Go down
Roberto
Roberto
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Info
Male
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 12:12 am
Η μηχανή είναι VTEC μοντέλο '05 και δεν έχει διακότπη στα φώτα.

Θέλω όμως να εγκαταστήσω για να μπορώ να ελέγχω τουλάχιστο την δεύτερη σκάλα (μικρή).
Ένας από τους λόγους είναι ότι όταν είμαι σε κίνηση και λειτοργεί το βεντιλατέρ, με τα φώτα σβηστά θα έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη και θα κατεβάζει τη θερμοκρασία πιο εύκολα.

Σκέφτομαι να βάλω έναν κατάλληλο διακόπτη πάνω στα πλαινά μαύρα εσωτερικά κομμάτια του fairing.

Η ερώτηση είναι η εξής...που θα τον συνδέσω? Δηλαδή ποια καλώδια θα κόψω για να παρεμβάλω το διακόπτη ή αν δεν χρειάζεται να κόψω καλώδια που θα τον συνδέσω?

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Schemavfr800a5abs
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 1:02 am
To καλώδιο που πρέπει να κόψεις και να παρεμβάλεις διακόπτη, που να κλείνει-ανοίγει φώτα κατά βούληση, χωρίς να χάνεις όμως το σινιάλο, είναι το ΜΠΛΕ-ΑΣΠΡΟ, δλδ μπλε με ασπρη ρίγα, που ξεκινάει στον διακόπτη Starter Switch, πάνω μέση περίπου στο σχέδιο.

Αν αυτό το ακολουθήσεις στο σχέδιο θα δεις ότι διακλαδίζεται, και ένας κλάδος πάει ΜΟΝΙΜΑ στο ρελέ της μεσσαίας σκαλας και ένας κλάδος ΜΕΣΩ διακόπτη Dimmer Switch και μπλε καλωδίου μετά στο ρελέ της μεγάλης σκάλας.

Αν το μπλε-άσπρο καλώδιο διακόπτεται ΠΡΙΝ την διακλαδωσή του, ΚΑΙ δεν θα πηγαίνει μόνιμα τάση στο ρελέ της μεσσαίας ΚΑΙ δεν θα πηγαίνει τάση στο διακόπτη μεγάλης σκάλας, οπότε ελέγχεις ΚΑΙ τις δύο σκάλες κατά βούληση.

Το σινιάλο θα εξακολουθήσει να λειτουργεί κανονικά, διότι ο διακόπτης του σινιάλου τροφοδοτείται από άλλο κύκλωμα και δίνει παράλληλα στο μπλε καλώδιο της μεγάλης σκάλας.

Ο διακόπτης δεν χρειάζεται να είναι για πολλά αμπέρ, διότι σήμα σε ρελέ δίνει έτσι κι αλλοιώς. Το πως θα τραβήξεις το καλωδιάκι και πως θα τον στερεώσεις στο τιμόνι ή όπου αλλού θέλεις, αυτό είναι αυτοσχεδιασμός ότι σου φαίνεται καλύτερο εσένα.
Roberto
Roberto
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Info
Male
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 1:30 am
Μιχάλη, ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια. Thumbsup

Πριν βάλω το θέμα είχα σκεφθεί να κόψω το άσπρο-μαύρο καλώδιο από τα LO Headlights, πριν μπει στο Low beam Relay.
Μετά σκέφτηκα να έκοβα το άσπρο-μπλε μετά τη διακλάδωση που ανέφερες.


Να δούμε πότε θα ξεκινήσω!


Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 1:44 am
Κόβοντας το άσπρο-μαύρο θα είχες 3 βασικά μειονεκτήματα:

1-Θα είχες έλεγχο ΜΟΝΟ στην μεσαία σκάλα από τον πρόσθετο διακόπτη
2-Ακόμα και όταν θα έκλεινες το φως, το ρελέ της μεσσαίας σκάλας θα εξακολουθούσε να λειτουργεί, στον βρόντο.

και το σημαντικότερο:

3-Το άσπρο-μαύρο είναι καλώδιο ΙΣΧΥΟΣ προς τα φώτα, οπότε θα ήθελες και διακόπτη για πολλά αμπέρ, που συνήθως είναι ογκώδεις και δεν μπορούν να μπουν στο τιμόνι.

Καλύτερα το μπλε-άσπρο.

Αν βάλεις το διακόπτη μετά την διακλάδωση, π.χ. στο τμήμα προς το ρελέ της μεσσαίας σκάλας, δεν χάνεις και πολλά, απλά θα έχεις έλεγχο από τον πρόσθετο διακόπτη στην μεσσαία σκάλα μόνο. Έτσι για να έχεις ΟΛΑ τα φώτα κλειστά θα πρέπει να έχεις και τον πρόσθετο διακόπτη στο OFF και τον επιλογέα μεσσαίας-μεγάλης στην μεσσαία.

Εννοείται μην κόψεις καλώδιο στην πλεξούδα, κόψε όσο πιο κοντά στα χειριστήρια, δλδ ΜΕΤΑ τα βύσματα σύνδεσης με την πλεξούδα, για λόγους αξιοπιστίας και πιο εύκολης αντιστρεψιμότητας στο εγχείρημα.
Παναγιώτης Κ.
Παναγιώτης Κ.
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-09-09
Mηνύματα : 2989
Ηλικία : 64
Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

Ride hard, die young.........

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 7:39 am
Πρόσεξε μόνο, ο διακόπτης που θα βάλεις να είναι 100% αδιάβροχος. Την "πάτησα" στην Ιταλία με τους όχι αδιάβροχους διακόπτες και τράβηξα τον τάραχό μου.
Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 12:32 pm
Παναγιώτη, οι διακόπτες στο δεξιό κλιπόν έχουν μόνο το kill switch και τη μίζα;
Παναγιώτης Κ.
Παναγιώτης Κ.
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-09-09
Mηνύματα : 2989
Ηλικία : 64
Μοντέλο : VFR - Varadero - CB 750 Boll d'or - Africa - Chappy
Κράνος : Shoei Raid 2 + Bell M4R Carbon

Ride hard, die young.........

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 12:38 pm
Ο φυσικός wrote:Παναγιώτη, οι διακόπτες στο δεξιό κλιπόν έχουν μόνο το kill switch και τη μίζα;

Ποίον Παναγιώτη ρωτάς ρε Παναγιώτη; lol!
Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 12:41 pm
Τον Roberto ρωτώ, ωρέ Παναγιώτη Κ.
Roberto
Roberto
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Info
Male
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 1:50 pm
Ο φυσικός wrote:Παναγιώτη, οι διακόπτες στο δεξιό κλιπόν έχουν μόνο το kill switch και τη μίζα;

και το διακόπτη on-off για τα alarm.
Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

27/7/2011, 5:20 pm
Σε αυτή την περίπτωση κάτι που είχα σκεφτεί δεν μπορεί να γίνει. Baby
Don John
Don John
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 4543
Ηλικία : 61
Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

29/7/2011, 11:09 pm
Roberto_Diavolo wrote:Ένας από τους λόγους είναι ότι όταν είμαι σε κίνηση και λειτοργεί το βεντιλατέρ, με τα φώτα σβηστά θα έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη και θα κατεβάζει τη θερμοκρασία πιο εύκολα.


Think Think Think

Ενας απο τους λογους Suspect

Προσπαθω να βρω και καποιον "δευτερο" και να ειμαι ειλικρινης, δεν το καταφερνω confused

Δεν ξερω βρε Πανο και η αληθεια ειναι πως "περι ορεξεως............. ", ομως αληθεια αξιζει τον κοπο? Suspect

Ποσο "μεγαλυτερη" θα ειιναι αυτη η "δυναμη" πια, που πιστευεις πως θα σε βοηθησει σε κατι? Suspect

Τα μειονεκτηματα που θα εχεις, κυκλοφοροντας με σβηστα φωτα, τα σκεφτηκες? Cool


Εδω αλλοι που εχουν την δυνατοτητα (παλαιοτερα μοντελα) και σκεφτονται την χρησιμοτητα του "μονιμου φωτισμου"............


Τελος παντων !!

Δικη σου επιλογη και ΠΑΝΤΑ φιλικα οι ενστασεις μου :_hi:
Caracal
Caracal
Παλιό μέλος
Παλιό μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-04-20
Mηνύματα : 2350
Ηλικία : 104
Μοντέλο : NC21, 2*NC30, NC35, RC36-2, SC45
http://forcev4.blogspot.gr/

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

30/7/2011, 3:15 am
Τα φώτα ανοικτά άρα με βλέπουν, αμφισβητείται σοβαρά ότι πράγματι αποτρέπει ατυχήματα.
_____________

Αντί αυτού υπάρχουν δύο σοβαροί λόγοι που πρέπει να έχεις έλεγχο στα φώτα.

Πρώτος λόγος: Μειώνω την ηλεκτρική ισχύ που περνάει μέσα από το κύκλωμα παραγωγής ρεύματος και αυξάνω την διάρκεια ζωής του.

2x55w μας κάνουν 110w ισχύς. Για τα δύο φώτα μπροστά. Όλα τα άλλα απαραίτητα συστήματα της μοτοσυκλέτας, σύστημα ανάφλεξης, σύστημα ψεκασμού μεταβίας συγκρίνονται με τα 110w που καίνε τα διπλά φώτα μπροστά.

Που σημαίνει, ότι από την παραγόμενη ισχύ του κυκλώματος, το μεγαλύτερο μέρος πάει στα φώτα.

'Αρα, σβήνεις τα φώτα=Γλυτώνεις το μισό σχεδόν φορτίο από το κύκλωμα παραγωγής ενέργειας. Τι να κάνει άραγε στην μακροζωία ανόρθωσης-γεννήτριας αυτό, χμμμμμμ....

__________

Δεύτερος λόγος: Backup. Είσαι κάπου, και ανακαλύπτεις ότι το κύκλωμα γεννήτρια-ανόρθωση τα έπαιξε, γιατί π.χ. σταμάτησες να πιείς ένα νερό, πήγες να βάλεις μπροστά και... Έχεις όμως άλλα 250χμ δρόμο για το σπίτι σου. Με τα φώτα αναμμένα, ακόμα και μια εντελώς γεμάτη μπαταρία θα αδειάσει σε κανά μισάωρο και θα μείνεις στην μέση του πουθενά από ρεύμα. Με ένα διακόπτη όμως, σβήνεις τα φώτα, και ακόμα και μια ψιλοπεθαμένη μπαταρία, θα δώσει αρκετή ενέργεια σε ανάφλεξη-ψεκασμό για να φτάσεις σπίτι σου. Χμμμμμ.... (θα μου πεις σε μια τέτοια σπάνια ανάγκη, τραβάς και τα φις από τις λάμπες)

____________

Btw βεντιλατέρ να δουλεύει μόνιμα, και φώτα αναμμένα και μοτέρ να δουλεύει χαμηλά μας κάνει ΧΑΝΕΙ σε φορτίο η μπαταρία. Δλδ το παραγόμενο ρεύμα με τις τρεις αυτές συνθήκες ταυτόχρονα, ΔΕΝ επαρκεί για να φορτίζεται πλήρως η μπαταρία. Η ανόρθωση υπερθερμένεται, οι ημιαγωγοί μέσα της ζεσταίνονται από την πτώση τάσης που προκαλεί η αδυναμία ανταπόκρισης σε ρεύμα, και η χημεία των κρυστάλων των ημιαγωγών καταστρέφεται ταχύτατα. Και καλά ο κατασκευαστής δεν έχει προβλέψει κάτι τέτοιο; Ναι έχει προβλέψει... Ότι μια τέτοια κατάσταση ΚΑΙ με τις τρεις συνθήκες μαζί, δεν θα κρατήσει πολύ, και έτσι δεν θα προλάβει να φανεί έλλειμα ενέργειας στην μπαταρία. Έλα όμως που καμιά φορά κρατάει πολύ η κατάσταση αυτή. Και μετά ψάχνουμε για φτηνή ανόρθωση...

Το ίδιο ισχύει και όταν δουλεύουμε ρελαντί π.χ. περιμένοντας στο φανάρι με τα φώτα ανοικτά. Στις στροφές του ρελαντί, ΧΑΝΕΙ φορτίο η μπαταρία.... Και μετά που επιταχύνουμε, παλεύει το κύκλωμα να καλύψει την χασούρα, κάνοντας πάλι παραπάνω κόπο, και άρα παραπάνω φθορά.

Όλα αυτά αποφεύγονται αν κλείνουμε τα φώτα όταν δεν χρειάζονται 100%
Don John
Don John
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-02-18
Mηνύματα : 4543
Ηλικία : 61
Μοντέλο : VFR 750 F RC24 - VFR 800abs RC46
Κράνος : HJC FG 15 - NOLAN N103

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

30/7/2011, 10:57 am
Οοοοοοοολα αυτα μου ειναι (και νομιζω σε ολους ειναι) γνωστα Suspect

και επειδη ειδικα για το θεμα "backup" (που ειναι και το μοναδικο που θα με προβληματιζε) ηδη απαντησες, συνεχιζω να μην βλεπω σκοπιμο το εγχειρημα Popcorn .

Τελικα το θεμα ειναι ΤΙ βαζεις στην "ζυγαρια" Cool και αυτο το λεω γιατι προσωπικα αμφισβητω το "αμφισβητειται σοβαρα" Rolling Eyes

Αλλα ειπαμε Smile , περι ορεξεως..................

cheers
Roberto
Roberto
Διαχειριστής
Διαχειριστής
Info
Male
Εγγραφή : 2009-06-28
Mηνύματα : 1162
Ηλικία : 47
Μοντέλο : VFR 800 RC46 II Α5
Κράνος : Arai Quantum

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

30/7/2011, 1:11 pm
Caracal wrote:2x55w μας κάνουν 110w ισχύς. Για τα δύο φώτα μπροστά. Όλα τα άλλα απαραίτητα συστήματα της μοτοσυκλέτας, σύστημα ανάφλεξης, σύστημα ψεκασμού μεταβίας συγκρίνονται με τα 110w που καίνε τα διπλά φώτα μπροστά.

Που σημαίνει, ότι από την παραγόμενη ισχύ του κυκλώματος, το μεγαλύτερο μέρος πάει στα φώτα.

'Αρα, σβήνεις τα φώτα=Γλυτώνεις το μισό σχεδόν φορτίο από το κύκλωμα παραγωγής ενέργειας. Τι να κάνει άραγε στην μακροζωία ανόρθωσης-γεννήτριας αυτό, χμμμμμμ....

Όλα αυτά αποφεύγονται αν κλείνουμε τα φώτα όταν δεν χρειάζονται 100%

Thumbsup Thumbsup Thumbsup

Θα τα κλείνουμε, μόνο όταν δεν χρειάζονται. Δηλαδή σταματημένος σε κίνηση, π.χ. στα διόδια.
Ο φυσικός
Ο φυσικός
Αρχαίο μέλος
Αρχαίο μέλος
Info
Male
Εγγραφή : 2009-01-13
Mηνύματα : 7144
Ηλικία : 52
Μοντέλο : HONDA VFR 750, DRZ 400 S
Κράνος : Shoei XR-1000

Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων  Empty Re: Εγκατάσταση διακόπτη προβολέων

1/8/2011, 2:24 am
To VFR μου είναι καναδικό μοντέλο και έχει τα φώτα μονίμως ανοιχτά. Θα τα είχα μονίμως ανοιχτά έτσι κι αλλιώς (τα επιχειρήματα του Μιχάλη είναι ισχυρά, σίγουρα το ηλεκτρικό σύστημα καταπονείται, αλλά για μένα μετράει περισσότερο να είμαι ορατός) όμως πρόσφατα αντικατέστησα ολόκληρο το σύστημα των δεξιών διακοπτών με άλλο στο οποίο υπήρχε και διακόπτης φώτων. Roberto για αυτό σε ρώτησα, μήπως μπορούσες να κάνεις το ίδιο, αλλά έχεις τα αλάρμ στη θέση του on-off για τα φώτα.
Θέλω να έχω έλεγχο στα φώτα ώστε:
α. Όταν τσεκάρω στο γκαραζάκι κάτι στο ηλεκτρικό σύστημα να μην ανάβουν τζάμπα τα φώτα.
β. Να τα σβήνω όταν δουλεύει στο ρελαντί για πολλή ώρα, πράγμα σπάνιο αλλά όχι απίθανο.
γ. Κυρίως, για να μην χρειαστεί να κάνω αυτό που περιγράφει ο Μιχάλης: να έρθω χωρίς πηνία από Δανία-Βενετία έχοντας αποσυνδέσει τα φώτα αντί απλά να τα έχω σβήσει.
Back to top
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum