Ταξίδι με μοτοσικλέτα

+12
Tinder
Postman
apostat
NIKOS 13
ΗΛΙΑΣ
stef64
Παναγιώτης Κ.
Vvag
icex
Roberto
DoctorAbo
Fanrider
16 posters
Go down
Fanrider
Fanrider
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-10
Mηνύματα : 2290
Ηλικία : 59
Μοντέλο : VFR 800 το καλό , CB.1 τετρακοσια , INNOVA 125
Κράνος : Shoei XR-1000

Ένας τρόπος να ξεδίνεις και να ξεχνάς τα προβλήματα σου.. γκάζι και φύγαμε

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Ταξίδι με μοτοσικλέτα

30/11/2010, 9:46 pm
Ταξίδι με μοτοσικλέτα Μέρος I - Το σωστό φόρτωμα


Oλοι μας έχουμε επιλέξει πολλές φορές να κάνουμε τις διακοπές μας με μοτοσικλέτα , για να απολαύσουμε τι λίγες αυτές ημέρες μακριά από την καθημερινότητα.
Θα χρειαστεί όμως να γνωρίζουμε τον τρόπο με τον οποίο θα φορτώσουμε τη μοτοσικλέτα μας ώστε να πετύχουμε δύο πράγματα κυρίως:

1.Να μην κουραστούμε αναζητώντας λύσεις που ήδη είναι γνωστές
2.Να είμαστε ασφαλείς επάνω στη μοτοσικλέτα μας, τουλάχιστον όσον αφορά το επιπλέον φορτίο.

Για του λόγους αυτούς θεωρούμε απαραίτητο ότι θα πρέπει να προμηθευτείτε κάποια αξεσουάρ για τη μοτοσικλέτα σας.
Είτε κανονικές πλαστικές - σκληρές βαλίτσες, είτε tank bag, είτε βαλίτσες «σαμάρια», είτε σχάρα αποσκευών είτε όλα αυτά μαζί. Από τα αξεσουάρ αυτά εξαρτάται η μεταφορική ικανότητα της μοτοσικλέτας σας.

Επιπλέον μπορείτε να προμηθευτείτε ιμάντες ή το γνωστό ελαστικό διχτάκι, που καλό είναι να έχετε μαζί σας, ακόμη και αν έχετε αγοράσει τις ακριβότερες βαλίτσες (κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε...). Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι εδώ το κόστος παίζει σημαντικό ρόλο.
Ισχύει ο γενικός κανόνας: «Ότι πληρώνεις παίρνεις». Εάν έχουμε μεγαλεπήβολα σχέδια για ταξίδι στην Ευρώπη ή το γύρο της Ελλάδας, τότε θα πρέπει να κάνουμε μια παραπάνω, οικονομική, θυσία.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές μοτοσικλετών έχουν πλέον στη γκάμα τους αξεσουάρ φόρτωσης ειδικά για το κάθε μοντέλο.
Εννοείτε ότι είναι σαφώς προτιμότερα διότι έχουν μελετηθεί για τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα και δεν παρουσιάζουν προβλήματα εργονομίας και εφαρμογής.
Προσέξτε να μην υπερβάλλετε όμως, καθώς κάθε μοτοσικλέτα έχει τα όριά της σε σχέση με το φορτίο που μπορεί να μεταφέρει. Το μέγιστο βάρος αναγράφεται μέσα στο User's Manual της μοτοσικλέτας σας και καλό είναι να το γνωρίζετε. Είναι αδύνατο να μεταφέρετε ολόκληρη την οικοσκευή σας με μια μοτοσικλέτα.

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  2uszr4l

Τάξη

Καθώς ο χώρος μας είναι περιορισμένος είναι απαραίτητο να διατηρήσουμε ένα επίπεδο τάξης στα όσα θα κάνουμε. Καλό είναι να συγκεντρώσουμε όλα τα προς φόρτωση αντικείμενα σε έναν χώρο ώστε να έχουμε μια εποπτεία.
Εάν τα πράγματα που σκοπεύουμε να φορτώσουμε χωρούν επάνω σε ένα διπλό κρεβάτι, τότε είμαστε σε καλό δρόμο...

Καλό είναι πριν ακόμη αρχίσουμε το φόρτωμα, να αξιολογήσουμε τη σημασία της κάθε αποσκευής. Μην τρομάζετε.... Πολλοί πέρασαν εκπληκτικά στις διακοπές τους ακόμη κι αν αναγκάστηκαν να αφήσουν τις ρακέτες πίσω... Εσείς όμως επιλέγετε.
Είναι προφανές ότι όλοι μας αναγκαστήκαμε κάποτε να αφήσουμε πίσω το... πιστολάκι των μαλλιών της φίλης μας.
Άλλοι με επιτυχία και άλλοι μαζί με το πιστολάκι άφησαν πίσω και τη φίλη τους...

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  10sf334

Κανόνες

Υπάρχουν μερικοί κανόνες για το φόρτωμα, που θα κάνουν τη ζωή σας πολύ πιο άνετη:
1.Ξεχωρίζω όσα πράγματα θα μου είναι άμεσα χρήσιμα και επιλέγω να τα τοποθετήσω τελευταία και σε άμεσης πρόσβασης σημείο - συνήθως το tank bag (πορτοφόλι, χρήματα, γυαλιά ηλίου, καπέλο, αντηλιακό, φωτογραφική μηχανή, υγρό για τσιμπήματα εντόμων, εργαλεία κ.ο.κ.).

Τα τοποθετώ με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορώ να τα βρω με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια.
2.Επιλέγω να τοποθετήσω πρώτα τις πιο βαριές αποσκευές. Τις τοποθετώ όσο πιο χαμηλά γίνεται.
Είτε στο κάτω μέρος από τις βαλίτσες, είτε στο κάτω μέρος του tank bag. Αποφεύγω να τοποθετήσω βαριά αντικείμενα στο top case (δες σχετικές εικόνες).
3.Προσπαθώ να μην αφήνω ελεύθερο χώρο στο φόρτωμα, ώστε οι αποσκευές να είναι ακίνητες μέσα στις βαλίτσες τους.

4.Εχω τοποθετήσει, ανά ενότητες, τα ρούχα πρώτα σε πλαστικές σακκούλες. Με τον τρόπο αυτό έχω μεγαλύτερη τάξη και επιπλέον έχω και μια ασφάλεια στην περίπτωση που βρέξει.
5.Πριν ξεκινήσω ελέγχω ώστε οι αποσκευές μου να μην κουνιούνται ανεξέλεγκτα. Εννοείται ότι προσέχω να μην έρχονται σε επαφή με τμήματα της μοτοσικλέτας που κινούνται (τροχοί, αλυσίδα) ή με τμήματα που λειτουργούν σε υψηλή θερμοκρασία (εξάτμιση).
Πολλοί έχουν (έχουμε...) δει τις αποσκευές τους να γίνονται «φλαμπέ» πριν καν φτάσουν στον προορισμό τους...

6.Εάν έχω στόχο να κάνω αγορές εκεί που θα πάω, φροντίζω ώστε να έχω προβλέψει τον αντίστοιχο χώρο για τη μεταφορά τους πριν ξεκινήσω.
7.Οταν οδηγώ με τη μοτοσικλέτα φορτωμένη ξεχνάω τον Rossi που κρύβω μέσα μου.
Η μοτοσικλέτα είναι βαριά ενώ τις περισσότερες φορές έχει επάνω της και τον συνεπιβάτη που δεν οφείλει να υποστεί τις δικές μας οδηγικές ανησυχίες.
Τις αφήνουμε για άλλες στιγμές. Δεν ξεχνάμε ότι το βάρος είναι αυξημένο και άρα τα φρένα έχουν επωμιστεί μεγαλύτερο φορτίο.
Μπορεί να χρειάζονται (σχεδόν βέβαιο) μεγαλύτερες αποστάσεις για να ακινητοποιήσουν τη μοτοσικλέτα μας.

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  2qvqus3

Ταξίδι με μοτοσικλέτα Μέρος ΙΙ – Έλεγχος μοτοσικλέτας

Η λαϊκή ρήση: «Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», σίγουρα έχει μια βάση και είναι βέβαιο ότι εάν την ακολουθήσουμε (μην αρχίσετε το μαγείρεμα, μεταφορικά το εννοώ...) θα μειώσουμε την πιθανότητα να αντιμετωπίσουμε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Owner's Manual

Πριν από όλα θα ήθελα να σας προτρέψω να πάρετε μαζί σας το Owner's Manual της μοτοσικλέτας σας, το Εγχειρίδιο Χρήσης δηλαδή, το μικρό βιβλιαράκι που περιέχει τις βασικές πληροφορίες για τη σωστή λειτουργία της μοτοσικλέτας σας.
Εκεί, στα ψιλά γράμματα που λίγοι έχουν διαβάσει, πολλές φορές βρίσκεται η λύση σε προβλήματα που μπορεί να εμφανιστούν την πιο ακατάλληλη στιγμή.
Δεν πιάνει χώρο και πιθανότατα να μας σώσει. Επιπλέον περιέχει σημαντικά στοιχεία που αφορούν τους παρακάτω ελέγχους που θεωρούμε απαραίτητο να γίνουν πριν το ταξίδι:



Ελαστικά


Ισως ο σημαντικότερος παράγων, αφού τα ελαστικά είναι το μέσο που μας εξασφαλίζει ασφαλή επαφή με το οδόστρωμα.
Παλαιότερα κάποιοι θεωρούσαν ότι ελαστικά τα αλλάζουμε το φθινόπωρο οπότε και θα είμαστε προετοιμασμένοι για το χειμώνα που οι συνθήκες είναι χειρότερες (κυρίως λόγω των βροχών). Η θεωρία αυτή πρέπει να εκλείψει.
Αλλάζουμε ελαστικά, όταν αυτά φθαρούν και δεν αναβάλουμε ούτε ημέρα την αντικατάστασή τους με νέα. Επίσης δεν συζητάμε την τοποθέτηση μεταχειρισμένων ελαστικών ή άλλη λύση αμφίβολου αποτελέσματος.

Εάν πριν φύγουμε για διακοπές τα ελαστικά μας βρίσκονται κοντά στο δείκτη φθοράς τους ή, ακόμη χειρότερα, τον έχουν φτάσει, τότε κινούμαστε προς την αλλαγή τους με νέα ελαστικά. Ενδεικτικά να πούμε ότι εάν το πέλμα έχει λιγότερο των 2mm πέλμα η αντικατάσταση είναι αναπόφευκτη.
Το ίδιο φυσικά συμβαίνει στην περίπτωση που τα ελαστικά μας έχουν εμφανίσει ρωγμές, σκασίματα ή άλλα σημάδια φθοράς.

Δυστυχώς πολλοί από εκείνους που δεν σεβάστηκαν αυτόν τον κανόνα υπέφεραν πολύ πριν καταλάβουν το σφάλμα τους.
Έλεγχος των παραπάνω μπορεί να γίνει με μια επίσκεψη στο κατάστημα ελαστικών που εμπιστευόμαστε.
Ο τεχνικός θα μας συμβουλέψει ανάλογα. Επίσης θα μας πει και τις σωστές πιέσεις που πρέπει να έχουμε στα ελαστικά μας, ώστε να μπορέσουμε να ταξιδέψουμε με φορτίο, χωρίς πρόβλημα.

Φρένα


Απαραίτητος είναι ο έλεγχος στο σύστημα των φρένων για προφανείς λόγους. Ελέγχουμε πρώτα απ' όλα για διαρροές στο κύκλωμα.
Στη συνέχεια ελέγχουμε το πάχος των δίσκων και το πάχος των τακακιών. Εάν κάποιο από τα δύο πλησιάζει στο όριο αντικατάστασής του, την προγραμματίζουμε άμεσα.



Αλυσίδα


Πολλοί πιστεύουν ότι η αλυσίδα είναι εξάρτημα που τοποθετήθηκε μιας και δια παντός στη μοτοσικλέτα. Αυτό φυσικά δεν ισχύει.
Η αλυσίδα θέλει συχνό έλεγχο και λίπανση, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Πρώτα ελέγχουμε το τζόγο ώστε να βρίσκεται στα όρια που λέει ο κατασκευαστής (το βρίσκουμε διαβάζοντας το Owner's Manual).
τη συνέχεια αφού ανασηκώσουμε τη μοτοσικλέτα ώστε ο πίσω τροχός να είναι στον αέρα, ελέγχουμε ότι ο τροχός περιστρέφεται ομαλά χωρίς άλλες στιγμές να κινείται εύκολα και άλλες δύσκολα (εάν αυτό συμβαίνει η αλυσίδα είναι για πέταμα).
Σημαντικό είναι εάν κάνουμε πολλά χιλιόμετρα με φορτίο, να ελέγχουμε τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα τον τζόγο της αλυσίδας. Είναι προφανές ότι το φορτίο και το ταξίδι την καταπονούν σημαντικά.


Γρανάζια αλυσίδας

Επίσης τα γρανάζια της αλυσίδας είναι από τα εξαρτήματα που χρειάζονται έλεγχο. Κοιτάμε τα δόντια τους να είναι συμμετρικά και όχι μυτερά. Τα φθαρμένα δόντια γίνονται στην άκρη τους μυτερά και γίνονται επίσης στραβά (στο προφίλ τους).
Εάν παρατηρήσουμε κάτι τέτοιο τότε τα γρανάζια χρειάζονται αλλαγή (εάν λείπουν δόντια -το έχω δει και αυτό- τότε δεν συζητάμε την αντικατάστασή τους...). Συνήθως οι κατασκευαστές συνιστούν ταυτόχρονα αλλαγή των γραναζιών της μετάδοσης και μαζί αλλαγή της αλυσίδας.






Εδράσεις τροχών (ρουλεμάν)

Οι τροχοί εδράζονται πάνω σε ρουλεμάν τα οποία πολλές φορές, μετά από την πολύχρονη χρήση χρειάζονται αντικατάσταση. Μια επίσκεψη στο συνεργείο θα λύσει το πρόβλημα.
Εάν θέλετε να κάνετε μόνοι σας τον έλεγχο πρέπει να σηκώσετε τη μοτοσικλέτα ώστε ο τροχός που θα ελέγξετε να βρίσκεται στον αέρα.
Στη συνέχεια προσπαθείτε να κινήσετε τον τροχό κάθετα στο επίπεδο περιστροφής του. Εάν διαπιστώσετε τον παραμικρό τζόγο τότε υπάρχει θέμα με τα ρουλεμάν.





Έδραση τιμονιού (λαιμός)

Αντίστοιχα ρουλεμάν στηρίζουν και το λαιμό της μοτοσικλέτας και σχετίζονται με το πόσο ομαλός είναι ο τρόπος που κινείται το σύστημα διεύθυνσης της μοτοσικλέτας.
Το πιο χαρακτηριστικό σύμπτωμα είναι ότι το τιμόνι «μαγκώνει» στο κέντρο της διαδρομής του (στην ευθεία).
Επίσης καλό είναι, με τη βοήθεια ενός ακόμη ατόμου να ελέγξουμε για τζόγους στο τιμόνι.
Σηκώνουμε τη μοτοσικλέτα ώστε το μπροστινό μέρος να είναι στον αέρα και προσπαθούμε να κινήσουμε το σύστημα διεύθυνσης κάθετα στο επίπεδο περιστροφής του. Εάν εντοπίσουμε τζόγο το σύστημα χρειάζεται έλεγχο. Μπορεί βέβαια να μην χρειάζεται νέα ρουλεμάν, αλλά απλά σφίξιμο στο λαιμό.

Ηλεκτρικό σύστημα

Ελέγχουμε τη μοτοσικλέτα μας για γυμνά καλώδια ή χτυπήματα ή φισέτες που είναι μισοβγαλμένες. Πολλές φορές ακόμη και ανόητα χτυπήματα μικρής σημασίας έχουν προκαλέσει ζημιές στο ηλεκτρικό σύστημα κάτι που εμφανίζεται συνήθως ως πρόβλημα τη λάθος στιγμή.
Προσέξτε ότι εάν έχετε χτυπήσει γερά το αριστερό καπάκι του κινητήρα (όπου βρίσκεται η γεννήτρια) τότε ενδέχεται να έχει δημιουργηθεί πρόβλημα. Εννοείται ότι αντικαθιστούμε κάθε καμένη λυχνία.





Φώτα


Εννοείται ότι αντικαθιστούμε κάθε καμένη λυχνία πριν από οτιδήποτε άλλο. Εκτός από αυτό κάνουμε έναν έλεγχο για το ότι όλες οι λειτουργείς των φώτων γίνονται κανονικά. Ειδικά ότι λειτουργούν stop και φλας.
Με μια φορτωμένη και δυσκίνητη μοτοσικλέτα δεν έχουμε την ευκαιρία για γρήγορους ελιγμούς, οπότε πρέπει να ενημερώνουμε τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου για τις προθέσεις μας.




Αναρτήσεις


Συνήθως ένας οπτικός έλεγχος αρκεί. Αυτό βέβαια όταν η μοτοσικλέτα σας είναι σε καλή κατάσταση και οι αναρτήσεις λειτουργούν σωστά (σε αντίθετη περίπτωση πρέπει να επισκεφτείτε το συνεργείο σας).
Αυτό που αναζητούμε είναι ενδείξεις διαρροής λαδιού από τις αναρτήσεις. Επίσης κάνουμε έναν έλεγχο ότι οι πλάκες του τιμονιού (άνω και κάτω) είναι σφιγμένες.
Πριν ξεκινήσετε ενημερωθείτε από το User's Manual για το τι ακριβώς ρυθμίζει κάθε ρυθμιστής της ανάρτησης της μοτοσικλέτας σας.
Είναι σίγουρο ότι εάν φορτώσετε πολύ τη μοτοσικλέτα σας θα πρέπει να αυξήσετε τις προφορτίσεις (τέτοια ρύθμιση έχουν σχεδόν όλες οι μοτοσικλέτες), ώστε να μπορέσετε με το φορτίο να έχετε αξιοπρεπή και ασφαλή οδική συμπεριφορά.



Λιπαντικό


Μια αλλαγή λιπαντικού πριν ξεκινήσετε δεν βλάπτει. Το αντίθετο μάλιστα. Εάν έχετε να αλλάξετε λάδια πάνω από 5.000km τότε είναι απαραίτητο, καθώς ειδικά στην Ελλάδα, οι θερμοκρασίες που θα συναντήσετε είναι υψηλές και θα ταλαιπωρήσουν το λιπαντικό.
Με φρέσκο λιπαντικό είστε σχεδόν σίγουροι ότι δεν θα αντιμετωπίσετε προβλήματα στον κινητήρα ή στη μετάδοση. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δεν ξεχνάμε να ελέγχουμε τη στάθμη των λαδιών του κινητήρα σε τακτικά χρονικά διαστήματα (κάθε 1.000km τουλάχιστον).



Ψυκτικό υγρό

Ελέγξτε το δοχείο διαστολής του ψυκτικού σας (αυτό το λευκό δοχείο) ώστε η στάθμη του ψυκτικού να είναι μέσα στα όρια.
Ο έλεγχος γίνεται με τη μοτοσικλέτα κρύα. Καλό είναι να ανοίξετε και την τάπα του ψυγείου και να βεβαιώσετε ότι είναι πλήρως γεμάτο. Φυσικά, εάν χρειαστεί συμπληρώστε ψυκτικό υγρό.






Εργαλεία μοτοσικλέτας

Δεν ξεχνώ να ελέγξω ότι το μικρό σετ εργαλείων της μοτοσικλέτας μου πρέπει να έχει όλα του τα εργαλεία σε καλή κατάσταση. Ιδανικά (θα σας το αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο) φτιάχνουμε ένα δικό μας σετ εργαλείων. Τουλάχιστον όμως αυτό που συνοδεύει τη μοτοσικλέτα μας πρέπει να είναι πλήρες.











ΜΙΚΡΗ ΛΙΣΤΑ

Στη συνέχεια φτιάξαμε μια μικρή λίστα που θα σας βοηθήσει να μην ξεχάσετε κάποιον έλεγχο της μοτοσικλέτας σας. Απλά, την τυπώνετε και τσεκάρετε τι έχετε κάνει και τι σας μένει ακόμα ως εκκρεμότητα:

Πίνακας Ελέγχων στη μοτοσικλέτα
Ελεγχος Check
User’s Manual □
Ελαστικά □
Φρένα □
Αλυσίδα □
Γρανάζια αλυσίδας □
Εδράσεις τροχών (ρουλεμάν) □
Έδραση τιμονιού (λαιμός) □
Ηλεκτρικό σύστημα □
Φώτα □
Αναρτήσεις □
Λιπαντικό □
Ψυκτικό υγρό □
Εργαλεία μοτοσικλέτας □


Ταξίδι με μοτοσικλέτα Μέρος ΙΙΙ – Τι να μην ξεχάσω

Υπάρχουν πολλοί κανόνες για τη ζωή μας, μοτοσικλετιστική ή όχι και ένας από αυτούς είναι ότι για να περάσω καλά στις διακοπές χρειάζεται πρώτα απ' όλα καλή διάθεση. Μαζί όμως χρειάζεται και καλή προετοιμασία.
Μετά από χρόνια μοτοσικλετιστικής εμπειρίας και αφού συγκεντρώσαμε πληροφορίες από ελληνικές και διεθνείς πηγές, κάναμε την παρακάτω λίστα από πράγματα που καλό είναι να μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί σας:

Μοτοσικλέτα
User's Manual

Μιλάμε για το εγχειρίδιο χρήσης της μοτοσικλέτας σας. Όσο έμπειροι και να είστε υπάρχουν πληροφορίες μέσα σε αυτό που θα σας φανούν χρήσιμες, ακριβώς της στιγμή που θα χρειαστεί να λύσετε ένα πρόβλημα. Άλλωστε έχει μικρό όγκο και συνήθως χωράει κάτω από τη σέλα.

Εργαλεία
Το μικρό σετ εργαλείων της μοτοσικλέτας σας είναι το ελάχιστο που μπορείτε να έχετε μαζί σας. Εάν είστε πιο προνοητικοί θα συμβουλεύαμε να πάρετε μια σειρά κλειδιών Allen, μια σειρά από μικρά καρυδάκια (υπάρχουν πολύ μικρές κασετίνες στην αγορά), μια σειρά γερμανικά κλειδιά ή γερμανοπολύγωνα, μια μικρή «σκύλα». Δεν υπονοούμε ότι πρέπει να μπορείτε να λύσετε ολόκληρη τη μοτοσικλέτα, όμως καλό θα ήταν να είστε σε θέση να προσεγγίσετε τα βασικά μηχανικά της μέρη.

Ασφάλειες
Εντοπίστε την ασφαλειοθήκη (συμβουλευτείτε το User's Manual για το σκοπό αυτό) και δείτε τι ασφάλειες έχει η μοτοσικλέτα σας. Δεν θα ήταν υπερβολή εάν έχετε ένα δεύτερο σετ με ασφάλειες. Το κόστος τους άλλωστε είναι μικρό.

Σπρέι Αλυσίδας
Οι περισσότεροι έχουμε μοτοσικλέτες με αλυσίδα. Η αλυσίδα μας χρειάζεται λίπανση κάθε 1.000-1.500km ενώ εάν κινείστε σε τερέν που έχει πολλή σκόνη ή και χώμα η λίπανση πρέπει να είναι συχνότερη. Υπάρχουν στην αγορά ειδικές συσκευασίες σπρέι αλυσίδας με μικρό όγκο, που είναι ιδανικά για ταξίδι και χωρούν κάτω από τη σέλα.

Πιεσόμετρο ελαστικών
Η πίεση στα ελαστικά της μοτοσικλέτας σου είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ασφάλειας. Τη σωστή πίεση την λέει το User's Manual και όχι οποιοσδήποτε άλλος! Πρόσεξε ότι εάν έχεις φορτωμένη τη μοτοσικλέτα πιθανώς στο User's Manual αναφέρεται διαφορετική πίεση. Το να έχεις μαζί σου το δικό σου «σωστό» όργανο μέτρησης είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς στα πρατήρια βενζίνης τα όργανα μέτρησης είναι ταλαιπωρημένα ή και κατεστραμμένα.

Σετ επισκευής ελαστικών
Ένα σετ επισκευής ελαστικών κρίνεται απαραίτητο εάν θέλετε να κάνετε μεγάλο ταξίδι. Η χρήση του είναι σχετικά απλή και μπορεί να σας σώσει. Εναλλακτικά μπορείτε να έχετε μαζί σας ένα σπρέι αφρού (Fast) που θα σας βοηθήσει να φτάσετε στο κοντινότερο κατάστημα ελαστικών, ώστε να κάνετε σωστά την επισκευή.

Κλειδαριά

Μια κλειδαριά για τη μοτοσικλέτα σας ενδέχεται να σας βγάλει από σοβαρά προβλήματα. Είτε για να την ασφαλίσετε σε περίπτωση που δεν βρίσκετε parking (πάντα δένοντάς την σε σταθερό σημείο), είτε ασφαλίζοντας την σε περίπτωση που μείνει σε μέρος που δεν υπάρχει φύλαξη.

Εξτρα κλειδί
Το τοποθετείτε σε σημείο που δεν είναι κλειδωμένο και το οποίο μπορείτε να το... θυμηθείτε. Ένα δεύτερο κλειδί (σωστότερα σετ κλειδιών) είναι πάντα απαραίτητο.

Πληροφορίες

Εισιτήρια
Ακούγεται αυτονόητο αλλά δεν είναι: Μην ξεχάσετε τα εισιτήρια των διακοπών σας σπίτι!
Τηλέφωνα ξενοδοχείου ή άλλης κράτησης
Δεν ξεχνάμε ποτέ να έχουμε στο πορτοφόλι μας ένα χαρτί στο οποίο έχουμε γράψει:
-Τηλέφωνα ξενοδοχείων
-Κωδικούς κρατήσεων
Χρήσιμα τηλέφωνα για την περιοχή που πηγαίνετε
-Λιμεναρχείο
-Κέντρο Υγείας
-Ταξιδιωτικός πράκτορας

Χάρτης
Επιλέγω έναν χάρτη με επαρκή ανάλυση και ποιότητα, ώστε να μπορέσω να εξερευνήσω την περιοχή που ενδιαφέρει. Δύο μεγάλες εταιρείες κατασκευάζουν χάρτες υψηλής ακρίβειας στην Ελλάδα. Εναλλακτική λύση αποτελεί το GPS που όμως θα πρέπει πρώτα να έχω φροντίσει να του φορτώσω τον αντίστοιχης ανάλυσης χάρτη της περιοχής

Τηλέφωνα Οδικής βοήθειας
Interamerican Οδική Προστασία: 1168
Mondial Assistance: 210 3299999
Express Service: 1154
Hellas Service: 1057
Οδική Βοήθεια Δικύκλων (Αττική): 210 4971887

Αναβάτης
Μπουκαλάκι νερό

Ας το έχουμε μαζί μας για παν ενδεχόμενο, έστω κι αν ζεσταθεί από τον ήλιο. Καλύτερα ζεστό παρά καθόλου...

Ξηρά τροφή snack
Προτιμείστε κάτι αλμυρό (π.χ. πατατάκια). Εάν ιδρώσετε πολύ και κουραστείτε, ο οργανισμός χρειάζεται κάτι αλμυρό για να λειτουργήσει μέχρι τη στιγμή που θα ανεφοδιαστείτε κανονικά.

Χαρτί τουαλέτας
Δεν νομίζω ότι χρειάζεται κάποιου είδους περιγραφή για τους λόγους που χρειάζεται.

Υγρά μαντηλάκια/απολυμαντικό χεριών
Σκεφτείτε τη στιγμή που κάποιο έντομο επιτεθεί στο μάτι σας και αποφασίσει να μείνει εκεί. Πριν βάλετε το βρώμικο χέρι σας στο μάτι, καλό είναι να το καθαρίσετε πριν. Και φυσικά για δεκάδες άλλους λόγους.

Φορτιστή κινητού
Εάν δεν θέλετε κινητό στις διακοπές αφήστε τον πίσω. Εάν όμως πάρετε το κινητό θα σας χρειαστεί και ο φορτιστής.

Φακός
Για αμέτρητες εφαρμογές (θέλω να πάω στην τουαλέτα στο camping, μέχρι καίγονται τα φώτα της μοτοσικλέτας και πρέπει να συνεχίσω). Προτιμήστε τους φακούς κεφαλής που είναι πολύ πιο πρακτικοί και αφήνουν τα χέρια ελεύθερα.

Φωτογραφική μηχανή
Για να αποθανατίσετε τις στιγμές των διακοπών σας.

Αντικουνουπικό/Υγρό για τσιμπήματα
Για να κρατήσετε μακριά τα κουνούπια θα χρειαστείτε υγρό που τα απωθεί (υπάρχουν πολλά προϊόντα σε φαρμακεία ή supermarkets). Για την περίπτωση που σας τσιμπήσει κάποιο έντομο θα χρειαστείτε ειδική αλοιφή που θα πάρετε από φαρμακείο.

ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

DoctorAbo
DoctorAbo
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-11
Mηνύματα : 4379
Ηλικία : 64
Μοντέλο : R 1200 GS
Κράνος : HJC FG 15 B.S. REPLICA

καπ καπ κει κατ κατ καν γκαπ γκαπ

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

30/11/2010, 10:45 pm
+1234,789

Πολύ μ'αρέσουν οι άθρωπες που μιλάνε μόνο όταν έχουν να πούνε κάτι Thumbsup Thumbsup
Roberto
Roberto
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Info
Male
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 1:18 am
Φάνη....... Thumbsup Respect
icex
icex
Μέλος
Μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-11
Mηνύματα : 277
Ηλικία : 49
Μοντέλο : vfr 800 rc46 vfr 750 rc36
Κράνος : AGV TI TECH

http://www.icecubes.gr

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 1:29 am
Πολυ καλο μπραβο Φανη


ΑΛΛα Φανη μου, ξεκινας τοπικ με ταξιδιωτικο και βαζεις πρωτη φωτογραφια bmw??? Razz Razz Razz
Vvag
Vvag
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-10
Mηνύματα : 8484
Ηλικία : 40
Μοντέλο : Πενφέ Εφοχτακόσατζιες
Κράνος : Arai Viper-GT, Arai Tour X-3

Ένα μήλο την ημέρα το PC το κάνει πέρα!

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 1:46 am
Sticky παρακαλώ... Thumbsup Thumbsup Thumbsup
Παναγιώτης Κ.
Παναγιώτης Κ.
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-09-09
Mηνύματα : 2989
Ηλικία : 64
Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

Ride hard, die young.........

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 9:11 am
Και μια μικρή προσθήκη στα όσα σωστά έγραψε ο Φάνης:

Ό,τι εργασίες κάνουμε στην μηχανή, φροντίζουμε να τις κάνουμε τουλάχιστον δέκα μέρες ή 500 χιλιόμετρα ΠΡΙΝ το ταξίδι μας. Ο λόγος είναι απλός, αν κάτι δεν έχει γίνει σωστά ή είναι ελατωματικό, έχουμε τον χρόνο να το επιδιορθώσουμε/αντικαταστήσουμε.

Επίσης μιά ακόμη συμβουλή πριν ξεκινήσετε το ταξίδι: Φορτώστε την μηχανή (και εσάς) όπως περίπου θα ταξιδέψετε και κάντε μια βόλτα 100 - 200 χλμ. Με αυτό τον τρόπο:
1. Διαπιστώνετε τυχόν λάθη - παραλείψεις, και έχετε χρόνο να τα διορθώσετε
2. Εξοικειώνεστε με την διαφορετική συμπεριφορά της φορτωμένης μηχανής

Και κάτι ακόμα: Καλό είναι να εμπιστευόμαστε τα δοκιμασμένα και πολυφορεμένα μας ρούχα - μπουφάν κλπ. Η πρώτη μέρα του ταξιδιού μας ΔΕΝ είναι ο σωστός χρόνος να διαπιστώσουμε πως το ολοκαίνουριο μπουφάν ή παντελόνι έχει μια ραφή που μας ενοχλεί αφόρητα, ή πως το καινούριο μας κράνος μας σφίγγει ή μας πλέει.
stef64
stef64
Τακτικό μέλος
Τακτικό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2010-06-26
Mηνύματα : 411
Ηλικία : 59
Μοντέλο : VFR 1200F
Κράνος : SHOEI XR 1100

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 10:02 am
Πολυ καλο θεμα

Thumbsup Thumbsup Thumbsup
ΗΛΙΑΣ
ΗΛΙΑΣ
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2010-02-18
Mηνύματα : 1289
Ηλικία : 50
Μοντέλο : 2004.
Κράνος : Καμία επιλογή

ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΜΟΥ ΓΑΜΩ

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 10:02 am
Very Happy Very Happy α ρε φανη λεβεντη μου,..... scooter scooter scooter
NIKOS 13
NIKOS 13
Μέλος
Μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-26
Mηνύματα : 247
Ηλικία : 46
Μοντέλο : cbr 1000rr
Κράνος : ARAI RX-7

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 10:31 am
Πολύ καλώ Φάνη Thumbsup
Aκόμα να κάνω και εγώ μια μικρή προσθήκη ,καλό είναι πριν από κάθε μεγάλο ταξίδι ο αναβάτης να κάνει ένα έλεγχο και στα έγγραφα [ασφάλεια τέλη κυκλοφορίας και δίπλωμα σε περίπτωση που ειναι επαγγελματικό ]μήπως κατά την διάρκεια του ταξιδίου λήξουν Thumbsup
apostat
apostat
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-05-16
Mηνύματα : 2107
Ηλικία : 62
Μοντέλο : VFR VTec, XR650
Κράνος : HJC HQ-1 carbon

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 1:03 pm
Και το βάζεις τώρα ρε Φάνη; Να πάμε που; Στον Seelenheil στο Amsterdam; Very Happy

(Αν και εκεί χρειάζεσαι κανα δυό βαλίτσες ακόμα, για να βάλεις μέσα τα... "ψώνια" Rolling Eyes )
Vvag
Vvag
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-10
Mηνύματα : 8484
Ηλικία : 40
Μοντέλο : Πενφέ Εφοχτακόσατζιες
Κράνος : Arai Viper-GT, Arai Tour X-3

Ένα μήλο την ημέρα το PC το κάνει πέρα!

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 1:12 pm
NIKOS 13 wrote:Πολύ καλώ Φάνη Thumbsup
T T T naaa naaa naaa

Αν κατάλαβα καλά, σε λένε "Πολύ" (επίθετο είναι αυτό;) και καλείς το Φάνη, σωστά; Δεν απαντάει;


apostat wrote:Και το βάζεις τώρα ρε Φάνη; Να πάμε που; Στον Seelenheil στο Amsterdam; Very Happy

(Αν και εκεί χρειάζεσαι κανα δυό βαλίτσες ακόμα, για να βάλεις μέσα τα... "ψώνια" Rolling Eyes )

Εκεί βασικά χρειάζεσαι αυτοκίνητο με ευρύχωρο πίσω κάθισμα για να βάλεις τα "ψώνια"... Razz Razz Razz
Postman
Postman
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-03
Mηνύματα : 5672
Ηλικία : 45
Μοντέλο : John Deere 990HP
Κράνος : M-1935 απο τον πολεμο.

https://www.youtube.com/hornetkav

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 1:14 pm
Respect Respect Respect
Tinder
Tinder
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-05-14
Mηνύματα : 1139
Ηλικία : 56
Μοντέλο : HONDA VFR 800 04' V-TEC ABS
Κράνος : SHOEI XR-1000

"once punk... always punk" μάλλον

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 2:45 pm
Πάρα πολύ καλό Φάνη Respect

αν και είναι ζήτημα να κάνω το 1/3 από αυτά Whistle
NIKOS 13
NIKOS 13
Μέλος
Μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-26
Mηνύματα : 247
Ηλικία : 46
Μοντέλο : cbr 1000rr
Κράνος : ARAI RX-7

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 2:48 pm
Vvag wrote:
NIKOS 13 wrote:Πολύ καλώ Φάνη Thumbsup
T T T naaa naaa naaa

Αν κατάλαβα καλά, σε λένε "Πολύ" (επίθετο είναι αυτό;) και καλείς το Φάνη, σωστά; Δεν απαντάει;


Καλά πώς κάνεις έτσι μωρέ παλιό μηχανόβιε ,μαλλιά ,αφου ξέρεις ότι είμαι χακερ
Razz Razz Razz Razz Razz lol! lol! lol! lol! lol! Knupp Knupp Knupp
SCORPIOS
SCORPIOS
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-11-22
Mηνύματα : 3277
Ηλικία : 44
Μοντέλο : VFR800
Κράνος : shoei xr1100

δεν ειμαι του πνευματος ειμαι του οινοπνευματος…..

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 6:42 pm
Και να ελέγχετε στις στάσεις τις βίδες απο την βάση της κεντρικής βαλίτσας μήπως θέλουν σφίξιμο.
Εμένα μου χαλαρώνανε συχνά και ενός φίλου του έφυγε η βαλίτσα στον δρομο.
nikos-ex victor
nikos-ex victor
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-06-02
Mηνύματα : 1880
Ηλικία : 49
Μοντέλο : VFR 800Α '08 & DR 250S '91
Κράνος : HJC, KABUTO

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

1/12/2010, 7:01 pm
SCORPIOS wrote:Και να ελέγχετε στις στάσεις τις βίδες απο την βάση της κεντρικής βαλίτσας μήπως θέλουν σφίξιμο.
Εμένα μου χαλαρώνανε συχνά και ενός φίλου του έφυγε η βαλίτσα στον δρομο.


confused2 confused2
μήπως...........την έκανε σιγά-σιγά naaa naaa


Shocked πολύ επικύνδινο πάντως.........ελπίζω να μη συνέβει τπτ δυσάρεστο!
FZMAN
FZMAN
Μέλος
Μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-02-25
Mηνύματα : 164
Ηλικία : 57
Μοντέλο : YAMAHA FAZER 600 S2
Κράνος : SHOEI XR 1100

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

5/12/2010, 5:39 pm
Πολύ καλό . Thumbsup
Άντε και καλά μας ταξίδια. Thumbsup
ΑΦΡΙΚΑΝΟΣ
ΑΦΡΙΚΑΝΟΣ
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-12-26
Mηνύματα : 1500
Ηλικία : 47
Μοντέλο : ΑFRICA TWIN 750
Κράνος : ΒANDIT ALIEN 2

ΘΑΡΡΕΙΝ ΣΩΖΕΙ.

Ταξίδι με μοτοσικλέτα  Empty Re: Ταξίδι με μοτοσικλέτα

6/12/2010, 8:48 am
πολυ καλο τοπικ Fanrider καλο ειναι να το εμπλουτισουμαι και αλο.
Back to top
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum