Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
+38
GIORGOS VFR
sernodas
tomakos
pektis
kostas VFR800F
Νίκος
VEEFARIOS
tragos
pab-lo
Roberto
VfrOldschoolz
vagelis78
Fanrider
SCORPIOS
vtecpatra
dirty
easy rider
da_beazt
georgevfr
Vvag
padelis
chr1s_86
VEFALIFT
DENTOCOP
Caracal
Ο φυσικός
XLGeorge
teacher
DoctorAbo
Παναγιώτης Κ.
Rossifumi_46
alexandervf
sotosvfr
ELENA
Apsilos
anastasis
apostat
Ledbyzeppelin
42 posters
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 6:19 pm
[quote="alexandervf"][quote="Ledbyzeppelin"] Καλη χρονια πρωτα απ' ολα φιλε μου teacher και καλωσηρθες στην παρεα των καμμενων πηνιων
Εγω ακομα δεν εχω φτιαξει τη μηχανη μου, αρχικα δεν εβρισκα πηνιοσυρμα και αλλα υλικα που χρειαζομουν για την περιελιξη, να ειναι καλα τα παιδια απ το φορουμ που προσφερθηκαν να μου στειλουν, αλλα αποφασισα για να μην βαζω σε κοπο κανεναν, να παραγγειλω το παρακατω
http://www.ebay.com/itm/150626252115?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Αυτη τη στιγμη ειναι στα 116 ευρω, και το περιμενω να ερθει απο Γερμανια. Μολις ερθει θα το περασω (εχω λυσει το καπακι και εβγαλα το παλιο πηνιο) , και παραλληλα πηρα και ενα βολτομετρο για να ελεγχω πως θα τα παει το συστημα φορτισης.Θα αλλαξω φλατζες και επι τη ευκαιρια και λαδακια φιλτρα, και ελπιζω να πανε ολα καλα. Σιγουρα απο τα 700 που θα δινα στο μαστορα η αποσταση ειναι χαωδης!!!! ;)
Επι τη ευκαιρια ετσι για να ξορκισουμε το κακο, παραθετω και 2 φωτο απο το ομορφα τηγανισμενο πηνιο μου!!! Ροδοκοκκινο εγινε , ετοιμο για φαγωμα!!!
Φιλε Ledbyzeppelin,
ΠΡΙΝ το βαλεις πανω (ΠΡΙΝ βιδωσεις τα πηνια πανω,τα καινουργια).
Κανε ενα κοπο....βγαλε καλη φωτο και την ΑΛΛΗ πλευρα των καινουργιων πηνιων και καμε την ενα ποστ στο φορουμ ετσι να το δω πρωτα....απο περιεργεια.....
Αυτα
Εγω ακομα δεν εχω φτιαξει τη μηχανη μου, αρχικα δεν εβρισκα πηνιοσυρμα και αλλα υλικα που χρειαζομουν για την περιελιξη, να ειναι καλα τα παιδια απ το φορουμ που προσφερθηκαν να μου στειλουν, αλλα αποφασισα για να μην βαζω σε κοπο κανεναν, να παραγγειλω το παρακατω
http://www.ebay.com/itm/150626252115?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Αυτη τη στιγμη ειναι στα 116 ευρω, και το περιμενω να ερθει απο Γερμανια. Μολις ερθει θα το περασω (εχω λυσει το καπακι και εβγαλα το παλιο πηνιο) , και παραλληλα πηρα και ενα βολτομετρο για να ελεγχω πως θα τα παει το συστημα φορτισης.Θα αλλαξω φλατζες και επι τη ευκαιρια και λαδακια φιλτρα, και ελπιζω να πανε ολα καλα. Σιγουρα απο τα 700 που θα δινα στο μαστορα η αποσταση ειναι χαωδης!!!! ;)
Επι τη ευκαιρια ετσι για να ξορκισουμε το κακο, παραθετω και 2 φωτο απο το ομορφα τηγανισμενο πηνιο μου!!! Ροδοκοκκινο εγινε , ετοιμο για φαγωμα!!!
Φιλε Ledbyzeppelin,
ΠΡΙΝ το βαλεις πανω (ΠΡΙΝ βιδωσεις τα πηνια πανω,τα καινουργια).
Κανε ενα κοπο....βγαλε καλη φωτο και την ΑΛΛΗ πλευρα των καινουργιων πηνιων και καμε την ενα ποστ στο φορουμ ετσι να το δω πρωτα....απο περιεργεια.....
Αυτα
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 6:22 pm
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 6:24 pm
Οπως βλεπω κι εγω προσεκτικα το τυλιγμα , φαινεται οχι και τοσο ευθυγραμμισμενο, οποτε ξανατυλιγμενο μοιαζει, τωρα ποτε ξανατυλιχτηκε σιγουρα δεν ξερω , μιας και δεν ειμαι πρωτο χερι ;)
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 6:26 pm
Θα το κρατησω ετσι κι αλλιως το πηνιο, και θα προσπαθησω στο μελλον αν βρω πηνιοσυρμα να το τυλιξω μονος πιο προσεχτικα, σιγουρα θα μπορουσα να το τυλιξω καλυτερα απ΄οτι το βλεπω τωρα!!!!
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 6:31 pm
Ledbyzeppelin wrote: Εβγαλα και την αλλη πλευρα του πηνιου, ειναι αυτη
Και το πηνιο μαζι με το καπακι το οποιο καθαρισα και γυαλισα!!!
Ειναι αρκετα μαυρισμενο αλλα σιγουρα καμμενο με πολλη μαυριλα σε 3-4 πολους
Πως το βλεπετε? Δε μοιαζει να ναι το μαμα πηνιο? Αυτο που παρηγγειλα σιγουρα δεν ειναι παντως.
Εχω βαρεθει να γραφω δυο φορες τις απαντησεις,κατι γινεται και χανονται τα ποστ που κανω.
Φιλε ledy συγγνωμη. Σε μπερδεψα.
Εννουσα να βγαλεις φωτο την αλλη πλευρα των καινουργιων πηνιων οταν ερθουν.
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 6:37 pm
Φιλε alexandervf , εννοειται μολις παραλαβω το καινουριο πηνιο, θα φωτογραφηθει και προφιλ και ανφας, και απ ολες τις πλευρες (ως φωτογραφος δε θα μπορουσα να μην το αποθανατισω αυτο ) , και θα τις παραθεσω ολες για να το δεις ενδελεχως με την εμπειρη ματια σου! Παντως σε πρωτη οψη η εικονα του νεου πηνιου στο ebay δειχνει να ειναι πιο καλα τυλιγμενο, τωρα το μπλε μονωτικο που εχει απο πανω ελπιζω να μονωνει ακομα καλυτερα το πηνιοσυρμα για να αντεξει και να μην καει γρηγορα!!!!
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 7:42 pm
DoctorAbo wrote:
Γιώργο, υπάρχουν 2 κατηγορίες μοτοσικλετιστών. Αυτοί που έχουν μείνει ήδη στο δρόμο με τις μηχανές τους και ..... αυτοί που ΘΑ μείνουν στο δρόμο με τις μηχανές τους.
Φιλτατε Ντοκ, δε νομιζω οτι αυτο ισχυει παντα καθως εξαρταται απο τη μηχανη. Για παραδειγμα, με BMW GS ειναι απλα νομοτελειακο Δεν μιλαω φυσικα για "επισκευασιμες βλαβες" που μπορει να συμβουν στο καθε μηχανακι πχ. λαστιχο, ντιζα, κλπ, αλλα για μη επισκευασιμες αμεσα πχ πηνια, αντλια βενζινης κλπ Για παραδειγμα και παλι, ενα Transalp 650 ή VStrom 650 (οχι απο τα πρωτα-πρωτα που ειχανε προβλημα αστοχιας κινητηρα) δεν μενει με τιποτα απο μη επισκευασιμη βλαβη.
DoctorAbo wrote:
Επίσης υπάρχει η προσφιλέστατη μου παροιμία που λέει πως .... όποιος δεν έχει φαντασία πεθαίνει από έκπληξη !!!!
Αν και ειμαι γενικα υπερμαχος του "η φαντασια στην εξουσια", στα μηχανακια μου προτιμω την boring προβλεψιμοτητα Παντως απ'οτι ακουω/διαβαζω, το Βου Φου Ρου θελει προσοχη, κατι πηρε το αυτι μου για πανευρωπαϊκη οδικη AC/DC
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 9:40 pm
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 10:02 pm
Αυτα ειναι τα πηνια μου που τυλιξα, λιγο πριν τα "βαφτισα"
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 10:05 pm
Εισαι καλλιτεχνης φιλε μου, δε σου στελνα εξ αρχης και το πηνιο μου να το τυλιξεις? πολυ καλο τυλιγμα εκανες.Προσκυνω!!!
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 10:58 pm
Πραγματικα φοβερο τυλιγμα απο τον Alexander VFR
Και κατι αλλο στο θεμα για να προληφθει (ισως) η καταστροφη. Οπως εχουμε συζητησει με τον Ανασταση, το καψιμο των σπειρων συμβαινει πιθανα σταδιακα. Οποτε ισως εχει νοημα το ανοιγμα του αριστερου καπακιου σε καποια αλλαγη λαδιων μετα απο καποια χιλιομετρα και η προσεκτικη επιθεωρηση των πηνιων. Αν ειναι καποιες σπειρες καμενες, τοτε αμεση αντικασταση για να προληφθει πιθανα το κακο.
Εγω παντως θα το κανω στην επομενη αλλαγη λαδιων/φιλτρου σε 4Κ χμ στα 65Κ χμ και θα ενημερωσω για την κατασταση τους. Το επιπλεον κοστος ειναι απλα μια φλαντζα.
Και κατι αλλο στο θεμα για να προληφθει (ισως) η καταστροφη. Οπως εχουμε συζητησει με τον Ανασταση, το καψιμο των σπειρων συμβαινει πιθανα σταδιακα. Οποτε ισως εχει νοημα το ανοιγμα του αριστερου καπακιου σε καποια αλλαγη λαδιων μετα απο καποια χιλιομετρα και η προσεκτικη επιθεωρηση των πηνιων. Αν ειναι καποιες σπειρες καμενες, τοτε αμεση αντικασταση για να προληφθει πιθανα το κακο.
Εγω παντως θα το κανω στην επομενη αλλαγη λαδιων/φιλτρου σε 4Κ χμ στα 65Κ χμ και θα ενημερωσω για την κατασταση τους. Το επιπλεον κοστος ειναι απλα μια φλαντζα.
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 10:59 pm
Σ' ευχαριστω φιλε μου Ledbyzeppelin για τα καλα σου λογια,
Οταν με το καλο λοιπον ερθει το gadget, θα προτεινα για σενα (μια και εισαι στη διαδικασια) και τον φιλο teacher, ή και για οποιον ενδιαφερεται, να βαλει ΜΟΝΙΜΟ βολτομετρακι.
Ειναι ολα τα λεφτα, σε βγαζει απο δυσκολες καταστασεις πολυ πριν προκυψουν αυτες.
Φυσικα το εκανα και εγω και μπορω να πω οτι ηταν δυσκολη η τοποθετηση του μια και δεν εχω πολλες επιλογες .... απο αποψη χωροταξιας πανω στη μηχανη.
Στα δικα σας ομως που ειναι μεγαλυτερα με περισσοτερους χωρους θα βαλετε ενα για πλακα.
Παρτε και μια ιδεα....
Το βολτομετρακι (που επελεξα εγω)
Αυτα
Οταν με το καλο λοιπον ερθει το gadget, θα προτεινα για σενα (μια και εισαι στη διαδικασια) και τον φιλο teacher, ή και για οποιον ενδιαφερεται, να βαλει ΜΟΝΙΜΟ βολτομετρακι.
Ειναι ολα τα λεφτα, σε βγαζει απο δυσκολες καταστασεις πολυ πριν προκυψουν αυτες.
Φυσικα το εκανα και εγω και μπορω να πω οτι ηταν δυσκολη η τοποθετηση του μια και δεν εχω πολλες επιλογες .... απο αποψη χωροταξιας πανω στη μηχανη.
Στα δικα σας ομως που ειναι μεγαλυτερα με περισσοτερους χωρους θα βαλετε ενα για πλακα.
Παρτε και μια ιδεα....
Το βολτομετρακι (που επελεξα εγω)
Αυτα
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 11:12 pm
VFGeorge wrote:Πραγματικα φοβερο τυλιγμα απο τον Alexander VFR
Και κατι αλλο στο θεμα για να προληφθει (ισως) η καταστροφη. Οπως εχουμε συζητησει με τον Ανασταση, το καψιμο των σπειρων συμβαινει πιθανα σταδιακα. Οποτεισως εχει νοηματο ανοιγμα του αριστερου καπακιου σε καποια αλλαγη λαδιων μετα απο καποια χιλιομετρα και η προσεκτικη επιθεωρηση των πηνιων. Αν ειναι καποιες σπειρες καμενες, τοτε αμεση αντικασταση για να προληφθει πιθανα το κακο.
Εγω παντως θα το κανω στην επομενη αλλαγη λαδιων/φιλτρου σε 4Κ χμ στα 65Κ χμ και θα ενημερωσω για την κατασταση τους. Το επιπλεον κοστος ειναι απλα μια φλαντζα.
Φιλε μου Vfgeorge,
Δεν εχει νοημα. Προτιμοτερο ειναι με ενα πολυμετρο να κανει καποιος δυο τρεις βασικους ελεγχους (Περιοδικα) ....παρα ο οπτικος ελεγχος....απο τον οποιο πιστεψε με δεν θα καταλαβεις τιποτα (ασε που δημιουργεις εξοδα και φθορες χωρις να υπαρχει λογος).
Θα καταλαβεις μονο οταν τα πηνεια ειναι πλεον καρβουνο. Αν ομως εχουν γινει καρβουνο μπαταρια και ανορθωτης θα εχουν παραδωσει πολυ πιο πριν.
Αυτο που εχει νοημα ειναι ενα μονιμο βολτομετρακι με ψηφιακες ενδειξεις (σαν αυτο που παρουσιασα λιγο πιο πριν κανω αυτο το ποστ) για να βλεπεις ΑΚΡΙΒΩΣ ποια ειναι η κατασταση της μπαταριας σου ανα πασα ωρα και στιγμη.
Φορτιζει? Δεν φορτιζει? και λοιπες λειτουργιες.
Αυτα.
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 11:37 pm
Φιλε alexandervf, ακριβως γι αυτο το λογο ειμαι ηδη εξοπλισμενος περιμενοντας το νεο πηνιο .....
Το βολτομετρακι θα κανει μονιτορινγκ της καταστασης ανα πασα στιγμη!!! Ευχομαι ο ανορθωτης μου να ειναι ενταξει μονο , η μπαταρια ευτυχως ειναι καλα παντως, φορτιζει κανονικα, κραταει χωρητικοτητα και voltage στα 12,7-12,8 Volt , και περιμενει στη θαλπωρη του σπιτιου μεχρι να ξαναμπει στη θεση της!
Το βολτομετρακι θα κανει μονιτορινγκ της καταστασης ανα πασα στιγμη!!! Ευχομαι ο ανορθωτης μου να ειναι ενταξει μονο , η μπαταρια ευτυχως ειναι καλα παντως, φορτιζει κανονικα, κραταει χωρητικοτητα και voltage στα 12,7-12,8 Volt , και περιμενει στη θαλπωρη του σπιτιου μεχρι να ξαναμπει στη θεση της!
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
7/1/2013, 11:43 pm
Πολυσωστοτατος!!! Πολυ χαιρομαι που εισαι προνοητικος!!!
Ελπιζω να ειναι και (τουλαχιστο) splashproof.....
Ελπιζω να ειναι και (τουλαχιστο) splashproof.....
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 12:09 am
Ω ναι την waterproof εκδοση πηρα, ειναι κλειστο απο παντου! Ειναι αυτο ακριβως!
http://www.ebay.com/itm/300827402020?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Αυτο θα κανει τη δουλεια του, ελπιζω και το υπολοιπο συστημα!!!
http://www.ebay.com/itm/300827402020?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Αυτο θα κανει τη δουλεια του, ελπιζω και το υπολοιπο συστημα!!!
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 11:02 am
Καλημέρα...αυτό θα πεί συννενόηση μεταξύ VFRάδων χαχαχα... συμφωνώ ότι το καλύτερο είναι το Monitoring... και εγώ φανταστείτε ότι χθες παρήγγειλα μόνιμο βολτομετράκι με κόκκινες ενδείξεις:
http://www.ebay.com/itm/270984765348?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Άμεσα θα προχωρήσω σε λύσιμο και θα βγάλω και εγώ φωτογραφίες από το δικό μου έτσι για την ιστορία
Φίλτατε alexandervf σε ευχαριστώ για τις συμβουλές και σίγουρα θα σε ενοχλήσω-συμβουλευτώ τις επόμενες ημέρες ... επίσης να ομολογήσω ότι η δουλειά που έκανες φαίνεται πάρα πολύ καλή μπράβο!!!
http://www.ebay.com/itm/270984765348?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Άμεσα θα προχωρήσω σε λύσιμο και θα βγάλω και εγώ φωτογραφίες από το δικό μου έτσι για την ιστορία
Φίλτατε alexandervf σε ευχαριστώ για τις συμβουλές και σίγουρα θα σε ενοχλήσω-συμβουλευτώ τις επόμενες ημέρες ... επίσης να ομολογήσω ότι η δουλειά που έκανες φαίνεται πάρα πολύ καλή μπράβο!!!
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 5:41 pm
Οτι χρειαστεις φιλε δασκαλε ....εδω ειμαστε
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 6:46 pm
Προσπαθώ να καταλάβω λίγα πράγματα παραπάνω για το πώς δουλεύει και τι συμβαίνει μεταξύ πηνίων και ανορθωτή. Δείχνοντας σήμερα λοιπόν τα σχέδια σε δυο ηλεκτρονικούς, σας μεταφέρω τα συμπεράσματα μου….
Καταρχήν η λειτουργία των πηνίων αλλά και του ανορθωτή είναι συνεχόμενη. Δηλαδή τα πηνία (ή η γεννήτρια – εγώ έτσι το καταλαβαίνω) στη μηχανή μας είναι σε μόνιμη διέγερση μιας και είναι σταθερή και γύρω της περιστρέφονται οι μαγνήτες. Αυτό σημαίνει ότι συνεχώς είναι σε θέση να παράγει τη μέγιστη δυνατή ισχύ που μπορεί… η οποία ισχύς μεταβάλλεται σύμφωνα με τις στροφές.
Το σημαντικό για εμένα να κατανοήσω ήταν εάν όπως είναι φτιαγμένο το κύκλωμα του ανορθωτή, η ενέργεια που παράγεται από τα πηνία-γεννήτρια στέλνεται συνεχώς προς τον ανορθωτή και η περίσσεια ενέργεια πηγαίνει στην ψύκτρα της…. Και τελικά έτσι πιστεύω ότι είναι!
Δηλαδή, έστω Α η ενέργεια που παράγει η γεννήτρια της μοτό και Β η ενέργεια που κάθε φορά χρειάζεται η μηχανή για να λειτουργεί. Πρέπει πάντα Α > Β. Τα «ρέστα» γειώνονται πάνω στον ανορθωτή και γίνονται προφανώς θερμότητα…. Δυστυχώς δεν γίνεται ο ανορθωτής να ανοίγει τελείως το κύκλωμα και να μην περνάει ρεύμα καθόλου, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση όλη η ενέργεια που θα ήταν αναγκαία για τη λειτουργία της μηχανής θα «τραβιόταν» από τη μπαταρία… άτοπο… γιατί θα γινόταν μόνο για λίγα λεπτά… και μετά θα άδειαζε η μπαταρία… ή ακόμα και αν η μηχανή έχει τις ελάχιστες καταναλώσεις σε μια τέτοια περίπτωση… θα ήταν λόττο αν όταν τύχαινε να σβήσουμε το κινητήρα η μπαταρία ήταν σε πλήρη φόρτιση ή σε αποφόρτιση.
Το αντίθετο βέβαια ισχύει στα αυτοκίνητα που έχουμε πηνίο να περιστρέφεται με μαγνήτες στα άκρα του και δίνοντας του λίγο ρεύμα, αυτοί γίνονται ηλεκτρομαγνήτες και αλλάζει η ένταση του ηλεκτρομαγνήτη. Έτσι πετυχαίνεται πολύ εύκολα, μεταβάλλοντας κάθε φορά το ρεύμα αυτό που στέλνουμε στο πηνίο, να αυξομειώνεται και η παραγωγή ενέργειας!!! Απλό και αξιόπιστο…
Πρακτικά λοιπόν εάν βραχυκυκλώσει ο ανορθωτής αυτό σημαίνει ότι τα πηνία θα πάνε υπέρ πίστεως! Ενώ, εάν βραχυκυκλώσει το πηνίο δεν κάνει τίποτα στον ανορθωτή!
(Ευελπιστώ και ελπίζω ότι είναι έτσι γιατί πιστεύω ότι ο ανορθωτής μου είναι καλός … )
Τώρα… αποτολμώ να προτείνω τρόπο ελέγχου του ανορθωτή…. (πείτε απόψεις… για να το τσεκάρουμε και με έναν άλλο καλό… - Αναστάση ακούς οέο..;). Βασικά από τον ανορθωτή βγαίνουν 2 φίσες μια με 3 κίτρινα καλώδια (που πάνε προς πηνία) και μια με 2 κόκκινα, 2 πράσινα και 1 μαύρο.
Παραδοχές: Χρησιμοποιώ ένα πολύμετρο με δυνατότητα μέτρησης διόδων. Το (-) του οργάνου είναι συνήθως ο μαύρος ακροδέκτης και το (+) του οργάνου ο κόκκινος. Οπότε έτσι θα τα αναφέρω παρακάτω.
1. Αρχικά, ελέγχω στη φύσα το πράσινο με πράσινο και το κόκκινο με κόκκινο να έχουν συνέχεια (μπιιιιππππ). Αν όχι έχουμε πρόβλημα.
2. Βάζω το (-) του οργάνου στο κόκκινο καλώδιο και το (+) του οργάνου στα κίτρινα / ένα κάθε φορά = 3 μετρήσεις.
Μέτρησα με 2 όργανα, ένα πολύμετρο της πλάκας και μια αμπεροτσιμπίδα καλή.
Ενδείξεις: ~0,825 με το πρώτο και 44,5kΩ με το δεύτερο όργανο (είχα σχεδόν ίδιες μετρήσεις και για τα 3 κίτρινα)
Επίσης, θα πρέπει να κάνουμε άλλες 3 μετρήσεις: με ανάποδα τους ακροδέκτες και για τα 3 κίτρινα να παίρνουμε «άπειρο» ή καμία ένδειξη. Αυτό λοιπόν θα σημαίνει ότι και οι 3 δίοδοι δουλεύουν και δεν έχω αντίστροφα ρεύματα… που αν είχα δεν θα δούλευε βέβαια καν ο ανορθωτής.
3. Βάζω το (-) του οργάνου στο κόκκινο καλώδιο και το (+) του οργάνου στο πράσινο. Λογικά ίσως προλάβετε να δείτε μια στιγμιαία τιμή και μετά «άπειρο» ή τίποτα….
Επίσης μετά αλλάζουμε και τη φορά των ακροδεκτών και πρέπει εξ αρχής να μην δούμε τίποτα…
Έτσι τσεκάρουμε τις διόδους μπρος-πίσω ότι δεν είναι βραχυκυκλωμένη η έξοδος.
4. Βάζω το (+) του οργάνου στο πράσινο καλώδιο και το (-) του οργάνου στα κίτρινα / ένα κάθε φορά = 3 μετρήσεις ….
Ενδείξεις: ~0,830 με το πρώτο όργανο και 44,5kΩ με το δεύτερο όργανο (πάλι είχα σχεδόν ίδιες μετρήσεις και για τα 3 κίτρινα)
Αλλάζουμε πάλι τη φορά των ακροδεκτών και πρέπει να δείξει άπειρο ή τίποτα.
Έτσι τσεκάρουμε τα θυρίστορ / μόσφετ ή όπως λέγονται ….
5. Άλλο ένα σετ μετρήσεων, τσεκάρουμε τα κίτρινα μεταξύ τους ώστε να έχουμε πάντα «άπειρο» ή τίποτα…. και εδώ αλλάζουμε και τη φορά των ακροδεκτών.
6. Τέλος, κουμπώνουμε τον ανορθωτή βάζουμε εμπρός και τσεκάρουμε την τάση να είναι έως 15.2volt (σύμφωνα με το manual) με μεγάλη σκάλα αναμμένη και στις 5.000rpm. Αλλά… θα πρέπει και σε χαμηλές ψηλές στροφές να μην διαφοροποιείται σημαντικά η τάση αλλιώς έχουμε θεματάκια….
Ιδανικά νομίζω ότι θέλουμε να βλέπουμε περίπου 14.5volt σταθερά σε όλο το φάσμα των στροφών.
Αυτά….!!!! Τώρα ποιος θέλει να μετρήσουμε το δικό του ανορθωτή να δούμε διαφορές και να γίνουμε πιο σοφοί; Οέο;
Καταρχήν η λειτουργία των πηνίων αλλά και του ανορθωτή είναι συνεχόμενη. Δηλαδή τα πηνία (ή η γεννήτρια – εγώ έτσι το καταλαβαίνω) στη μηχανή μας είναι σε μόνιμη διέγερση μιας και είναι σταθερή και γύρω της περιστρέφονται οι μαγνήτες. Αυτό σημαίνει ότι συνεχώς είναι σε θέση να παράγει τη μέγιστη δυνατή ισχύ που μπορεί… η οποία ισχύς μεταβάλλεται σύμφωνα με τις στροφές.
Το σημαντικό για εμένα να κατανοήσω ήταν εάν όπως είναι φτιαγμένο το κύκλωμα του ανορθωτή, η ενέργεια που παράγεται από τα πηνία-γεννήτρια στέλνεται συνεχώς προς τον ανορθωτή και η περίσσεια ενέργεια πηγαίνει στην ψύκτρα της…. Και τελικά έτσι πιστεύω ότι είναι!
Δηλαδή, έστω Α η ενέργεια που παράγει η γεννήτρια της μοτό και Β η ενέργεια που κάθε φορά χρειάζεται η μηχανή για να λειτουργεί. Πρέπει πάντα Α > Β. Τα «ρέστα» γειώνονται πάνω στον ανορθωτή και γίνονται προφανώς θερμότητα…. Δυστυχώς δεν γίνεται ο ανορθωτής να ανοίγει τελείως το κύκλωμα και να μην περνάει ρεύμα καθόλου, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση όλη η ενέργεια που θα ήταν αναγκαία για τη λειτουργία της μηχανής θα «τραβιόταν» από τη μπαταρία… άτοπο… γιατί θα γινόταν μόνο για λίγα λεπτά… και μετά θα άδειαζε η μπαταρία… ή ακόμα και αν η μηχανή έχει τις ελάχιστες καταναλώσεις σε μια τέτοια περίπτωση… θα ήταν λόττο αν όταν τύχαινε να σβήσουμε το κινητήρα η μπαταρία ήταν σε πλήρη φόρτιση ή σε αποφόρτιση.
Το αντίθετο βέβαια ισχύει στα αυτοκίνητα που έχουμε πηνίο να περιστρέφεται με μαγνήτες στα άκρα του και δίνοντας του λίγο ρεύμα, αυτοί γίνονται ηλεκτρομαγνήτες και αλλάζει η ένταση του ηλεκτρομαγνήτη. Έτσι πετυχαίνεται πολύ εύκολα, μεταβάλλοντας κάθε φορά το ρεύμα αυτό που στέλνουμε στο πηνίο, να αυξομειώνεται και η παραγωγή ενέργειας!!! Απλό και αξιόπιστο…
Πρακτικά λοιπόν εάν βραχυκυκλώσει ο ανορθωτής αυτό σημαίνει ότι τα πηνία θα πάνε υπέρ πίστεως! Ενώ, εάν βραχυκυκλώσει το πηνίο δεν κάνει τίποτα στον ανορθωτή!
(Ευελπιστώ και ελπίζω ότι είναι έτσι γιατί πιστεύω ότι ο ανορθωτής μου είναι καλός … )
Τώρα… αποτολμώ να προτείνω τρόπο ελέγχου του ανορθωτή…. (πείτε απόψεις… για να το τσεκάρουμε και με έναν άλλο καλό… - Αναστάση ακούς οέο..;). Βασικά από τον ανορθωτή βγαίνουν 2 φίσες μια με 3 κίτρινα καλώδια (που πάνε προς πηνία) και μια με 2 κόκκινα, 2 πράσινα και 1 μαύρο.
Παραδοχές: Χρησιμοποιώ ένα πολύμετρο με δυνατότητα μέτρησης διόδων. Το (-) του οργάνου είναι συνήθως ο μαύρος ακροδέκτης και το (+) του οργάνου ο κόκκινος. Οπότε έτσι θα τα αναφέρω παρακάτω.
1. Αρχικά, ελέγχω στη φύσα το πράσινο με πράσινο και το κόκκινο με κόκκινο να έχουν συνέχεια (μπιιιιππππ). Αν όχι έχουμε πρόβλημα.
2. Βάζω το (-) του οργάνου στο κόκκινο καλώδιο και το (+) του οργάνου στα κίτρινα / ένα κάθε φορά = 3 μετρήσεις.
Μέτρησα με 2 όργανα, ένα πολύμετρο της πλάκας και μια αμπεροτσιμπίδα καλή.
Ενδείξεις: ~0,825 με το πρώτο και 44,5kΩ με το δεύτερο όργανο (είχα σχεδόν ίδιες μετρήσεις και για τα 3 κίτρινα)
Επίσης, θα πρέπει να κάνουμε άλλες 3 μετρήσεις: με ανάποδα τους ακροδέκτες και για τα 3 κίτρινα να παίρνουμε «άπειρο» ή καμία ένδειξη. Αυτό λοιπόν θα σημαίνει ότι και οι 3 δίοδοι δουλεύουν και δεν έχω αντίστροφα ρεύματα… που αν είχα δεν θα δούλευε βέβαια καν ο ανορθωτής.
3. Βάζω το (-) του οργάνου στο κόκκινο καλώδιο και το (+) του οργάνου στο πράσινο. Λογικά ίσως προλάβετε να δείτε μια στιγμιαία τιμή και μετά «άπειρο» ή τίποτα….
Επίσης μετά αλλάζουμε και τη φορά των ακροδεκτών και πρέπει εξ αρχής να μην δούμε τίποτα…
Έτσι τσεκάρουμε τις διόδους μπρος-πίσω ότι δεν είναι βραχυκυκλωμένη η έξοδος.
4. Βάζω το (+) του οργάνου στο πράσινο καλώδιο και το (-) του οργάνου στα κίτρινα / ένα κάθε φορά = 3 μετρήσεις ….
Ενδείξεις: ~0,830 με το πρώτο όργανο και 44,5kΩ με το δεύτερο όργανο (πάλι είχα σχεδόν ίδιες μετρήσεις και για τα 3 κίτρινα)
Αλλάζουμε πάλι τη φορά των ακροδεκτών και πρέπει να δείξει άπειρο ή τίποτα.
Έτσι τσεκάρουμε τα θυρίστορ / μόσφετ ή όπως λέγονται ….
5. Άλλο ένα σετ μετρήσεων, τσεκάρουμε τα κίτρινα μεταξύ τους ώστε να έχουμε πάντα «άπειρο» ή τίποτα…. και εδώ αλλάζουμε και τη φορά των ακροδεκτών.
6. Τέλος, κουμπώνουμε τον ανορθωτή βάζουμε εμπρός και τσεκάρουμε την τάση να είναι έως 15.2volt (σύμφωνα με το manual) με μεγάλη σκάλα αναμμένη και στις 5.000rpm. Αλλά… θα πρέπει και σε χαμηλές ψηλές στροφές να μην διαφοροποιείται σημαντικά η τάση αλλιώς έχουμε θεματάκια….
Ιδανικά νομίζω ότι θέλουμε να βλέπουμε περίπου 14.5volt σταθερά σε όλο το φάσμα των στροφών.
Αυτά….!!!! Τώρα ποιος θέλει να μετρήσουμε το δικό του ανορθωτή να δούμε διαφορές και να γίνουμε πιο σοφοί; Οέο;
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 6:58 pm
Tωρα με ψηνεις φιλε teacher να κατεβω με το πολυμετρακι στα χερια να μετρησω κι εγω τον ανορθωτη μου, και θελω οπωσδηποτε να τον τσεκαρω οτι ειναι οκ!
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 7:33 pm
teacher wrote:...... Δείχνοντας σήμερα λοιπόν τα σχέδια σε δυο ηλεκτρονικούς.....
Ποια σχεδια??? Εχεις βιβλιο " service manual" των ηλεκτρικων της μοτο???
Αν ναι, θα ηταν χρησιμα και για αλλους εδω μεσα....πλην εμου βεβαιως που δεν εχω την συγκεκριμενη μοτο.
Τι προβλημα εχει ακριβως το ηλεκτρικο σου κυκλωμα?
Μετρησες μπαταρια?? Φορτιζει? τι κανει??
Μετρησες τις φασεις μεταξυ των τυλιγματων?? Δηλ κτρινο με κιτρινο με κιτρινο??? Αν ας πουμε ονομασεις το ενα κιτρινο καλωδιο "Α" το αλλο "Β" και το αλλο "Γ" με ενα απλο τζιτζικισμα με πολυμετρο.....εχεις συνεχεια??
Μετρησες επισης το καθε κιτρινο με γη αν εχει συνεχεια??
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 7:51 pm
Ελέγξαμε τα πηνία μαζί με τον teacher και δυστυχώς όλα τα κίτρινα καλώδια έχουν βραχυκυκλώσει με τη γείωση, ενώ μεταξύ τους έχουν σωστές τιμής αντίστασης.
- alexandervfΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2011-03-27
Mηνύματα : 80
Ηλικία : 49
Μοντέλο : RVF 400
Κράνος : Καμία επιλογή
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 8:47 pm
Χμμμ...."κλασσικη περιπτωση βλαβης" οπως ελεγε και ο συμπαθεστατος Κωστας Τσακωνας.
Φιλτατε φυσικε, αν αποφασισετε να το τυλιξετε πετε μου να σας δωκω τα υλικα ή να σας το τυλιξω εγω εαν θελει ο φιλος δασκαλος.
Αυτα.
Φιλτατε φυσικε, αν αποφασισετε να το τυλιξετε πετε μου να σας δωκω τα υλικα ή να σας το τυλιξω εγω εαν θελει ο φιλος δασκαλος.
Αυτα.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 11:35 pm
Τεχνικά άρθρα για ηλεκτρολογικά θέματα μοτοσικλέτας: http://www.electrosport.com/technical-resources/technical-articles
Οδηγίες για έλεγχο διόδων ανορθωτή: http://www.electrosport.com/technical-resources/library/diagnosis/pdf/diode-testing-guide.pdf
Οδηγός εύρεσης βλαβών: http://www.electrosport.com/technical-resources/diagnosis-center/fault-finding-guide
και http://www.electrosport.com/media/pdf/fault-finding-diagram.pdf
Οδηγίες για έλεγχο διόδων ανορθωτή: http://www.electrosport.com/technical-resources/library/diagnosis/pdf/diode-testing-guide.pdf
Οδηγός εύρεσης βλαβών: http://www.electrosport.com/technical-resources/diagnosis-center/fault-finding-guide
και http://www.electrosport.com/media/pdf/fault-finding-diagram.pdf
- anastasisΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 1315
Ηλικία : 58
Μοντέλο : VFR 800 06 ABS
Κράνος : Shoei XR-1100
Wo Es war, soll Ich werden
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
8/1/2013, 11:52 pm
@ Teacher
Πραγματικά δεν ξέρω το πως ελέγχεται ένας ανορθωτής/σταθεροποιητής! Ως προς τον τρόπο λειτουργίας επιγραμματικά:
Rectifier- Regulator
Είναι και ανορθωτής και σταθεροποιητής.
Το πρόβλημα είναι στην σταθεροποίηση.
Υπάρχουν δύο τρόποι / τύποι
1. Shunt - βραχυκυκλώματος: αυτός που έχουν όλες περίπου οι μηχανές όπου η τάση σταθεροποιήται μέσω συνεχών βραχυκυκλωμάτων. Μειονέκτημα είναι η σχεδόν πάντα μέγιστη, περίπου 27Α, κατανάλωση.
2. Series όπου η τάση σταθεροποιήται μέσω ταχύτατων διακοπών τροφοδοσίας, και η κατανάλωση είναι αναλογικότερη ως προς την ζήτηση. Μειονέκτημα είναι η υψηλή τιμή αγοράς και οι υπερτάσεις.
Τα υπόλοιπα στο γκαραζάκι με καφέ (ζεστό)
Πραγματικά δεν ξέρω το πως ελέγχεται ένας ανορθωτής/σταθεροποιητής! Ως προς τον τρόπο λειτουργίας επιγραμματικά:
Rectifier- Regulator
Είναι και ανορθωτής και σταθεροποιητής.
Το πρόβλημα είναι στην σταθεροποίηση.
Υπάρχουν δύο τρόποι / τύποι
1. Shunt - βραχυκυκλώματος: αυτός που έχουν όλες περίπου οι μηχανές όπου η τάση σταθεροποιήται μέσω συνεχών βραχυκυκλωμάτων. Μειονέκτημα είναι η σχεδόν πάντα μέγιστη, περίπου 27Α, κατανάλωση.
2. Series όπου η τάση σταθεροποιήται μέσω ταχύτατων διακοπών τροφοδοσίας, και η κατανάλωση είναι αναλογικότερη ως προς την ζήτηση. Μειονέκτημα είναι η υψηλή τιμή αγοράς και οι υπερτάσεις.
Τα υπόλοιπα στο γκαραζάκι με καφέ (ζεστό)
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
9/1/2013, 11:05 am
Σχέδια ότι έχει το service manual.... από τα διαγράμματα για κάθε εξάρτημα...
Θα προσπαθήσω ίσως και σήμερα να το λύσω ώστε να προσωρήσει η επέμβαση!
@alexandervf και @anastasis και καφέ και ότι θέλετε.... κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη!!!!
Προς το παρών πήρα την κρυάδα ότι η φλάντζα από το Σαβαραλάκη θέλει καμια 25ημέρες!!!!!
Θα προσπαθήσω ίσως και σήμερα να το λύσω ώστε να προσωρήσει η επέμβαση!
@alexandervf και @anastasis και καφέ και ότι θέλετε.... κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη!!!!
Προς το παρών πήρα την κρυάδα ότι η φλάντζα από το Σαβαραλάκη θέλει καμια 25ημέρες!!!!!
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Πηνεια dead ! Tωρα τι κανουμε?
9/1/2013, 12:18 pm
Να θυμισω οτι υπαρχει και αλλο αμεσα σχετικο νημα με τιτλο "Regulator/Rectifier & Stator για VFR '06":
http://www.vfrh.net/t3182-topic
Ειχε κι'ο Verbal προβλημα το καλοκαιρι, μαλιστα που τοπε οταν τον πετυχα κατα τυχη στην Ελατη Τρικαλων με το Africa, αναρωτιεμαι τι εκανε και αν τοχει λυσει..
Πρεπει παντως να βρεθει η αιτια και επισης ο τροπος για σχετικα μικρου κοστους αποκατασταση. Μου φαινεται θα κουβαλαμε πηνια/φλαντζα και ανορθωτη σε μακρινα ταξιδια
http://www.vfrh.net/t3182-topic
Ειχε κι'ο Verbal προβλημα το καλοκαιρι, μαλιστα που τοπε οταν τον πετυχα κατα τυχη στην Ελατη Τρικαλων με το Africa, αναρωτιεμαι τι εκανε και αν τοχει λυσει..
Πρεπει παντως να βρεθει η αιτια και επισης ο τροπος για σχετικα μικρου κοστους αποκατασταση. Μου φαινεται θα κουβαλαμε πηνια/φλαντζα και ανορθωτη σε μακρινα ταξιδια
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
|
|