο τροχός. Εδώ όμως κάνουμε την πιο γενική περίπτωση, σαν να μην τις είχε.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10494594_10203371027450671_2821625278182458919_n
Τα εργαλεία δεν κάνουν τον μάστορα, αλλά και χωρίς αυτά δεν γίνεται.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10494594_10203371027610675_8992788819633183135_n
Πριν ακόμα στηρίξουμε την μοτό στον αέρα, χαλαρώνουμε όλες τις σχετικές βίδες και ειδικά τις τάπες του καλαμιού, τώρα που τις έχουμε σταθερές.

Το νάυλον βοηθάει να μην τραυματίσουμε τις τάπες, πάντα καλό εργαλείο και προσοχή. Αν το πηρούνι έχει ρύθμιση προφόρτισης την πάμε στο τέρμα ξεβίδωτο πριν κάνουμε ότι άλλο.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10494594_10203371027530673_9097342107169194628_n
Στηρίζουμε με γρύλο (όχι υδραυλικούς, γιατί ξεφουσκώνουν λίγο λίγο) σε γερό μέρος, εδώ στο χταπόδι των εξατμίσεων, και ανυψώνουμε να βρεθεί τροχός στον αέρα.

Αφαιρούμε φτερό, δαγκάνες φρένων, και ότι άλλο δένει στα καλάμια.

Αν οι δαγκάνες κρέμονται τραυματίζοντας εκεί που ακουμπάνε, τις δένουμε με κάτι σε σημείο ακίνδυνο.

Αφαιρούμε άξονα τροχού και τροχό.

Ξεβιδώνουμε τις βίδες κάτω πλάκας, πάνω πλάκας και κλιπον και το πηρούνι θα βγει με το βάρος του ή έστω με λίγο σπρώξιμο.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10494594_10203371027490672_315225088683731038_n
Νάτο.

Προτιμάμε να τα κάνουμε ένα-ένα, και όχι και τα δύο μαζί ταυτόχρονα, για ευνόητους πρακτικούς λόγους.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10556469_10203371031730778_10485562159084270_n
Πρώτη βγαίνει η τάπα. Πριν την βγάλουμε, βάζουμε την προφόρτιση στο πιο ξεβίδωτό της.

Και πάλι, έχουμε το νου μας, μπορεί να έχει λίγη τάση και να πεταχτεί στο τέλος του ξεβιδώματος.

Στα μη-cartridge πηρούνια, η τάπα ΔΕΝ συνδέεται με κάτι άλλο και την πέρνουμε έτσι απλά και την βγάζουμε.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10556469_10203371031690777_6254252851689309607_n
Ακολουθεί ο αποστάτης του ελατηρίου.

Βοηθάει ένας μαγνήτης στο βγάλσιμο.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10556469_10203371031650776_6846967483499323655_n
Μετά η ροδέλα.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10556469_10203371031610775_4219864122036241904_n
Και τελευταίο το ελατήριο.

Θα είναι βρεγμένο με λάδι, προσοχή στο λέρωμα.
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι Empty Re: Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι

6/8/2014, 1:34 am
Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10556469_10203371031770779_5890543041492173522_n
Τουμπάρουμε σε λεκάνη να αδειάσουν τα λάδια και τρομπάρουμε μερικές φορές, να αδειάσει το λάδι ΚΑΙ από τις βαλβίδες, μέχρι δλδ να μην νοιώθουμε καμία αντίσταση στην κίνηση.

Αφήνουμε να στραγγίξει. Όσο περιμένουμε, ρίχνουμε και μια μέτρηση στο μήκος του ελατηρίου. Είναι εντός στο όριο που λέει το μάνιουαλ;

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10593095_10203371034690852_79508759104573563_n
Δεν είναι κόκα κόλα, είναι πρακτικό δοσίμετρο που έφτιαξα. Αν δεν ξέρουμε, αγοράζουμε ένα έτοιμο.

Βάζουμε την ποσότητα λαδιού και το ιξώδες που λέει το μάνιουαλ. Αφού στραγγίξει καλά το πηρούνι, του βάζουμε το λάδι. Και πάλι παίζουμε το πηρούνι, ώστε να πλημυρίσουν με λάδι πλήρως, οι θάλαμοι των βαλβίδων.

Ακολούθως μετράμε την στάθμη του λαδιού, από το άνω χείλος του καλαμιού με κάτι σε ρόλο χάρακα ή παχύμετρο με ουρά. Είναι όσο λέει το μάνιουαλ;

Αν όχι, προσθέτουμε ή αφαιρούμε λίγο λαδάκι με μια σύριγγα, μέχρι να πετύχουμε ακριβώς την σωστή στάθμη.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι 10494594_10203371027570674_5827910716246211129_n
Η συναρμολόγηση μετά, είναι η ακριβώς αντίστροφη διαδικασία.

Στις τάπες, που θα θέλουν τάση για να βιδώσουν, βοηθάει να έχουμε ένα δεύτερο άτομο να κρατάει το καλάμι.

Προσέχουμε να βάλουμε τα πάντα όπως ήτανε αρχικά.

Αφού κατεβάσουμε την μοτοσυκλέτα, σφίγγουμε το τελικό σφίξιμο σε όλες τις βίδες και τάπες.

Μεγειά και καλοτάξιδο
DENTOCOP
DENTOCOP
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2010-03-16
Mηνύματα : 1499
Ηλικία : 50
Μοντέλο : vfr 750f 1990,1997 funduro.
Κράνος : HJC,SHOEI

It's all part of the charm.

Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι Empty Re: Αλλαγή λαδιών σε μη-cartridge πηρούνι

6/8/2014, 10:56 am
Ωραιότατος!!! Thumbsup 


Το βγάλσιμο,απ'ότι θυμάμαι στο δικό μου, ήταν εύκολο.

Το βάλε-πάλι-κάνοντας-αντίστροφα μας παίδεψε λίγο.Ιδιαίτερα το να βιδώσουμε τις τάπες μας έβγαλε την ψυχή.

Και ήμασταν δύο!

Ο Φυσικός βέβαια δεν ήταν...πολύ δυνατός εκείνη τη μέρα,ίσως το πρωνό του ήταν φτωχό σε βιταμίνες,και ....καθυστερίσαμε λίγο!!! Razz  Razz  Razz 



ΑΛΛΑ οι γνώσεις του και η εμπειρία του ήταν καταλυτικές,και το αποτέλεσμα άψογο!!! :_hi:  :_hi:  :_hi: 

(Κάπου κοντά πρέπει να τα αλλάξουμε τα λαδάκια Blush )
Back to top
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum