Η ιστορία του Honda V4
20/12/2008, 1:23 pm
Τα πρώτα V4 δρόμου της Honda
Την άνοιξη του ’82 τα 2 πρώτα μοντέλα ήταν έτοιμα, και στις 24 Μαρτίου η Honda τα παρουσίασε στην Ιαπωνική αγορά. Ήταν το custom VF750 Magna και το πιο σπορτίφ αδερφάκι του το VF750 Saber, η VF750C και VF750S όπως τα ξέρουμε καλύτερα στην Ευρώπη. |
Re: Η ιστορία του Honda V4
20/12/2008, 1:51 pm
13 ολόκληρα μοντέλα στην αγορά «Όταν η Honda έβγαλε τα πρώτα μοντέλα της με υδρόψυκτους V4 κινητήρες στην αγορά, σχεδόν κανείς δεν θα μπορούσε να περιμένει ότι αυτού του είδους το μοτέρ θα γινόταν τόσο έμμονη ιδέα για την εταιρία ώστε να φτάσει να εκλείψει σχεδόν όλη τη σειρά των τετρακύλινδρων μοτέρ της.» Κάπως έτσι ξεκινούσε το ’84 ο Gunnar Skrydstrup το τεστ των VF750S και F στο Δανέζικο περιοδικό New Touring, και συνέχιζε λέγοντας ότι 2 χρόνια μετά την παρουσίαση τους, η Honda ήδη προσέφερε 4 παραλλαγές των μοντέλων στις τοπικές αγορές. Αυτό μπορεί να ακούγεται εντυπωσιακό, αλλά μέσα στο 1984 η Honda εξαπέλυσε μια μεγάλη επίθεση με 11 διαφορετικά μοντέλα, από 400 ως 1100 κυβικά εκατοστά –και αυτό χωρίς να περιλαμβάνουμε τα 700αρια που προορίζονταν για την Αμερικανική αγορά! Το 1985 ήρθαν 2 ακόμα μοντέλα προτού το όλο V4 πρόγραμμα αναθεωρηθεί το 1986 και καταργηθούν 5 μοντέλα από την παραγωγή. Η σειρά των μοντέλων «έσπασε» σε F –γνωστά ως Interceptor στις ΗΠΑ- σε προσθήκη των C και S μοντέλων. |
Τα Custom μοντέλα To VF750C και το VF1100C γνώρισαν μεγάλη επιτυχία και όχι μόνο στις ΗΠΑ. Με την custom εμφάνιση τους, πολλά χρώμια, και μεγάλη σχετικά δύναμη -86 και 120 άλογα αντίστοιχα- δημιούργησαν μια νέα κατηγορία στην αγορά, αυτή των σπορτίφ custom. Οι V4 κινητήρες αν και ξεκάθαρα σπορτίφ δέχτηκαν μια σειρά αλλαγών ώστε να ταιριάζουν στο ύφος της κατηγορίας. Το μεγάλο VF1100C μάλιστα διαφημιζόταν για την άπλετη ροπή του και την χαλαρή θέση οδήγησης, ενώ ερχόταν με παρμπριζ και σαμάρια –αξεσουαρ πολύ δημοφιλή για μακρινά ταξίδια. |
Τελικά η σειρά αυτή της Suzuki στέφθηκε με αποτυχία και αποσύρθηκε μερικά χρόνια αργότερα. Σαφώς πιο τυχερή στάθηκε η Yamaha με το V-Max της το οποιο δημιούργησε τη δική του κατηγορία στα power customs.
Re: Η ιστορία του Honda V4
20/12/2008, 2:01 pm
S όπως Sport η… ;
Σήμα κατατεθέν στα όργανα ήταν οι πολλές ενδεικτικές λυχνίες που μπέρδευαν πολλούς αναβατές και έδωσαν στο μοντέλο το παρατσούκλι “Tokyo by night”!
Σήμα κατατεθέν στα όργανα ήταν οι πολλές ενδεικτικές λυχνίες που μπέρδευαν πολλούς αναβατές και έδωσαν στο μοντέλο το παρατσούκλι “Tokyo by night”!
Re: Η ιστορία του Honda V4
20/12/2008, 2:05 pm
F όπως f…. smart!
Το VF400F ήταν φτιαγμένο με την ίδια φιλοσοφία με το μεγάλο αδερφό του, απλά ήταν μικρότερο σε μέγεθος και αρχικά προορίζονταν για την Ιαπωνική αγορά, αλλά σύντομα ήρθε και στην Ευρώπη. Ο εύστροφος κινητήρας του με τα 55 άλογα και το μικρό του μέγεθος το έκαναν μια ιδανική μηχανή πόλης. Λίγο αργότερα παρουσιάστηκε και μια ακόμα έκδοση για την Ιαπωνική αγορά με full fairings, το VF400F Integra, στα πρότυπα του ελαφρώς μεγαλύτερου VF500FII. Λίγο πριν παρουσιαστεί η έκδοση VF500FII με full fairings, οι αγορές υποδέχθηκαν το VF500F με το δημοφιλές τότε bikini fairing. Όντας λίγο μικρότερο και ελαφρύτερο από την έκδοση των 750 κυβικών, και με 68-70 άλογα από τον κινητήρα του σύντομα απέκτησε την φήμη ως το πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση από όλα τα F μοντέλα μέχρι τότε. |
Re: Η ιστορία του Honda V4
20/12/2008, 8:04 pm
VF1000F / R-II / R
Re: Η ιστορία του Honda V4
20/12/2008, 8:08 pm
Τα τεχνικά προβλήματα
Η Honda βελτίωσε τα προβληματικά μέρη των κινητήρων, αντικαθιστώντας τα εκτός εγγυήσεων και έστειλε ντουζίνες τεχνικά σημειώματα στους αντιπροσώπους της, μέχρι που μερικά χρόνια αργότερα τα προβλήματα ήταν υπό έλεγχο. Για να ανακτηθεί όμως η χαμένη εμπιστοσύνη στον V4 κινητήρα χρειαζόταν κάτι πολύ παραπάνω από αυτά.
Την ίδια περίοδο η Honda ήταν σε συζητήσεις με τους εισαγωγείς της στις μεγάλες αγορές σχετικά με το μέλλον του V4 κινητήρα. Μάλιστα σύμφωνα με το βιβλίο Honda V-Force ήταν ακριβώς αυτό το μήνυμα στήριξης που ώθησε τελικά την Honda στην εξέλιξη μιας νέας γενιάς σπορ μηχανών με πρώτα δείγματα τα VFR750F και το VFR400R το ’86. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί το VFR έμελλε να γίνει μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες της Honda στην ιστορία της.
Όταν κάποιος φέρνει το νου του αυτά τα πρώτα V4 μοντέλα της Honda τα θυμάται περισσότερο για τα σοβαρά τεχνικά προβλήματα που είχαν παρά για τα όποια προτερήματα τους. Τα προβλήματα αυτά -εκκεντροφόροι που χρειάζονταν αλλαγή ακόμα και ανά 10,000 χλμ, σπασμένα ρουλεμάν στο στρόφαλο κλπ- και περισσότερο η κακή φήμη που προκάλεσαν ήταν μοιραία για τα V4 αυτής της γενιάς και τελικά οδήγησαν στον ριζικό ανασχεδιασμό του V4 κινητήρα και την δραστική μείωση των διαθέσιμων μοντέλων V4 στην αγορά. Πολλοί αναφέρουν ότι τα προβλήματα αυτά επηρέαζαν σε μεγαλύτερο βαθμό τα πιο σπορ μοντέλα της Honda, και όχι τόσο τα πιο «ήπια». Κάποιοι ισχυρίζονταν ότι η ζέστη και το οδηγικό στυλ έπαιζαν μεγάλο ρόλο στην εμφάνιση αυτών των προβλημάτων, αλλά και πάλι τα προβλήματα εμφανίζονταν χωρίς ιδιαίτερες διακρίσεις. |
V5, V6 ή ένας νέος V4; Πίσω στην δεκαετία του ’80, το αγγλικό περιοδικό Bike UK έβγαλε ένα άρθρο αναφορικά με ένα μελλοντικό CVX με V5 κινητήρα 750 κκ, με την μια πλευρά του V να φιλοξενεί 2 κυλίνδρους και την άλλη 3 κυλίνδρους, ενώ εμφάνιζαν ως ενδεχόμενο ακόμα και τη χρήση turbo. Ακόμα και χωρίς αυτό όμως η όλη διάταξη φάνταζε μη ρεαλιστική. Πιο πιθανό ήταν το σενάριο που παρουσίαζε το Motorrad στο τεύχος 16 του 1983, αναφορικά με ένα επερχόμενο CVX1000S με V6 κινητήρα και ABS –κάτι πρωτάκουστο για την εποχή. Αν και το περιοδικό οδήγησε ένα πρωτότυπο στην Ιαπωνία, το μοντέλο τελικά ποτέ δεν είδε το φως της δημοσιότητας. |
Re: Η ιστορία του Honda V4
20/12/2008, 8:16 pm
Η νέα γενιά του 1986
Επίλογος
Ίσως ήταν καλύτερα που το V4 πρόγραμμα περιορίστηκε σε εύρος γιατί επέτρεψε στα εναπομείναντα VFR να τελειοποιηθούν σε τρομερό βαθμό. Το νέο VFRF χτύπησε διάνα, φτιάχνοντας μια δική του κατηγορία που μπορούσε να σταθεί επάξια δίπλα στα βαριά touring αλλά και να κινηθεί με αξιώσεις ανάμεσα σε πολύ πιο σπορ κατασκευές και να δώσει χαρά ακόμα και σε θιασώτες της σπορ οδήγησης. Τα πιο σπορ VFR-R και RVF400-750 κέρδισαν μεγάλο σεβασμό στην σπορ κατηγορία τόσο στο δρόμο όσο και στις πίστες.
Αν αφήσουμε έξω τα εντελώς άλλης φιλοσοφίας ST1100/1300, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι η Honda έκανε καλά που εξέλιξε τον V4 των αγωνιστικών NR500 του ’82. Η εξέλιξη αυτή μας έδωσε μια πληθώρα συναρπαστικών μοντέλων για όλα τα γούστα που σαν κορωνίδα είχε τη σειρά των VFR-F που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να είναι το πιο ραφιναρισμένο και πολυχρηστικό sport touring του κόσμου.
Επίλογος
Ίσως ήταν καλύτερα που το V4 πρόγραμμα περιορίστηκε σε εύρος γιατί επέτρεψε στα εναπομείναντα VFR να τελειοποιηθούν σε τρομερό βαθμό. Το νέο VFRF χτύπησε διάνα, φτιάχνοντας μια δική του κατηγορία που μπορούσε να σταθεί επάξια δίπλα στα βαριά touring αλλά και να κινηθεί με αξιώσεις ανάμεσα σε πολύ πιο σπορ κατασκευές και να δώσει χαρά ακόμα και σε θιασώτες της σπορ οδήγησης. Τα πιο σπορ VFR-R και RVF400-750 κέρδισαν μεγάλο σεβασμό στην σπορ κατηγορία τόσο στο δρόμο όσο και στις πίστες.
Αν αφήσουμε έξω τα εντελώς άλλης φιλοσοφίας ST1100/1300, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι η Honda έκανε καλά που εξέλιξε τον V4 των αγωνιστικών NR500 του ’82. Η εξέλιξη αυτή μας έδωσε μια πληθώρα συναρπαστικών μοντέλων για όλα τα γούστα που σαν κορωνίδα είχε τη σειρά των VFR-F που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να είναι το πιο ραφιναρισμένο και πολυχρηστικό sport touring του κόσμου.
Κείμενο: Richard Pade
Μετάφραση στα Ελληνικά από κείμενο του Ηonda-v4.com
Η σχετική συζήτηση είναι εδώ: https://vfrh.forumgreek.com/forum-f14/topic-t8.htm
Μετάφραση στα Ελληνικά από κείμενο του Ηonda-v4.com
Η σχετική συζήτηση είναι εδώ: https://vfrh.forumgreek.com/forum-f14/topic-t8.htm
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
|
|