Ανορθωτής - βελτίωση
+8
surveyor
chr1s_86
apostat
Roberto
KiloMeater
tomakos
Ο φυσικός
Παναγιώτης Κ.
12 posters
Page 1 of 2 • 1, 2
- Παναγιώτης Κ.Παλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-09-09
Mηνύματα : 2989
Ηλικία : 64
Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon
Ride hard, die young.........
Ανορθωτής - βελτίωση
4/3/2010, 8:58 pm
Ακούγοντας διάφορους να αναφέρονται σε προβλήματα με τον ανορθωτή των Honda, και επειδή «των φρονίμων τα παιδιά …….», αποφάσισα, αν και στα έντεκα χρόνια δεν είχα κάποια ένδειξη, να τον αλλάξω.
Πριν όμως κάνω την αλλαγή, και διαβάζοντας για αντίστοιχες εφαρμογές, έκανα μερικές «πονηρές» σκέψεις. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ανορθωτή; Μα φυσικά η υψηλές θερμοκρασίες που σηκώνει. Πώς το λύνουμε λοιπόν; Πρώτα απ’ όλα, πετάμε το πλακέ καλαμπούρι που έχει πάνω η μαμά Honda, και βάζουμε έναν με ψήκτρες. Μετά σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τον εξαερισμό. Όχι φυσικά κάνοντας σουρωτήρι τα πλαστικά εκεί γύρω, αλλά βάζοντας ένα ανεμιστηράκι. Πού θα το βρούμε; Δίπλα μας, μέσα στο κουτί του παλιού υπολογιστή μας. Πάμε λοιπόν.
Πρώτα – πρώτα ετοιμάζουμε πολυβιταμινούχο ισοτονικό ρόφημα, πλούσιο σε ιχνοστοιχεία, που βοηθάει την σκέψη και την εκτόνωση όταν κάτι στραβώσει.
Κατόπιν ανοίγουμε το δεξί πλαϊνό καπάκι, πετάμε τον παλιό ανορθωτή και βάζουμε στη θέση του τον νέο. Η υπόθεση είναι δύο βίδες και μία φίσσα και τέλος. Ήδη, με την αντικατάσταση του και μόνο απο άλλον με ψήκτρες η βελτίωση είναι σημαντική, αλλά εμείς θα πάμε και ένα βήμα παραπέρα.
Παίρνουμε λοιπόν το προαναφερθέν ανεμιστηράκι, ελέγχουμε αν λειτουργεί σωστά, κάνουμε μια δοκιμαστική τοποθέτηση και βλέπουμε πως για να χωρέσει και να στηριχτεί καλά κάτω από τα καπάκια του Ντέρο, θέλει λίγο φαλτσάρισμα στη μια γωνία. Με ένα κόφτη κόβουμε ελαφρά την μια γωνία και είμαστε τζετ.
Πιάνουμε και συνδέουμε το μαύρο καλώδιο στη γείωση που μας δίνουν οι βίδες του ανορθωτή. Σφηνώνουμε το φουρφούρι στη θέση που θα τοποθετηθεί, βεβαιωνόμαστε πως λειτουργεί σωστά και ανεμπόδιστα ακουμπώντας το άλλο καλώδιο στον θετικό πόλο,
και εφ’ όσον όλα είναι σωστά, το στερεώνουμε, στην αρχή με μια σταγόνα
Logo στιγμής σε κάθε σημείο επαφής, και μετά, αφού στεγνώσει, ενισχύουμε με σιλικόνη, που εκτός από την κόλληση, θα παίξει και τον ρόλο του αμορτισέρ σε κραδασμούς. Αποφεύγουμε να το παστώσουμε με σιλικόνη γιατί έτσι ακυρώνουμε ένα μεγάλο μέρος του εξαερισμού. Επίσης, αν το κολλήσουμε πάνω στις ψήκτρες (όπως έκανα εγώ και φαίνεται στην επόμενη φώτο), το κάνουμε με ειδική θερμοαγώγιμη κόλλα για ευνόητους λόγους.
Το μόνο που μας μένει τώρα είναι να αποφασίσουμε πότε θέλουμε να δουλεύει. Αν θέλουμε να είναι συνέχεια σε λειτουργία, απλά κλέβουμε ρεύμα (παρεμβάλλοντας μια μικρή ασφάλεια 5Α) από την ασφαλειοθήκη που είναι εκεί δίπλα. Μια άλλη λύση είναι να το βάλουμε με διακόπτη, οπότε θα χρειαστούμε ρελέ, διακόπτη και ασφάλεια.
Εγώ ακόμα δεν αποφάσισα, και δεδομένου πως περιμένω και κάποια άλλα πραγματάκια, (πίσω φώς ομίχλης, πρίζα για το GPS και διακόπτες) θα περιμένω να έρθουν όλα για να κάνω μια φορά την εγχείρηση, οπότε μείνετε συντονισμένοι. Και εννοείται πως μόλις τελειώσω με το Ντέρο, σειρά παίρνει η Βέφα.
Πριν όμως κάνω την αλλαγή, και διαβάζοντας για αντίστοιχες εφαρμογές, έκανα μερικές «πονηρές» σκέψεις. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός του ανορθωτή; Μα φυσικά η υψηλές θερμοκρασίες που σηκώνει. Πώς το λύνουμε λοιπόν; Πρώτα απ’ όλα, πετάμε το πλακέ καλαμπούρι που έχει πάνω η μαμά Honda, και βάζουμε έναν με ψήκτρες. Μετά σκεφτόμαστε πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τον εξαερισμό. Όχι φυσικά κάνοντας σουρωτήρι τα πλαστικά εκεί γύρω, αλλά βάζοντας ένα ανεμιστηράκι. Πού θα το βρούμε; Δίπλα μας, μέσα στο κουτί του παλιού υπολογιστή μας. Πάμε λοιπόν.
Πρώτα – πρώτα ετοιμάζουμε πολυβιταμινούχο ισοτονικό ρόφημα, πλούσιο σε ιχνοστοιχεία, που βοηθάει την σκέψη και την εκτόνωση όταν κάτι στραβώσει.
Κατόπιν ανοίγουμε το δεξί πλαϊνό καπάκι, πετάμε τον παλιό ανορθωτή και βάζουμε στη θέση του τον νέο. Η υπόθεση είναι δύο βίδες και μία φίσσα και τέλος. Ήδη, με την αντικατάσταση του και μόνο απο άλλον με ψήκτρες η βελτίωση είναι σημαντική, αλλά εμείς θα πάμε και ένα βήμα παραπέρα.
Παίρνουμε λοιπόν το προαναφερθέν ανεμιστηράκι, ελέγχουμε αν λειτουργεί σωστά, κάνουμε μια δοκιμαστική τοποθέτηση και βλέπουμε πως για να χωρέσει και να στηριχτεί καλά κάτω από τα καπάκια του Ντέρο, θέλει λίγο φαλτσάρισμα στη μια γωνία. Με ένα κόφτη κόβουμε ελαφρά την μια γωνία και είμαστε τζετ.
Πιάνουμε και συνδέουμε το μαύρο καλώδιο στη γείωση που μας δίνουν οι βίδες του ανορθωτή. Σφηνώνουμε το φουρφούρι στη θέση που θα τοποθετηθεί, βεβαιωνόμαστε πως λειτουργεί σωστά και ανεμπόδιστα ακουμπώντας το άλλο καλώδιο στον θετικό πόλο,
και εφ’ όσον όλα είναι σωστά, το στερεώνουμε, στην αρχή με μια σταγόνα
Logo στιγμής σε κάθε σημείο επαφής, και μετά, αφού στεγνώσει, ενισχύουμε με σιλικόνη, που εκτός από την κόλληση, θα παίξει και τον ρόλο του αμορτισέρ σε κραδασμούς. Αποφεύγουμε να το παστώσουμε με σιλικόνη γιατί έτσι ακυρώνουμε ένα μεγάλο μέρος του εξαερισμού. Επίσης, αν το κολλήσουμε πάνω στις ψήκτρες (όπως έκανα εγώ και φαίνεται στην επόμενη φώτο), το κάνουμε με ειδική θερμοαγώγιμη κόλλα για ευνόητους λόγους.
Το μόνο που μας μένει τώρα είναι να αποφασίσουμε πότε θέλουμε να δουλεύει. Αν θέλουμε να είναι συνέχεια σε λειτουργία, απλά κλέβουμε ρεύμα (παρεμβάλλοντας μια μικρή ασφάλεια 5Α) από την ασφαλειοθήκη που είναι εκεί δίπλα. Μια άλλη λύση είναι να το βάλουμε με διακόπτη, οπότε θα χρειαστούμε ρελέ, διακόπτη και ασφάλεια.
Εγώ ακόμα δεν αποφάσισα, και δεδομένου πως περιμένω και κάποια άλλα πραγματάκια, (πίσω φώς ομίχλης, πρίζα για το GPS και διακόπτες) θα περιμένω να έρθουν όλα για να κάνω μια φορά την εγχείρηση, οπότε μείνετε συντονισμένοι. Και εννοείται πως μόλις τελειώσω με το Ντέρο, σειρά παίρνει η Βέφα.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
4/3/2010, 9:32 pm
Πολύ καλή και αποτελεσματική λύση, σύμφωνα και με γραφόμενα σε φόρουμ του εξωτερικού.
Το πρόβλημα στο RC 36 είναι ότι ο ανορθωτής είναι τόσο κοντά στο πίσω πλαϊνό καπάκι που μαζί με το ανεμιστηράκι δημιουργείται το αδιαχώρητο. Πρέπει να ανοιχθεί τρύπα για να κυκλοφορεί ο αέρας ελεύθερα. Εν καιρώ...
Και πάλι μπράβο.
Το πρόβλημα στο RC 36 είναι ότι ο ανορθωτής είναι τόσο κοντά στο πίσω πλαϊνό καπάκι που μαζί με το ανεμιστηράκι δημιουργείται το αδιαχώρητο. Πρέπει να ανοιχθεί τρύπα για να κυκλοφορεί ο αέρας ελεύθερα. Εν καιρώ...
Και πάλι μπράβο.
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
4/3/2010, 11:50 pm
καταρχην για το φυσικο, vfr 750 της συν/νης φωτο που εχεις στο προφιλ σου κοκκινη και οχι το 1 800αρι που δειχνεις στις φωτο σου. το λοιπον ο ανεμηστηρ φυσα προς τον ανορθο ή απαγαγει θερμοτητα? το καλο θα ηταν να φυσει αλλα δεν ξερω τι χωρο εχεις μετα καπακια σου.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
5/3/2010, 1:20 am
Φίλε tomako δεν είδες όλες τις φωτό, πήγαινε πιο κάτω και θα δεις ότι απέμεινε από ένα κόκκινο 750...
Δεν είναι δικό μου το 800 FI.
Δεν είναι δικό μου το 800 FI.
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
5/3/2010, 12:24 pm
sorry οντως δεν ειδα, τωρα απο την δουλεια δεν μου ανοιγει φωτο, χμ εμεινε για ανταλλακτικα το motori?
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
5/3/2010, 1:52 pm
Πουλήθηκε τότε, μετά αγοράστηκε ένα άλλο για ανταλλακτικά.
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
5/3/2010, 1:56 pm
μαστα, μαστα!
- KiloMeaterΚολλημένο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-31
Mηνύματα : 889
Ηλικία : 49
Μοντέλο : VFR800 vtec, SYM HD 200iEvo
Κράνος : ARAI RX-7
Full time dad
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
5/3/2010, 4:11 pm
Εχω κάνει ακριβώς την ίδια πατέντα (με διακόπτη) απο πέρυσι το φθινόπωρο αλλά τώρα το χειμώνα δεν το δούλεψα καθόλου
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
8/3/2010, 2:12 pm
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
26/3/2010, 2:00 pm
το λοιπόν έβαλα και εγώ ανεμιστηράκι από υπολογιστή στον ανορθωτή, ως προς το να φυσάει τον ανορθωτή, δίπλα του, και όχι επάνω του όπως στις προηγούμενες φωτό, γιατί δεν χωρούσε ( δεν κούμπωνε το πλαινό) αλλά το ευχάριστο ήταν ότι βρήκα θερμοστάτη 12V(κατουμάς ηλεκτρονικά) 35C βαθμούς, όπου θα του δίνει εντολή να ξεκινά το φύσημα και θα το διακόπτει αυτόματα όταν πέφτει κάτω τον 35C, ρεύμα εκλάπη από το πίσω πορείας φανάρι, έτσι γλίτωσα τον διακόπτη ώστε να βρω θέση να τον τοποθετήσω, να τον αδιβροχοποιήσω και να τραβώ καλώδια
- apostatΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-05-16
Mηνύματα : 2107
Ηλικία : 62
Μοντέλο : VFR VTec, XR650
Κράνος : HJC HQ-1 carbon
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
26/3/2010, 3:14 pm
Ρε βάλτε έναν από VTec και αφήστε τα φουρφούρια να ψύχουν τροφοδοτικά.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
26/3/2010, 3:24 pm
Το πρόβλημα με τους ανορθωτές στα 750 είναι, κυρίως, η θέση τους. Κρυμμένοι κάτω από τα πίσω πλαστικά δεν αερίζονται επαρκώς. Αν δεν κάνω λάθος το VTEC έχει τον ανορθωτή κάπου μπροστά, ακριβώς για να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Πιθανολογώ ότι και ανορθωτής από VTEC να μπει, πάλι θα υπάρχει θέμα υπερθέρμανσης.
- chr1s_86Τακτικό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-03-09
Mηνύματα : 474
Ηλικία : 37
Μοντέλο : '88 BROS & '01 VFR
Κράνος : SHARK
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
14/6/2010, 4:28 am
apostat wrote:Ρε βάλτε έναν από VTec και αφήστε τα φουρφούρια να ψύχουν τροφοδοτικά.
Ο φυσικός wrote:Το πρόβλημα με τους ανορθωτές στα 750 είναι, κυρίως, η θέση τους. Κρυμμένοι κάτω από τα πίσω πλαστικά δεν αερίζονται επαρκώς. Αν δεν κάνω λάθος το VTEC έχει τον ανορθωτή κάπου μπροστά, ακριβώς για να μην υπάρχει αυτό το πρόβλημα. Πιθανολογώ ότι και ανορθωτής από VTEC να μπει, πάλι θα υπάρχει θέμα υπερθέρμανσης.
Μετά από 2 περιπτώσεις με ανορθωτές σε VTEC που έμαθα σήμερα θεωρώ ότι η HONDA θα έπρεπε να βγάζει τα μηχανάκια της με ανεμιστηράκια από τη γραμμή παραγωγής... έλεος πια... τόσο δύσκολο είναι να μην καίγονται με κίνδυνο να πάρουν κι άλλα εξαρτήματα μαζί τους;;;
Το συντομότερο βάζω κι εγώ ανεμιστηράκι στο FI μπας και γλυτώσω !
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
16/10/2011, 10:24 pm
Υπόψη ότι η πατέντα με το ανεμιστηράκι δεν μπορεί να εφαρμοστει στο VTEC λόγω έλλειψης χώρου, πριν μερικούς μήνες, είπα να κάνω μια πατέντα στον ανορθωτή, που είχα δει στο VFRD.
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Η σκέψη που έχω κάνει εδώ και καιρό είναι ότι μήπως έχω κάνει κουταμάρα?
Μήπως έπρεπε αντί αλοιφής να βάλω μονωτικό κατά της θερμότητας σαν και αυτό που έχουν τα πλαστικά της ουράς στο σημείο των εξατμίσεων για να μην καίγονται?
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Η σκέψη που έχω κάνει εδώ και καιρό είναι ότι μήπως έχω κάνει κουταμάρα?
Μήπως έπρεπε αντί αλοιφής να βάλω μονωτικό κατά της θερμότητας σαν και αυτό που έχουν τα πλαστικά της ουράς στο σημείο των εξατμίσεων για να μην καίγονται?
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
16/10/2011, 10:43 pm
Αν σε κατάσταση κανονικής λειτουργίας το πλαίσιο είναι πιο ζεστό από τον ανορθωτή τότε χρειάζεσαι θερμομόνωση για να μην υπερθερμαίνεται ο ανορθωτής. Στην αντίθετη περίπτωση θες τη μέγιστη θερμοαγωγιμότητα για να ψύχεται ο ανορθωτής μέσω (και) του πλαισίου. Μόνο μια σειρά από θερμομετρήσεις στην περιοχή θα έδινε οριστική απάντηση στην ερώτησή σου. Λέω σειρά από μετρήσεις γιατί ίσως να έβλεπες άλλα αποτελέσματα μετά από ένα καλό μποτιλιάρισμα στο κέντρο τον Ιούλιο και άλλα σε μια βόλτα στην εθνική την άνοιξη.
Πάντως, οι περισσότεροι ανορθωτές έχουν μια ενσωματωμένη πλάκα αλουμινίου στην "πλάτη" τους και αυτό υποδεικνύει ότι μάλλον έκανες καλά.
Πάντως, οι περισσότεροι ανορθωτές έχουν μια ενσωματωμένη πλάκα αλουμινίου στην "πλάτη" τους και αυτό υποδεικνύει ότι μάλλον έκανες καλά.
- Ο φυσικόςΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
16/10/2011, 10:53 pm
Roberto Σκέφτομαι να πάρω ένα θερμόμετρο το οποίο μετράει τη θερμοκρασία από απόσταση. Αν ενδιαφέρεσαι μπορούμε να κάνουμε μερικές μετρήσεις μόλις το έχω.
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 1:58 am
Ο φυσικός wrote:Roberto Σκέφτομαι να πάρω ένα θερμόμετρο το οποίο μετράει τη θερμοκρασία από απόσταση. Αν ενδιαφέρεσαι μπορούμε να κάνουμε μερικές μετρήσεις μόλις το έχω.
Πολύ ευχαρίστως!
- KiloMeaterΚολλημένο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-31
Mηνύματα : 889
Ηλικία : 49
Μοντέλο : VFR800 vtec, SYM HD 200iEvo
Κράνος : ARAI RX-7
Full time dad
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 9:00 am
Roberto_Diavolo wrote:Υπόψη ότι η πατέντα με το ανεμιστηράκι δεν μπορεί να εφαρμοστει στο VTEC λόγω έλλειψης χώρου, πριν μερικούς μήνες, είπα να κάνω μια πατέντα στον ανορθωτή, που είχα δει στο VFRD.
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Η σκέψη που έχω κάνει εδώ και καιρό είναι ότι μήπως έχω κάνει κουταμάρα?
Μήπως έπρεπε αντί αλοιφής να βάλω μονωτικό κατά της θερμότητας σαν και αυτό που έχουν τα πλαστικά της ουράς στο σημείο των εξατμίσεων για να μην καίγονται?
εγω του εχω βαλει παντως ανεμιστηριακι απο motherboard και μια χαρα χώραγε (και ειναι και μεγαλουτσικο)
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 10:23 am
KiloMeater wrote:Roberto_Diavolo wrote:Υπόψη ότι η πατέντα με το ανεμιστηράκι δεν μπορεί να εφαρμοστει στο VTEC λόγω έλλειψης χώρου, πριν μερικούς μήνες, είπα να κάνω μια πατέντα στον ανορθωτή, που είχα δει στο VFRD.
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Η σκέψη που έχω κάνει εδώ και καιρό είναι ότι μήπως έχω κάνει κουταμάρα?
Μήπως έπρεπε αντί αλοιφής να βάλω μονωτικό κατά της θερμότητας σαν και αυτό που έχουν τα πλαστικά της ουράς στο σημείο των εξατμίσεων για να μην καίγονται?
εγω του εχω βαλει παντως ανεμιστηριακι απο motherboard και μια χαρα χώραγε (και ειναι και μεγαλουτσικο)
Γιου κουφ μι!!!
Πως την πάτησα έτσι, δεν υπολόγισα σωστά, δεν το περίμενα να χωράει.
- surveyorΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-12-11
Mηνύματα : 65
Ηλικία : 55
Μοντέλο : 1998 VFR 800 fI , Sym HD2 200i
Κράνος : Shoei XR 1100 TC5 & Arai Astro J
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 11:02 am
Roberto_Diavolo wrote:
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Αυτο ακριβώς -ακριβώς όμως- έκανα και εγώ στο Fi.
Υστερα από 3 - 4 ανορθωτές και άλλες τόσες μπαταρίες
και εδώ και 3 χρόνια περιπου δεν εχω κανένα πρόβλημα.....
- Don JohnΑρχαίο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 4543
Ηλικία : 61
Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 11:43 am
KiloMeater wrote:
εγω του εχω βαλει παντως ανεμιστηριακι απο motherboard και μια χαρα χώραγε (και ειναι και μεγαλουτσικο)
καμια φωτο μηπως?
- KiloMeaterΚολλημένο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-31
Mηνύματα : 889
Ηλικία : 49
Μοντέλο : VFR800 vtec, SYM HD 200iEvo
Κράνος : ARAI RX-7
Full time dad
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 11:47 am
Με πρωτη ευκαιρια που θα βρεθει θα ποσταρω
(Ελπιζω να παρει λιγο καιρο αυτο!!) )
(Ελπιζω να παρει λιγο καιρο αυτο!!) )
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 12:54 pm
surveyor wrote:Roberto_Diavolo wrote:
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Αυτο ακριβώς -ακριβώς όμως- έκανα και εγώ στο Fi.
Υστερα από 3 - 4 ανορθωτές και άλλες τόσες μπαταρίες
και εδώ και 3 χρόνια περιπου δεν εχω κανένα πρόβλημα.....
Ευχαριστώ Surveyor...Η απάντησή σου προσέδωσε μια (...και βάλε) ανακούφιση!
και με τα νέα δεδομένα από KiloMeater θα δω και το ενδεχόμενο ανεμιστήρα.
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/10/2011, 2:11 pm
KiloMeater wrote:Roberto_Diavolo wrote:Υπόψη ότι η πατέντα με το ανεμιστηράκι δεν μπορεί να εφαρμοστει στο VTEC λόγω έλλειψης χώρου, πριν μερικούς μήνες, είπα να κάνω μια πατέντα στον ανορθωτή, που είχα δει στο VFRD.
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Η σκέψη που έχω κάνει εδώ και καιρό είναι ότι μήπως έχω κάνει κουταμάρα?
Μήπως έπρεπε αντί αλοιφής να βάλω μονωτικό κατά της θερμότητας σαν και αυτό που έχουν τα πλαστικά της ουράς στο σημείο των εξατμίσεων για να μην καίγονται?
εγω του εχω βαλει παντως ανεμιστηριακι απο motherboard και μια χαρα χώραγε (και ειναι και μεγαλουτσικο)
Το ανεμεμιστηράκι φυσάει τον ανορθωτή ή τραβάει τον ζεστό αέρα από αυτόν?
- KiloMeaterΚολλημένο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-31
Mηνύματα : 889
Ηλικία : 49
Μοντέλο : VFR800 vtec, SYM HD 200iEvo
Κράνος : ARAI RX-7
Full time dad
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
18/10/2011, 9:04 am
tomakos wrote:KiloMeater wrote:Roberto_Diavolo wrote:Υπόψη ότι η πατέντα με το ανεμιστηράκι δεν μπορεί να εφαρμοστει στο VTEC λόγω έλλειψης χώρου, πριν μερικούς μήνες, είπα να κάνω μια πατέντα στον ανορθωτή, που είχα δει στο VFRD.
Πήρα λοιπόν ένα φύλλο αλουμινίου, όσο πιο παχύ γινόταν, και το τοποθέτησα πίσω από τον ανορθωτή, στη μεριά που βιδώνει πάνω στο πλαίσιο. Μεταξύ αυτό και του ανορθωτή έβαλα θερμοαγώγιμη αλοιφή (πάστα).
Η σκέψη που έχω κάνει εδώ και καιρό είναι ότι μήπως έχω κάνει κουταμάρα?
Μήπως έπρεπε αντί αλοιφής να βάλω μονωτικό κατά της θερμότητας σαν και αυτό που έχουν τα πλαστικά της ουράς στο σημείο των εξατμίσεων για να μην καίγονται?
εγω του εχω βαλει παντως ανεμιστηριακι απο motherboard και μια χαρα χώραγε (και ειναι και μεγαλουτσικο)
Το ανεμεμιστηράκι φυσάει τον ανορθωτή ή τραβάει τον ζεστό αέρα από αυτόν?
του ριχνει αερα
- tomakosΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2010-02-26
Mηνύματα : 2098
Ηλικία : 56
Μοντέλο : VFR μπιφτεκ του οκτώνε λέμε
Κράνος : shoei xr-1000, scorpion exo 1000
ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΟΥ
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
18/10/2011, 10:09 am
KiloMeater wrote:tomakos wrote:KiloMeater wrote:
εγω του εχω βαλει παντως ανεμιστηριακι απο motherboard και μια χαρα χώραγε (και ειναι και μεγαλουτσικο)
Το ανεμεμιστηράκι φυσάει τον ανορθωτή ή τραβάει τον ζεστό αέρα από αυτόν?
του ριχνει αερα
- XLGeorgeΠαλιό μέλος
-
Εγγραφή : 2009-11-17
Mηνύματα : 1073
Ηλικία : 43
Μοντέλο : VFR800 VTEC A4, Transalp 650 2002 & 2006
Κράνος : Shoei XR1100, Arai Tour X4
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
17/4/2012, 8:24 pm
Ο φυσικός wrote:Αν σε κατάσταση κανονικής λειτουργίας το πλαίσιο είναι πιο ζεστό από τον ανορθωτή τότε χρειάζεσαι θερμομόνωση για να μην υπερθερμαίνεται ο ανορθωτής. Στην αντίθετη περίπτωση θες τη μέγιστη θερμοαγωγιμότητα για να ψύχεται ο ανορθωτής μέσω (και) του πλαισίου. Μόνο μια σειρά από θερμομετρήσεις στην περιοχή θα έδινε οριστική απάντηση στην ερώτησή σου. Λέω σειρά από μετρήσεις γιατί ίσως να έβλεπες άλλα αποτελέσματα μετά από ένα καλό μποτιλιάρισμα στο κέντρο τον Ιούλιο και άλλα σε μια βόλτα στην εθνική την άνοιξη.
Πάντως, οι περισσότεροι ανορθωτές έχουν μια ενσωματωμένη πλάκα αλουμινίου στην "πλάτη" τους και αυτό υποδεικνύει ότι μάλλον έκανες καλά.
Ανακινω αυτο το θεμα καθως θα κινηθω να προστατευσω τον ανορθωτη μου μετα απ'αυτα που εχω διαβασει. Λοιπον, την περασμενη (Μεγαλη) Τεταρτη που ειμουνα Ελλαδα αλλαξα λαδια-φιλτρο και ψυκτικο - το σερβις των 32500μλ/52000χμ - και εχοντας βγαλει τα δυο πλαϊνα φερινγκ κυκλοφορησα αρκετα με τη μηχανη. Λοιπον, το πλαισιο στο VTEC ζεσταινεται αρκετα, ιδιως το μερος πιο πισω απο τον ανορθωτη. Ενα κομματι φαινεται και με το φαιρινγκ πανω, πιαστε το μετα απο λιγη ωρα στην κινηση και θα καταλαβετε τι εννοω. Ο ανορθωτης επισης ζεσταινεται αλλα η θερμοκρασια του με το χερι μου φανηκε παραπλησια με του πλαισιου. Βεβαια θελει εκτεταμενο τεστ ακριβειας με θερμομετρο, οπως λεει κι'ο Φυσικος, αλλα με βαση αυτο το περιορισμενο τεστ που εκανα η γνωμη μου ειναι οτι η καλυτερη λυση ειναι μαλλον ανεμιστηρακι.
Kilomeater, για ανεβασε πιο λεπτομερεις οδηγιες για την πατεντα αν μπορεις..
- KiloMeaterΚολλημένο μέλος
-
Εγγραφή : 2009-01-31
Mηνύματα : 889
Ηλικία : 49
Μοντέλο : VFR800 vtec, SYM HD 200iEvo
Κράνος : ARAI RX-7
Full time dad
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
23/4/2012, 4:27 pm
Αχ βρε παιδια, πανε χρονια που το εκανα αυτο...
θυμαμαι οτι πηρα απο το πλαισιο εναν ανεμιστηρα για PCακι, ενα τετραγωνο πλαισιο με τον ανεμιστηρα μεσα.
το πλαισιο συμπτωματικα ειχε σχεδον τις ιδιες διαστασεις με τον ανορθωτη (παραλληλογραμος)
το προσαρμοσα πανω και το εδεσα σφιχτα (τοσα χρονια δεν εχει κινηθει), ισα ισα χωραγε απο παχοις με τα πλαστικα τοποθετημενα μετα , εβαλα διακοπτη και το περασα απο το ρελε που ειχα εγκαταστησει και για τα θερμαινομενα γκριπς.
τσεκαρα την πολικοτητα ωστε να ριχνει αερα πανω στον ανορθωτη, οχι να ρουφαει προς τα εξω, αν και δεν ειμαι σιγουρος οτι θα ειχε μεγαλη διαφορα.
θυμαμαι οτι πηρα απο το πλαισιο εναν ανεμιστηρα για PCακι, ενα τετραγωνο πλαισιο με τον ανεμιστηρα μεσα.
το πλαισιο συμπτωματικα ειχε σχεδον τις ιδιες διαστασεις με τον ανορθωτη (παραλληλογραμος)
το προσαρμοσα πανω και το εδεσα σφιχτα (τοσα χρονια δεν εχει κινηθει), ισα ισα χωραγε απο παχοις με τα πλαστικα τοποθετημενα μετα , εβαλα διακοπτη και το περασα απο το ρελε που ειχα εγκαταστησει και για τα θερμαινομενα γκριπς.
τσεκαρα την πολικοτητα ωστε να ριχνει αερα πανω στον ανορθωτη, οχι να ρουφαει προς τα εξω, αν και δεν ειμαι σιγουρος οτι θα ειχε μεγαλη διαφορα.
- RobertoΔιαχειριστής
-
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
30/7/2012, 8:56 pm
Ο φυσικός wrote:Roberto Σκέφτομαι να πάρω ένα θερμόμετρο το οποίο μετράει τη θερμοκρασία από απόσταση. Αν ενδιαφέρεσαι μπορούμε να κάνουμε μερικές μετρήσεις μόλις το έχω.
Επανέρχομαι στο θέμα, για να θέσω την εξής ερώτηση....
μπορούμε τελικά να μετρήσουμε την θερμοκρασία του ανορθωτή?
Θα είχε ενδιαφέρον να δούμε, κατά πόσο αυτό κρατάει τον ανορθωτή σε χαμηλότερη θερμοκρασία.
Να μετρήσουμε ένα χωρίς και ένα με την πατέντα. Ξέρω είμαι μακρύα, αλλά για πες πως γίνεται?
- ApsilosΑνερχόμενο μέλος
-
Εγγραφή : 2012-07-16
Mηνύματα : 63
Ηλικία : 40
Μοντέλο : Τέως vfr 800 fi, ZZR 1200, KLR 650
Κράνος : Μεταλλικό, Β΄ Παγκοσμίου πολέμου
Re: Ανορθωτής - βελτίωση
30/7/2012, 9:36 pm
Πρόσφατα στο FI μου άλλαξα ανορθωτή και πηνία, και έβαλα αλουμινένια πλάκα πίσω απο τον ανορθωτή, καθώς και ανεμιστηράκι απο επεξεργαστή. Δεν έχω κάνει μετρήσεις θερμοκρασίας ο ίδιος, αλλά έχω δεί τις παραπάνω μετατροπές σε ένα site που μιλάνε για μείωση της θερμοκρασίας κατα 20-30 % .
http://www.one-ring.net/vfrfaq/reg-rect.html
http://www.one-ring.net/vfrfaq/reg-rect.html
Page 1 of 2 • 1, 2
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum
|
|